- Protokół Nr XVIII/20
Protokół nr XVIII/20
z obrad XVIII Sesji Rady Gminy Stargard
z dnia 26 czerwca 2020 r.
AD 1. OTWARCIE OBRAD XVIII SESJI RADY GMINY STARGARD
Obrady XVIII Sesji Rady Gminy Stargard prowadził Przewodniczący Rady Gminy Stargard Sebastian Janiak, który dokonał otwarcia obrad XVIII Sesji Rady Gminy Stargard w dniu 26 czerwca 2020 roku o godz. 10.01 i poinformował, że XVIII Sesja Rady Gminy Stargard odbywa z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość (zdalny tryb obradowania).
Przewodniczący Rady Gminy Stargard Sebastian Janiak przywitał wszystkich uczestników obrad sesji, Radnych oraz Wójta Gminy Stargard Jerzego Makowskiego. Ponadto w obradach sesji zdalnie uczestniczyli Zastępca Wójta Gminy Dorota Mazur, Sekretarz Gminy Jadwiga Michalska, Zastępca Skarbnika Gminy Jolanta Szymańska oraz Radca Prawny Kamila Szymańska.
AD 2. STWIERDZENIE QUORUM
Na podstawie listy obecności stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego protokołu, Przewodniczący Rady Gminy Stargard Sebastian Janiak odczytał listę obecności, Radni po kolei zgłaszając się, potwierdzali swoją obecność. Po odczytaniu listy obecności, Przewodniczący Rady Gminy Stargard Sebastian Janiak stwierdził, że na stan 15 radnych obecnych było 15 radnych, co stanowiło quorum do prowadzenia prawomocnych obrad.
AD 3. ZATWIERDZENIE PORZĄDKU OBRAD
Przewodniczący Rady Gminy Stargard Sebastian Janiak wyjaśnił, że Radni otrzymali porządek obrad XVIII Sesji Rady Gminy Stargard wraz z materiałami na sesję.
Natomiast w dniu 19 czerwca br. Wójt Gminy Stargard, złożył wniosek o odwołanie Skarbnika Gminy Stargard wraz z projektem uchwały w sprawie odwołania Skarbnika Gminy Stargard. W związku z tym, że wniosek Wójta stosownie do § 49 ust. 6 Statutu Gminy Stargard, wpłynął do Rady siedem dni przed dniem rozpoczęcia sesji, Przewodniczący Rady był zobowiązany wprowadzić do porządku obrad przedłożony przez Wójta projekt uchwały.
W związku z powyższym Przewodniczący Rady w dniu 19 czerwca br. przekazał Radnym oraz podał do publicznej wiadomości Porządek obrad XVIII Sesji Rady Gminy Stargard, który zawiera przedłożony przez Wójta projekt uchwały w sprawie odwołania Skarbnika Gminy Stargard jako punkt 11 porządku obrad.
Przewodniczący Rady Gminy Stargard Sebastian Janiak odczytał porządek obrad XVIII sesji Rady Gminy Stargard, z wprowadzonym projektem uchwały w sprawie odwołania Skarbnika Gminy Stargard w dniu 19 czerwca 2020 r., który przedstawiał się następująco:
1. Otwarcie obrad XVIII Sesji Rady Gminy Stargard
2. Stwierdzenie quorum
3. Zatwierdzenie porządku obrad
4. Przyjęcie protokołu Nr XVII/20 z obrad Sesji Rady Gminy Stargard, która odbyła się w dniu 27 maja 2020 r.
5. Interpelacje radnych
6. Przedstawienie Raportu o stanie Gminy Stargard za rok 2019
7. Debata nad Raportem o stanie Gminy Stargard
1) głosy radnych;
2) głosy mieszkańców.
8. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Stargard wotum zaufania
9. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2019 rok po uprzednim:
- rozpatrzeniu sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Stargard za 2019 rok;
- rozpatrzeniu sprawozdania finansowego Gminy Stargard za 2019 rok wraz z informacją dodatkową
10. Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu za rok 2019 po uprzednim zapoznaniu się z:
1) sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy za 2019 r.;
2) sprawozdaniem finansowym Gminy za 2019 r., wraz z informacją dodatkową;
3) opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu;
4) informacją o stanie mienia komunalnego;
5) stanowiskiem komisji rewizyjnej – wnioskiem Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium;
6) opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej
11. Podjęcie uchwały w sprawie odwołania Skarbnika Gminy Stargard
12. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji doraźnej celem przeanalizowania lokalizacji utworzenia punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych
13. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Statutu Ośrodka Administracyjnego Szkół Gminy Stargard
14. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu przyznawania stypendiów Wójta Gminy Stargard dla uzdolnionych dzieci i młodzieży
15. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie utworzenia Spółdzielni Socjalnej
16. Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2020 r.
17. Informacja Wójta Gminy z przebiegu realizacji celów i kierunków działania zawartych w „Strategii rozwoju społeczno-gospodarczego Gminy Stargard na lata 2007 – 2020” za rok 2019 – Opinie Komisji
18. Analiza realizacji budżetu gminy za I kwartał 2020 roku – Opinia Komisji Rewizyjnej
19. Informacja nt. działalności wójta w okresie międzysesyjnym
20. Informacja nt. działalności przewodniczącego rady gminy w okresie międzysesyjnym
21. Odpowiedzi na interpelacje radnych
22. Wolne wnioski i zapytania
23. Ustalenie terminu następnej sesji
24. Zamknięcie obrad sesji.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy Stargard Sebastian Janiak złożył wniosek o zdjęcie z porządku obrad projektu uchwały w sprawie powołania Komisji doraźnej celem przeanalizowania lokalizacji utworzenia punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych.
Przewodniczący Rady Gminy Stargard Sebastian Janiak otworzył dyskusję na temat przedmiotowego wniosku i zapytał, czy są pytania, uwagi?
Radna Agnieszka Bieniek zwróciła się do Przewodniczącego Rady Gminy o uzasadnienie złożonego wniosku. Radna dodała, że na posiedzeniach Komisji przed Sesją, zgłosiła chęć pracy w komisji doraźnej.
Przewodniczący Rady Gminy Stargard Sebastian Janiak wyjaśnił, że proponuje zdjęcie projektu uchwały w sprawie powołania Komisji doraźnej celem przeanalizowania lokalizacji utworzenia punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych z uwagi na to, iż może zająć się tym tematem Komisja Socjalno-Porządkowa i Oświaty.
Radna Agnieszka Bieniek powiedziała, że w jej opinii inni Radni, którzy podpisali się pod tym projektem uchwały powinni się wypowiedzieć w sprawie wniosku, a uzasadnienie Przewodniczącego jest zdaniem Radnej nie do przyjęcia.
Przewodniczący Rady Gminy Stargard Sebastian Janiak wyjaśnił, że zgodnie ze Statutem Gminy, Przewodniczący ma prawo złożyć wniosek o zdjęcie projektu uchwały z porządku obrad, natomiast decyzję w formie głosowania podejmuje Rada Gminy.
Wobec wyczerpania głosów w dyskusji Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poddał przedmiotowy wniosek pod głosowanie.
Wykaz z wynikiem imiennego głosowania w sprawie zdjęcia z porządku obrad projektu uchwały w sprawie powołania Komisji doraźnej celem przeanalizowania lokalizacji utworzenia punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych, stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.
Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych uczestniczących w obradach sesji podczas głosowania 13 głosami „za”, przy 1 głosie „przeciw” i 1 głosie „wstrzymującym się”, przyjęła wniosek o zdjęcie z porządku obrad projektu uchwały w sprawie powołania Komisji doraźnej celem przeanalizowania lokalizacji utworzenia punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych.
Następnie Wójt Gminy Jerzy Makowski powiedział, że składa wniosek o zmianę porządku obrad poprzez wprowadzenie do porządku obrad sesji projektu uchwały w sprawie powołania Skarbnika Gminy Stargard. Wniosek Wójta o powołanie Skarbnika Gminy wraz z projektem uchwały w sprawie powołania Skarbnika stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak otworzył dyskusję na temat przedmiotowego wniosku.
Radna Agnieszka Bieniek zabierając głos powiedziała, że jest jej przykro, iż Wójt zwołując spotkanie z Radnymi w celu przedstawienia kandydata na Skarbnika, nie zaprosił Radnej. Następnie Radna dodała, że na tym spotkaniu była również dyskusja na temat złożonej przez nią petycji. Odnośnie złożonego wniosku Radna powiedziała, że zaobserwowała od początku swojej kadencji w Radzie Gminy, iż osoby, które w ostatnim czasie odchodzą z Urzędu z własnej woli, wcześniej były punktowane przez Przewodniczącego Rady Gminy Sebastiana Janiaka. Ponadto Radna powiedziała, że również jest obrażana przez Przewodniczącego Rady, co miało miejsce na ostatnim posiedzeniu Komisji Socjalno-Porządkowej i Oświaty.
Radny Grzegorz Stępień powiedział, że skoro Wójt wybrał już kandydata na Skarbnika, to w jego opinii nie ma potrzeby głosów Radnych w tej sprawie. Radny dodał, że chętnie zadałby kilka pytań nowej Skarbnik Gminy, a następnie powiedział, że być może w urzędzie są inne osoby chętne do pracy na tym stanowisku. Następnie zapytał, dlaczego z takim pośpiechem powoływany jest nowy Skarbnik Gminy, skoro obecna Pani Skarbnik jest na trzymiesięcznym okresie wypowiedzenia?
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poinformował, że dyskusja w tym momencie dotyczy wniosku o wprowadzenie projektu uchwały. Natomiast dyskusja i możliwość zadawania pytań kandydatowi na Skarbnika Gminy będzie w punkcie dotyczącym uchwały w sprawie powołania Skarbnika Gminy Stargard.
Wobec wyczerpania głosów w dyskusji Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poddał przedmiotowy wniosek pod głosowanie.
Wykaz z wynikiem imiennego głosowania w sprawie wprowadzenia do porządku obrad sesji jako punkt 16, projektu uchwały w sprawie powołania Skarbnika Gminy Stargard stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.
Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych uczestniczących w obradach sesji podczas głosowania 13 głosami „za”, przy 1 głosie „przeciw” i 1 głosie „wstrzymującym się”, przyjęła wniosek o wprowadzenie do porządku obrad sesji jako punkt 16, projektu uchwały w sprawie powołania Skarbnika Gminy Stargard.
Radna Agnieszka Bieniek zabierając głos, powiedziała, że składa wniosek formalny o wprowadzenie do porządku obrad punktu Sprawy różne.
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak otworzył dyskusję na temat przedmiotowego wniosku.
Wobec braku głosów w dyskusji Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poddał przedmiotowy wniosek pod głosowanie.
Wykaz z wynikiem imiennego głosowania w sprawie wprowadzenia do porządku obrad sesji punktu Sprawy różne, stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.
Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych uczestniczących w obradach sesji podczas głosowania 3 głosami „za”, przy 9 głosach „przeciw” i 3 głosach „wstrzymujących się”, odrzuciła wniosek Radnej Agnieszki Bieniek w sprawie wprowadzenia do porządku obrad sesji punktu Sprawy różne.
Wobec braku innych wniosków do porządku obrad Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak odczytał porządek obrad po zmianach, który przedstawiał się następująco:
1. Otwarcie obrad XVIII Sesji Rady Gminy Stargard
2. Stwierdzenie quorum
3. Zatwierdzenie porządku obrad
4. Przyjęcie protokołu Nr XVII/20 z obrad Sesji Rady Gminy Stargard, która odbyła się w dniu 27 maja 2020 r.
5. Interpelacje radnych
6. Przedstawienie Raportu o stanie Gminy Stargard za rok 2019
7. Debata nad Raportem o stanie Gminy Stargard
1) głosy radnych;
2) głosy mieszkańców.
8. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Stargard wotum zaufania
9. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2019 rok po uprzednim:
- rozpatrzeniu sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Stargard za 2019 rok;
- rozpatrzeniu sprawozdania finansowego Gminy Stargard za 2019 rok wraz z informacją dodatkową
10. Podjęcie uchwały w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu za rok 2019 po uprzednim zapoznaniu się z:
7) sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy za 2019 r.;
8) sprawozdaniem finansowym Gminy za 2019 r., wraz z informacją dodatkową;
9) opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu;
10) informacją o stanie mienia komunalnego;
11) stanowiskiem komisji rewizyjnej – wnioskiem Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium;
12) opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej
11. Podjęcie uchwały w sprawie odwołania Skarbnika Gminy Stargard
12. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Statutu Ośrodka Administracyjnego Szkół Gminy Stargard
13. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu przyznawania stypendiów Wójta Gminy Stargard dla uzdolnionych dzieci i młodzieży
14. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie utworzenia Spółdzielni Socjalnej
15. Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2020 r.
16. Podjęcie uchwały w sprawie powołania Skarbnika Gminy Stargard
17. Informacja Wójta Gminy z przebiegu realizacji celów i kierunków działania zawartych w „Strategii rozwoju społeczno-gospodarczego Gminy Stargard na lata 2007 – 2020” za rok 2019 – Opinie Komisji
18. Analiza realizacji budżetu gminy za I kwartał 2020 roku – Opinia Komisji Rewizyjnej
19. Informacja nt. działalności wójta w okresie międzysesyjnym
20. Informacja nt. działalności przewodniczącego rady gminy w okresie międzysesyjnym
21. Odpowiedzi na interpelacje radnych
22. Wolne wnioski i zapytania
23. Ustalenie terminu następnej sesji
24. Zamknięcie obrad sesji.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poddał pod głosowanie porządek obrad XVIII Sesji Rady Gminy Stargard po zmianach.
Wykaz z wynikiem imiennego głosowania nad zatwierdzeniem porządku obrad po zmianach, stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.
Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych obecnych na sali podczas głosowania 14 głosami „za”, przy 1 głosie „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących się”, zatwierdziła porządek obrad po zmianach i według tego porządku obradowała podczas XVIII Sesji Rady Gminy Stargard.
AD 4. PRZYJĘCIE PROTOKOŁU NR XVII/20 Z OBRAD SESJI RADY GMINY STARGARD, KTÓRA ODBYŁA SIĘ W DNIU 27 MAJA 2020 R.
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak zaproponował przyjęcie powyższego protokołu bez odczytywania i zarządził głosowanie nad przyjęciem protokołu Nr XVII/20 z obrad Sesji Rady Gminy Stargard, która odbyła się w dniu 27 maja 2020 r. bez odczytywania.
Wykaz z wynikiem imiennego głosowania nad przyjęciem protokołu Nr XVII/20 z obrad Sesji Rady Gminy Stargard, która odbyła się w dniu 27 maja 2020 r., stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.
Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych obecnych na sali podczas głosowania 15 głosami „za”, przy 0 głosach „przeciw” i 1 głosie „wstrzymującym się”, przyjęła protokół z obrad XVII Sesji Rady Gminy z dnia 27 maja 2020 r.
AD 5. INTERPELACJE RADNYCH
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak zapytał Radnych, czy ktoś zgłasza interpelacje. Interpelacji nie zgłoszono.
AD 6. PRZEDSTAWIENIE RAPORTU O STANIE GMINY STARGARD ZA ROK 2019
Raport o stanie Gminy Stargard za rok 2019, przedstawił Wójt Gminy Jerzy Makowski, który omówił przedstawiony raport odnosząc się do jego poszczególnych punktów.
Raport stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.
AD 7. DEBATA NAD RAPORTEM O STANIE GMINY STARGARD
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak otworzył debatę nad Raportem o stanie Gminy Stargard za rok 2019, od głosów radnych.
Radna Agnieszka Bieniek odnosząc się do przedstawionego przez Wójta Raportu o stanie Gminy, powiedziała, że wszystko, co było uchwalone przez Radę zostało w wysokim procencie wykonane. Następnie Radna dodała, iż pomimo trudnego okresu Gmina wykonuje swoje zadania.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak zapytał, czy ktoś z Radnych chciałby jeszcze zabrać głos w debacie nad Raportem. Wobec braku chętnych do zabrania głosu oraz braku głosów mieszkańców, ponieważ nie było zgłoszeń, Przewodniczący Rady Gminy, zamknął debatę i przeszedł do kolejnego punktu porządku, a mianowicie podjęcia uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Stargard wotum zaufania.
AD 8. PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE UDZIELENIA WÓJTOWI GMINY STARGARD WOTUM ZAUFANIA
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak odczytał powyższy projekt uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Stargard wotum zaufania, a następnie poddał pod dyskusję sam projekt uchwały.
Radna Agnieszka Bieniek zwracając się do Wójta Gminy, zapytała, na jakiej podstawie i dlaczego Grzędzice, miałyby udzielić Wójtowi wotum zaufania?
Wójt Gminy Jerzy Makowski odpowiedział, że udzielenie wotum należy do Rady Gminy, w związku z tym Wójt dodał, że w tej kwestii oddaje się pod głosowanie Rady. Następnie wyrażając swoją opinię powiedział, że zarówno Rada jako organ stanowiący, jak i Wójt, jako organ wykonawczy dużo zrobili dla Grzędzic.
Radna Agnieszka Bieniek zabierając ponownie głos, powiedziała, że Wójt udzielił niemerytorycznej odpowiedzi, w związku z tym Radna dodała, że nie ma powodu, żeby udzielić Wójtowi wotum zaufania. Radna powiedziała, że w jej opinii Wójt nie odpowiada na zadawane pytania, ponadto nie jest w stanie wskazać lokalizacji PSZOK. Następnie powiedziała, że za poprzednie decyzje obarcza byłego Wójta, twierdząc, że tamtym czasie był tylko zastępcą, a odpowiedzialność za wszelkie decyzje ponosi Wójt Gminy. Następnie odnosząc się do sprawy poprzedniego zastępcy wójta, Radna powiedziała, że Wójt jest współwinny w tej sprawie, ponieważ jak dodała, nieznajomość prawa nie zwalnia z odpowiedzialności.
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak zwracając się do Radnej powiedział, że była możliwość na zadawanie pytań w nieograniczonym czasie, w punkcie dotyczącym debaty nad Raportem, a obecnie dyskusja dotyczy samego projektu uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Stargard wotum zaufania. Następnie Przewodniczący zapytał, czy Radna ma pytania bądź uwagi do projektu uchwały?
Radna Agnieszka Bieniek powiedziała, że zadała Wójtowi pytanie, na jakiej podstawie Grzędzice mają udzielić Wójtowi wotum zaufania.
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak zwracając się ponownie do Radnej powiedział, że na podstawie §40 pkt. 4 Statutu Gminy Stargard, głos w dyskusji nie może przekroczyć dziesięciu minut. Przewodniczący powiedział, że w związku z tym, iż Radna nie zna Statutu, poprosi Biuro Rady o przekazanie Radnej Statutu. Następnie Przewodniczący powiedział, że udziela Radnej głosu w sprawie projektu uchwały.
Radna Agnieszka Bieniek powiedziała, że chciałaby zabrać głos w sprawie wotum zaufania dla Wójta Gminy. Radna zwracając się do Wójta, powiedziała, że decyzje podejmowane przez Wójta są nieakceptowalne dla Grzędzic, m.in. wrzutka projektu uchwały w sprawie pomocy dla Powiatu na drogę w Sownie, zmiana dokumentacji za 50 tys. zł na rozbudowę szkoły w Strachocinie, gdzie w odniesieniu do potrzeb Grzędzic mówi się, że nie ma środków finansowych. Następnie Radna wspomniała, że została zdjęta petycja dotycząca naprawy ul. Spacerowej z uwagi na brak środków. Ponadto Radna wyraziła swoją opinię i powiedziała, że Wójt nie reaguje na zachowanie Przewodniczącego Rady i nie interweniuje w momencie, kiedy Przewodniczący obraża Urząd Gminy i Radnych. Radna zwracając się ponownie do Wójta powiedziała, że chciałaby przypomnieć pasy donikąd w Grzędzicach, brak chodnika oraz awarie, które miały miejsce podczas przebudowy ul. Gryfa.
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak zwracając się do Radnej powiedział, że obecnie dyskusja dotyczy punktu ósmego porządku obrad, który dotyczy projektu uchwały w sprawie udzielenia wotum zaufania Wójtowi Gminy, w związku z tym wypowiedź Radnej jest nie na temat. Kontynuując Przewodniczący powiedział, że Radna mogła w czasie debaty nad Raportem zabrać głos w nieograniczonym czasie a obecnie miesza terminologię i wydarzenia i nie rozumie specyfiki działalności Rady Gminy i przebiegu obrad sesji. Przewodniczący poinformował Radną, że Wójt Gminy nie posiada żadnych kompetencji do pouczania i dyscyplinowania Radnych. Następnie powiedział, że Biuro Rady, przekaże Radnej Statut Gminy Stargard oraz ustawę o samorządzie gminnym, żeby wnikliwie zapoznała się z tymi aktami prawa, aby na przyszłość Radna nie popełniała podstawowych błędów.
Radny Maciej Lipka powiedział, że przychyla się do głosu Przewodniczącego Rady. Radny wyjaśnił, że w czasie obrad sesji powinno zabierać się głos w sposób merytoryczny. Następnie dodał, że w chwili obecnej ten głos powinien dotyczyć projektu uchwały, a nie być wywodem publiczno-prywatnym do Wójta, który został wybrany i otrzymał mandat społeczny od mieszkańców. Radny dodał, że prosi osoby, które reprezentują mieszkańców i otrzymały od nich mandat do reprezentowania, aby zachowywały się w sposób godny i z szacunkiem, żeby mieszkańcy nie mieli wątpliwości, co do tego, że prawidłowo oddali głos. Ponadto Radny powiedział, aby zabierać głos w dyskusji w sposób merytoryczny i odpowiedzialny, ponieważ są to obrady sesji Rady Gminy.
Radny Paweł Żmuda powiedział, że zgadzając się z wypowiedzią przedmówcy, chciałby złożyć wniosek formalny o zakończenie dyskusji nad projektem uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Stargard wotum zaufania.
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak otworzył dyskusję na temat przedmiotowego wniosku.
Radny Grzegorz Stępień powiedział, że w związku z tym, iż miał problemy z połączeniem, chciałby odnieść się do Raportu o stanie Gminy i podziękować za przygotowanie pracownikom Urzędu Gminy. Następnie powiedział, że będzie „za” udzieleniem absolutorium dla Wójta.
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak zwracając się do Radnego Grzegorza Stępnia, powiedział, że debata nad Raportem została zamknięta, a w chwili obecnej poddany pod dyskusję jest wniosek złożony przez Radnego Pawła Żmudę, w związku z powyższym Przewodniczący zapytał, czy Radny chciałby zabrać głos w sprawie przedmiotowego wniosku.
Wobec braku głosów w dyskusji Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poddał przedmiotowy wniosek pod głosowanie.
Wykaz z wynikiem imiennego głosowania w sprawie wniosku formalnego Radnego Pawła Żmudy o zakończenie dyskusji nad projektem uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Stargard wotum zaufania, stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.
Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych uczestniczących w obradach sesji podczas głosowania 13 głosami „za”, przy 1 głosie „przeciw” i 1 głosie „wstrzymującym się”, przyjęła wniosek formalny Radnego Pawła Żmudy o zakończenie dyskusji nad projektem uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Stargard wotum zaufania.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Wykaz z wynikiem imiennego głosowania nad projektem powyższej uchwały stanowi załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.
Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych uczestniczących w obradach sesji podczas głosowania, 12 głosami „za”, przy 3 głosach „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących się”, podjęła uchwałę Nr XVIII/170/20 Rady Gminy Stargard z dnia 26 czerwca 2020 r. w sprawie w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Stargard wotum zaufania, która stanowi załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.
AD 9. PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE ZATWIERDZENIA SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO ZA 2019 ROK po uprzednim:
- rozpatrzeniu sprawozdania z wykonania budżetu Gminy Stargard za 2019 rok;
- rozpatrzeniu sprawozdania finansowego Gminy Stargard za 2019 rok wraz z informacją dodatkową
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poinformował, że na posiedzeniach komisji wszystkie dokumenty i sprawy związane ze sprawozdaniem finansowym i sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2019 rok wraz z informacją dodatkową zostały szczegółowo omówione, a pytania wyjaśnione, ponadto Komisje pozytywnie zaopiniowały powyższe dokumenty. Przewodniczący Rady Gminy poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie opinii wszystkich komisji do projektu uchwały.
Przewodniczący Komisji Gospodarki Mienia Komunalnego i Budżetu Józef Tracz poinformował, że komisja 5 głosami „za”, przy 1 głosie „wstrzymującym się” i 1 nieobecnym Radnym, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodnicząca Komisji Socjalno–Porządkowej i Oświaty Monika Nikołajew poinformowała, że komisja 6 głosami „za” pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Paweł Żmuda poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Agnieszka Lenda poinformowała, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak odczytał powyższy projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2019 rok.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poddał pod dyskusję ww. projekt uchwały.
Radny Grzegorz Stępień zwracając się do Wójta, powiedział, że na stronie 64 sprawozdania jest mowa o wydatkach niewygasających i cofając się do budżetu, który został uchwalony w grudniu 2019 roku jest ich łącznie na kwotę 2 342 635 zł, w związku z tym Radny zapytał, które z zadań nie zostało wykonane i co się stanie z tymi pieniędzmi?
Wójt Gminy Jerzy Makowski wyjaśnił, że jeżeli chodzi o niezrealizowane zadania w roku ubiegłym, które były jako zadania niewygasające, to na dzień dzisiejszy, są to dwie inwestycje, które mają zostać zrealizowane do końca czerwca br., a mianowicie wodociąg Tychowo i Witkowo, które nie zostały zrealizowane ze względu na brak uzgodnienia z Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad, gdzie jest sąsiedztwo z drogą krajową. Wójt dodał, że w części te zadania zostały zapłacone, a pozostała kwota w wysokości około 200 tys. zł.
Radny Grzegorz Stępień zapytał, co się stanie ze środkami, jeżeli te dwie inwestycje nie zostaną zrealizowane, czy można będzie przesunąć je na inne zadania?
Wójt Gminy Jerzy Makowski wyjaśnił, że środki można przesunąć na inne zadania. Następnie Wójt dodał, że po zakończonych umowach będzie wnioskował o środki, żeby zakończyć te dwa zadania.
Radny Grzegorz Stępień zapytał na jaką kwotę są te wydatki, które mają być zrealizowane do końca czerwca?
Odpowiadając Wójt Gminy Jerzy Makowski powiedział, że kwota, która na tę chwilę nie została zrealizowana wynosi około 200 tys. zł.
Wobec wyczerpania głosów w dyskusji Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Wykaz z wynikiem imiennego głosowania nad projektem powyższej uchwały stanowi załącznik nr 12 do niniejszego protokołu.
Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych uczestniczących w obradach sesji podczas głosowania, 14 głosami „za”, przy 0 głosów „przeciw” i 1 głosie „wstrzymującym się”, podjęła uchwałę Nr XVIII/171/20 Rady Gminy Stargard z dnia 26 czerwca 2020 r. w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2019 rok, która stanowi załącznik nr 13 do niniejszego protokołu.
AD 10. PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE ABSOLUTORIUM Z TYTUŁU WYKONANIA BUDŻETU ZA ROK 2019
po uprzednim zapoznaniu się z:
1) sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy za 2019 r.;
2) sprawozdaniem finansowym Gminy za 2019 r., wraz z informacją dodatkową;
3) opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu;
4) informacją o stanie mienia komunalnego;
5) stanowiskiem komisji rewizyjnej – wnioskiem Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium;
6) opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak powiedział, że:
1) Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminy Stargard za 2019 rok, które stanowi załącznik nr 14 niniejszego protokołu oraz
2) Sprawozdanie finansowe Gminy Stargard za 2019 wraz z informacją dodatkową, które stanowi załącznik nr 15 niniejszego protokołu były omówione na posiedzeniach komisji.
3) Następnie Przewodniczący Rady Gminy odczytał Uchwałę NR CXII.243.2020 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie z dnia 29 kwietnia 2020 r. w sprawie wydania opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Stargard za 2019 rok wraz z informacją o stanie mienia, która stanowi załącznik nr 16 niniejszego protokołu.
4) Kolejno Przewodniczący Rady Gminy przypomniał, że informacja o stanie mienia komunalnego, która stanowi załącznik nr 17 do niniejszego protokołu, była omówiona na posiedzeniach komisji.
5) Stanowisko Komisji Rewizyjnej przedstawiła Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Agnieszka Lenda, która poinformowała, że Komisja Rewizyjna pozytywnie zaopiniowała wykonanie budżetu Gminy za 2019 rok, wobec czego Komisja Rewizyjna wystąpiła z wnioskiem do Rady Gminy o udzielenie Wójtowi Gminy Stargard absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2019 rok. Wniosek Komisji Rewizyjnej, stanowi załącznik nr 18 do niniejszego protokołu.
6) Przewodniczący Rady Gminy odczytał Uchwałę NR CL.298.2020 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie z dnia 17 czerwca 2020 r. w sprawie wydania opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Stargard w sprawie absolutorium, która stanowi załącznik nr 19 do niniejszego protokołu.
7) Ponadto Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że komisje na swoich posiedzeniach przeanalizowały i przyjęły sprawozdanie roczne z wykonania planu finansowego samorządowej instytucji kultury za 2019 rok, które stanowi załącznik nr 20 niniejszego protokołu.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy zapytał radnych, czy chcieliby zabrać głos w sprawie absolutorium.
Kolejno Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak odczytał projekt uchwały w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu za rok 2019, a następnie poddał pod dyskusję ww. projekt uchwały.
Wobec braku głosów w dyskusji Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Wykaz z wynikiem imiennego głosowania nad projektem powyższej uchwały stanowi załącznik nr 21 do niniejszego protokołu.
Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych uczestniczących w obradach sesji podczas głosowania, 15 głosami „za”, przy 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących się”, podjęła uchwałę Nr XVIII/172/20 Rady Gminy Stargard z dnia 26 czerwca 2020 r. w sprawie w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu za rok 2019, która stanowi załącznik nr 22 do niniejszego protokołu.
Wójt Gminy Jerzy Makowski podziękował Radzie Gminy Stargard za udzielone wotum zaufania i absolutorium. Następnie Wójt powiedział, że jest to dowód na działanie dla wspólnego dobra gminy Stargard oraz mieszkańców. Kontynuując podziękował Radnym za wsparcie i przychylność w podejmowanych przez Wójta decyzji, co przekłada się na to, że Sołectwa gminy Stargard stają się piękniejsze i bezpieczniejsze. Wójt podkreślił, że realizacja budżetu to zasługa wielu osób, w związku z tym podziękował Radnym za współpracę i działanie na rzecz lepszej przyszłości, następnie podziękował wszystkim pracownikom Urzędu Gminy Stargard, Zastępcy Wójta, Skarbnik Gminy, wszystkim Kierownikom Referatów, Sołtysom, Radom Sołeckim, Stowarzyszeniom, jednostkom OSP, Kołom Gospodyń Wiejskich oraz jednostkom organizacyjnym Urzędu Gminy Stargard.
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak w imieniu własnym i Rady Gminy Stargard pogratulował Wójtowi otrzymania wotum zaufania i absolutorium, a następnie życzył Wójtowi sukcesów i owocnej współpracy na przyszły rok z organem stanowiącym.
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak o godzinie 12.01 zarządził przerwę. Natomiast po przerwie, która trwała do godziny 12.26 Przewodniczący Rady Gminy wznowił obrady sesji, a następnie sprawdzając obecność, stwierdził, że na stan 15 radnych obecnych było 15 radnych, co stanowiło quorum do prowadzenia prawomocnych obrad.
AD 11. PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE ODWOŁANIA SKARBNIKA GMINY STARGARD
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak odczytał wniosek Wójta Gminy Stargard z dnia 19 czerwca 2020 r. o odwołanie Skarbnika Gminy Stargard, a następnie odczytał powyższy projekt uchwały w sprawie odwołania Skarbnika Gminy Stargard. Wniosek Wójta Gminy Stargard z dnia 19 czerwca 2020 r. o odwołanie Skarbnika Gminy Stargard wraz z projektem uchwały w sprawie odwołania Skarbnika Gminy Stargard stanowi załącznik nr 23 do niniejszego protokołu. Następnie Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poinformował, że ww. uchwała była opiniowana na posiedzeniach komisji. Wobec powyższego Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie stanowisk i opinii poszczególnych komisji.
Przewodniczący Komisji Gospodarki Mienia Komunalnego i Budżetu Józef Tracz poinformował, że komisja 5 głosami „za”, przy 1 głosie „wstrzymującym się” i 1 nieobecnym Radnym, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Agnieszka Lenda poinformowała, że komisja przy 4 głosach „za”, przy 1 głosie „przeciw” pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodnicząca Komisji Socjalno–Porządkowej i Oświaty Monika Nikołajew poinformowała, że komisja 5 głosami „za”, przy 1 głosie „wstrzymującym się” pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Paweł Żmuda poinformował, że komisja 3 głosami „za”, przy 1 głosie „przeciw” pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poddał pod dyskusję ww. projekt uchwały.
Radny Grzegorz Stępień zabierając głos powiedział, że ma wątpliwość odnośnie uchwały i zapytał, czy Rada Gminy nie przekroczy swojego uprawnienia, co do terminu odwołania Skarbnika, podejmując uchwałę w czerwcu. Następnie zapytał, dlaczego decyzja o odwołaniu Skarbnika musi być podjęta tak szybko, a nie po trzech miesiącach, tak jak obowiązuje okres wypowiedzenia.
Wójt Gminy Jerzy Makowski wyjaśnił, że powołanie nowego Skarbnika podyktowane jest potrzebą zachowania ciągłości pracy, aby w prawidłowy sposób przebiegała realizacja budżetu i aby nowy Skarbnik miał możliwość przygotowywania nowego budżetu, gdzie prace nad jego tworzeniem zaczynają się już we wrześniu.
Radny Grzegorz Stępień zapytał, kto przygotowywał treść uchwały, ponieważ w projekcie widnieje zapis, że jest to uchwała Wójta Gminy Stargard, w związku z tym Radny zapytał, czy tak powinno być, czy jest to błąd techniczny?
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak odpowiedział, że powinien być zapis uchwała Rady Gminy, w związku z tym jest to omyłka pisarska.
Radna Agnieszka Bieniek zapytała dlaczego od razu pojawiła się jedna kandydatura, a nie został ogłoszony konkurs na stanowisko Skarbnika? Ponadto Radna zapytała, na jakim stanowisku będzie pracowała obecna pani Skarbnik?
Wójt Gminy Stargard Jerzy Makowski wyjaśnił, że nie ma obowiązku ogłaszania konkursu na stanowisko Skarbnika.
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak odpowiadając na pytanie Radnej, wyjaśnił, że kwestie związane z zatrudnianiem pracowników należą do kompetencji Wójta, natomiast w kompetencji Rady leży odwoływanie i powoływanie Skarbnika.
Radny Grzegorz Stępień zwracając się do Radcy Prawnego, zapytał, czy w związku z błędem, który pojawił się w projekcie uchwały, Rada może kontynuować pracę nad podjęciem tej uchwały?
Radca Prawny Kamila Szymańska wyjaśniła, że jest to oczywista omyłka pisarska. Następnie powiedziała, że w związku z tym, iż uchwała nie była jeszcze głosowana, po poprawieniu omyłek będzie można głosować projekt uchwały.
Radny Grzegorz Stępień zapytał, czy Rada Gminy nie przekracza kompetencji podejmując tę uchwałę, która w opinii Radnego jest niezgodna z wnioskiem Wójta, ponieważ powinien być zachowany trzymiesięczny okres wypowiedzenia i pani Skarbnik nadal powinna pełnić swoją funkcję będąc na wypowiedzeniu.
Radca Prawny Kamila Szymańska wyjaśniła, że w momencie złożenia wniosku rozpoczął się okres wypowiedzenia, a podjęcie uchwały jest formalnym potwierdzeniem odwołania ze stanowiska Skarbnika.
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poinformował, że posiada projekt uchwały, który został już poprawiony i nie zawiera omyłek pisarskich. Ponadto wyjaśnił, że odwołanie z pełnienia funkcji Skarbnika nie jest tożsame ze zwolnieniem z pracy w Urzędzie Gminy.
Wobec wyczerpania głosów w dyskusji Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poddał pod głosowanie poprawiony projekt uchwały.
Wykaz z wynikiem imiennego głosowania nad projektem powyższej uchwały stanowi załącznik nr 24 do niniejszego protokołu.
Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych uczestniczących w obradach sesji podczas głosowania, 12 głosami „za”, przy 1 głosie „przeciw” i 2 głosach „wstrzymujących się”, podjęła uchwałę Nr XVIII/173/20 Rady Gminy Stargard z dnia 26 czerwca 2020 r. w sprawie odwołania Skarbnika Gminy Stargard, która stanowi załącznik nr 25 do niniejszego protokołu.
AD 12. PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE ZMIANY STATUTU OŚRODKA ADMINISTRACYJNEGO SZKÓŁ GMINY STARGARD
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak odczytał powyższy projekt uchwały w sprawie zmiany Statutu Ośrodka Administracyjnego Szkół Gminy Stargard, a następnie poinformował, że ww. uchwała była opiniowana na posiedzeniach komisji. Wobec powyższego Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie stanowisk i opinii poszczególnych komisji.
Przewodniczący Komisji Gospodarki Mienia Komunalnego i Budżetu Józef Tracz poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Agnieszka Lenda poinformowała, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodnicząca Komisji Socjalno–Porządkowej i Oświaty Monika Nikołajew poinformowała, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Paweł Żmuda poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poddał pod dyskusję ww. projekt uchwały.
Wobec braku głosów w dyskusji Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Wykaz z wynikiem imiennego głosowania nad projektem powyższej uchwały stanowi załącznik nr 26 do niniejszego protokołu.
Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych obecnych na sali podczas głosowania, 15 głosami „za”, przy 0 głosach „przeciw” i 0 głosach „wstrzymujących się”, podjęła uchwałę Nr XVIII/174/20 Rady Gminy Stargard z dnia 26 czerwca 2020 r. w sprawie zmiany Statutu Ośrodka Administracyjnego Szkół Gminy Stargard, która stanowi załącznik nr 27 do niniejszego protokołu.
AD 13. PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE UCHWALENIA REGULAMINU PRZYZNAWANIA STYPENDIÓW WÓJTA GMINY STARGARD DLA UZDOLNIONYCH DZIECI I MŁODZIEŻY
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak odczytał powyższy projekt uchwały w sprawie uchwalenia Regulaminu przyznawania stypendiów Wójta Gminy Stargard dla uzdolnionych dzieci i młodzieży, a następnie poinformował, że ww. uchwała była opiniowana na posiedzeniach komisji. Wobec powyższego Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie stanowisk i opinii poszczególnych komisji.
Przewodniczący Komisji Gospodarki Mienia Komunalnego i Budżetu Józef Tracz poinformował, że komisja 6 głosami „za” pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Agnieszka Lenda poinformowała, że komisja przy 4 głosach „za”, przy 1 głosie „przeciw” pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodnicząca Komisji Socjalno–Porządkowej i Oświaty Monika Nikołajew poinformowała, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Paweł Żmuda poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poddał pod dyskusję ww. projekt uchwały.
Radna Agnieszka Bieniek zabierając głos powiedziała, że cieszy fakt, iż podejmowana jest uchwała w sprawie przyznawania stypendiów. Następnie Radna dodała, że szkoda, iż tak późno ta uchwała została przedłożona, ponieważ właśnie kończy się rok szkolny, jednak najważniejsze jest, iż dzieci uzdolnione za swoje osiągnięcia otrzymają stypendia.
Radny Józef Tracz powiedział, że ucieszył się, kiedy ten projekt uchwały trafił pod dyskusje a w chwili obecnej pod głosowanie, ponieważ w tym zakresie były również czynione starania przez Radnych już w poprzedniej kadencji. Następnie Radny powiedział, że najważniejsze jest, że ta uchwała będzie procedowana, ponieważ jest to dobra inwestycja w naszą młodzież.
Zastępca Wójta Dorota Mazur zabierając głos, powiedziała, że chciałaby się odnieść do uwagi Radnego Krzysztofa Kowalczyka, który na posiedzeniu Komisji Gospodarki Komunalnej i Inwestycji podniósł w wątpliwość kwestię odnośnie podstawy prawnej w projekcie uchwały, czyli dodanie w §90 ust. 1 odwołania się do programu lokalnego. Zastępca Wójta wyjaśniła, że ustęp 1 odnosi się do Programu Lokalnego, na podstawie, którego tworzony jest ten Regulamin. Następnie powiedziała, że Program Lokalny został przyjęty uchwałą w miesiącu maju, w związku z tym podstawa prawna w projekcie uchwały jest właściwa.
Wobec wyczerpania głosów w dyskusji Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Wykaz z wynikiem imiennego głosowania nad projektem powyższej uchwały stanowi załącznik nr 28 do niniejszego protokołu.
Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych obecnych na sali podczas głosowania, 15 głosami „za”, przy 0 głosach „przeciw” i 0 głosach „wstrzymujących się”, podjęła uchwałę Nr XVIII/175/20 Rady Gminy Stargard z dnia 26 czerwca 2020 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu przyznawania stypendiów Wójta Gminy Stargard dla uzdolnionych dzieci i młodzieży, która stanowi załącznik nr 29 do niniejszego protokołu.
AD 14. PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE ZMIANY UCHWAŁY W SPRAWIE UTWORZENIA SPÓŁDZIELNI SOCJALNEJ
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak odczytał powyższy projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie utworzenia Spółdzielni Socjalnej, a następnie poinformował, że ww. uchwała była opiniowana na posiedzeniach komisji. Wobec powyższego Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie stanowisk i opinii poszczególnych komisji.
Przewodniczący Komisji Gospodarki Mienia Komunalnego i Budżetu Józef Tracz poinformował, że komisja przy 1 głosie „wstrzymującym się” pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Agnieszka Lenda poinformowała, że komisja przy 4 głosach „za” i 1 głosie „przeciw” pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodnicząca Komisji Socjalno–Porządkowej i Oświaty Monika Nikołajew poinformowała, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Paweł Żmuda poinformował, że komisja przy 3 głosach „za” i 1 głosie „przeciw” pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poddał pod dyskusję ww. projekt uchwały.
Radny Grzegorz Stępień zwrócił się z pytaniem do Zastępcy Wójta, czy udało się wyjaśnić niejasne kwestie, które pojawiły się w czasie dyskusji nad projektem uchwały na ostatnim posiedzeniu Komisji Skarg, Wniosków i Petycji?
Zastępca Wójta Dorota Mazur wyjaśniła, że po posiedzeniu Komisji Skarg, Wniosków i Petycji odbyło się spotkanie z Wójtem Gminy Marianowo oraz członkami Zarządu Spółdzielni, na którym zostały omówione wątpliwości, sprawy organizacyjne i finansowe. Zastępca Wójta powiedziała, że wszyscy są pełni nadziei, że pomimo obecnej sytuacji związanej z pandemią, Spółdzielnia od 1 lipca zacznie funkcjonować samodzielnie.
Radny Grzegorz Stępień zapytał, jak wygląda kwestia zatrudnienia pracowników w Spółdzielni? Ponadto zapytał, czy nie będzie problemu w zakresie pozyskania dofinansowania na zatrudnienie pracowników?
Zastępca Wójta Dorota Mazur wyjaśniła, że jeżeli obecni pracownicy będą zatrudnieni w Spółdzielni, wówczas nie będzie problemu z uzyskaniem dofinansowania do tych stanowisk w miesiącu lipcu.
Radny Grzegorz Stępień zapytał, czy zostanie przyznana dotacja?
Zastępca Wójta Dorota Mazur powiedziała, że dotacja ma mieć dwie formy, jedna z Powiatowego Urzędu Pracy, natomiast druga z OWES.
Radny Grzegorz Stępień zapytał, czy są ustalone łączne koszty, jakie poniesie Gmina w związku ze Spółdzielnią? Radny dodał, że była mowa, iż ma być zaoszczędzone 300 tys. zł, a już na starcie wydatkowane jest 50 tys. zł. Następnie zapytał, czy dofinansowanie dla Spółdzielni z PUP jest pewne?
Zastępca Wójta Dorota Mazur wyjaśniła, że założenia są takie, iż ma być dofinansowanie kosztów zatrudnienia, a także kosztów obsługi księgowej. Zastępca Wójta powiedziała, że 50 tys. zł w ramach tej uchwały są to udziały Gminy, które maja zostać przeznaczone na zakup produktów. Następnie Pani Wójt wyjaśniła, że to Radni podejmując tę uchwałę zdecydują, czy udziały zostaną wniesione do Spółdzielni.
Radny Grzegorz Stępień zapytał, czy jest gwarancja, że Gmina nie dopłaci do Spółdzielni?
Zastępca Wójta Dorota Mazur wyjaśniła, że w chwili obecnej w związku z pandemią, Spółdzielnia niewiele mogła zdziałać w zakresie pozyskania klientów. Następnie powiedziała, że jeżeli okaże się, iż rynek zbytu będzie wystarczający, wówczas będzie wiadomo, że Spółdzielnia sobie poradzi. Pani Wójt dodała, że pani Prezes Spółdzielni oraz członkowie Zarządu robią wszystko, aby było dobrze.
Radny Grzegorz Stępień zapytał, czy były prowadzone rozmowy z obecnymi pracownikami Kuchni Gminnej w zakresie sytuacji w kuchni i dalszej współpracy?
Zastępca Wójta Dorota Mazur odpowiedziała, że obrady sesji nie są właściwym forum do poruszania takich kwestii, ponadto pani Wójt powiedziała, że nie chce się na ten temat wypowiadać.
Wobec wyczerpania głosów w dyskusji Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Wykaz z wynikiem imiennego głosowania nad projektem powyższej uchwały stanowi załącznik nr 30 do niniejszego protokołu.
Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych obecnych na sali podczas głosowania, 15 głosami „za”, przy 0 głosach „przeciw” i 0 głosach „wstrzymujących się”, podjęła uchwałę Nr XVIII/176/20 Rady Gminy Stargard z dnia 26 czerwca 2020 r. w sprawie zmiany uchwały w sprawie utworzenia Spółdzielni Socjalnej, która stanowi załącznik nr 31 do niniejszego protokołu.
AD 15. PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE ZMIAN BUDŻETU GMINY NA 2020 R.
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak odczytał powyższy projekt uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2020 r., a następnie poinformował, że ww. uchwała była opiniowana na posiedzeniach komisji. Wobec powyższego Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie opinii poszczególnych komisji.
Przewodniczący Komisji Gospodarki Mienia Komunalnego i Budżetu Józef Tracz poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Agnieszka Lenda poinformowała, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodnicząca Komisji Socjalno–Porządkowej i Oświaty Monika Nikołajew poinformowała, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Paweł Żmuda poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Wobec wyczerpania głosów w dyskusji Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poddał projekt uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2020 r.
Wykaz z wynikiem imiennego głosowania nad projektem powyższej uchwały stanowi załącznik nr 32 do niniejszego protokołu.
Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych obecnych na sali podczas głosowania, 15 głosami „za”, przy 0 głosach „przeciw” i 0 głosach „wstrzymujących się”, podjęła uchwałę Nr XVIII/177/20 Rady Gminy Stargard z dnia 26 czerwca 2020 r. w sprawie zmian budżetu gminy na 2020 r., która stanowi załącznik nr 33 do niniejszego protokołu.
AD 16. PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE POWOŁANIA SKARBNIKA GMINY STARGARD
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak odczytał powyższy projekt uchwały w sprawie powołania Skarbnika Gminy Stargard, a następnie poddał pod dyskusję ww. projekt uchwały.
Radny Grzegorz Stępień zwracając się do Wójta Gminy, zapytał dlaczego została przedstawiona tylko jedna kandydatura na stanowisko Skarbnika, ponadto zapytał, czy Wójt rozważał także inne kandydatury z Referatu Finansowego oraz czym Wójt sugerował się przedstawiając akurat tę kandydaturę Radnym?
Wójt Gminy Jerzy Makowski wyjaśnił, że przedstawienie kandydatury na stanowisko Skarbnika Gminy Pani Bernadety Kubickiej, podyktowane jest wyborem Wójta opartym na przekonaniu, że jest to odpowiednia i w pełni przygotowana osoba, do objęcia stanowiska Skarbnika Gminy Stargard.
Radny Grzegorz Stępień zapytał, czy jest możliwość, aby pani Bernadeta Kubicka zaprezentowała się Radnym?
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poinformował, że będzie taka możliwość. W pierwszej kolejności Przewodniczący Rady odczytał uzasadnienie do projektu uchwały oraz wniosek Wójta Gminy Stargard o powołanie Skarbnika Gminy Stargard.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy poprosił Panią Bernadetę Kubicką o zabranie głosu.
Bernadeta Kubicka przywitała wszystkich i powiedziała, że postara się odpowiedzieć na pytania Radnych.
Radny Grzegorz Stępień zwracając się do Pani Bernadety Kubickiej, zapytał ile ma stażu pracy w księgowości? Czy piętnaście lat przepracowała bezpośrednio w księgowości?
Bernadeta Kubicka odpowiedziała, iż posiada staż pracy wymagany przepisami prawa. Następnie wyjaśniła, że jej doświadczenie zawodowe wynosi piętnaście lat, gdzie zajmowała się między innymi sprawami księgowymi.
Radny Grzegorz Stępień zapytał, czy Pani Bernadeta Kubicka posiada doświadczenie na stanowisku kierowniczym?
Bernadeta Kubicka odpowiedziała, że w poprzednim miejscu pracy od 2013 roku została awansowana na koordynatora, które w strukturze organizacyjnej firmy było stanowiskiem kierowniczym. Pani Kubicka powiedziała, że kierowała grupą osób, gdzie raz była to większa raz mniejsza grupa, w zależności od ilości realizowanych przez Spółkę projektów.
Radny Grzegorz Stępień zwracając się do Pani Bernadety Kubickiej, zapytał, ile lat pracuje w Gminie Stargard?
Bernadeta Kubicka odpowiedziała, że w Gminie Stargard pracuje od grudnia 2018 r., najpierw zajmowała się podatkami i opłatami lokalnymi, a następnie po wygranym konkursie, rozpoczęła pracę na stanowisku podinspektora ds. wydatków inwestycyjnych.
Radny Grzegorz Stępień zwracając się do Pani Bernadety Kubickiej, zapytał, jak widzi kwestię wydatków niewygasających?
Bernadeta Kubicka odpowiedziała, że tych wydatków, które nie wygasły zostało niewiele i wynikają one z sytuacji związanej z COVID-19, w związku z którą nie udało się uzyskać decyzji, pozwoleń i zgód na użytkowanie. Następnie wyjaśniła, że środki z wydatków niewygasających trzeba będzie przesunąć w budżecie i wykorzystać w przyszłych miesiącach.
Radny Grzegorz Stępień zapytał, czy dwa lata pracy w Urzędzie Gminy, to wystarczający staż, żeby objąć funkcję Skarbnika Gminy?
Bernadeta Kubicka odpowiedziała, że gdyby nie czuła się na siłach, nie podjęłaby się, tak ważnego zadania, jakim jest zarządzanie finansami Gminy. Ponadto dodała, że pracownicy w Referacie Finansowym mają kompetencje i wierzy, że z takim zespołem sprosta powierzonym obowiązkom.
Radny Grzegorz Stępień zwracając się do Wójta Gminy, zapytał, czym wyróżnia się Pani Bernadeta Kubicka w porównaniu do innych pracowników w Referacie Finansowym?
Wójt Gminy Jerzy Makowski powiedział, że uważa, iż Pani Bernadeta Kubicka jest osobą, która oprócz tego, że spełnia wszystkie wymogi formalne do objęcia stanowiska Skarbnika Gminy, to w odczuciu Wójta podoła wyzwaniu, które zostało przed nią postawione. Następnie Wójt, wyjaśnił, że złożył wniosek o powołanie Skarbnika, ponieważ trzymiesięczny okres wypowiedzenia jest długi, dodatkowo jeszcze w newralgicznym czasie, a jak dodał Wójt, nie wyobrażał sobie, żeby na tym stanowisku nie było pracownika. Wójt wyjaśnił, że w ciągu dwóch lat pracy Pani Kubickiej w Urzędzie Gminy, miał okazję poznać jakim jest pracownikiem.
Radny Grzegorz Stępień zapytał, czy w tej sprawie Wójt zasięgnął opinii obecnej Pani Skarbnik oraz pracowników Referatu Finansowego? Ponadto zapytał, dlaczego Gmina nie ogłosiła konkursu na stanowisko Skarbnika, tylko Radnym została przedstawiona jedna kandydatura i dodatkowo jeszcze z wyboru i sugestii Wójta, a w opinii Radnego, Rada wybiera Skarbnika dla Gminy a nie dla Wójta.
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak wyjaśnił, że zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym, Wójt wskazuje Radnym kandydata na Skarbnika. Ponadto powiedział, że nie obowiązuje procedura konkursowa.
Wobec wyczerpania głosów w dyskusji Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poddał projekt uchwały pod głosowanie.
Wykaz z wynikiem imiennego głosowania nad projektem powyższej uchwały stanowi załącznik nr 34 do niniejszego protokołu.
Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych obecnych na sali podczas głosowania, 12 głosami „za”, przy 1 głosie „przeciw” i 2 głosach „wstrzymujących się”, podjęła uchwałę Nr XVIII/178/20 Rady Gminy Stargard z dnia 26 czerwca 2020 r. w sprawie powołania Skarbnika Gminy Stargard, która stanowi załącznik nr 35 do niniejszego protokołu.
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak o godzinie 13.35 zarządził przerwę. Natomiast po przerwie, która trwała do godziny 13.51 Przewodniczący Rady Gminy wznowił obrady sesji, a następnie sprawdzając obecność, stwierdził, że na stan 15 radnych obecnych było 15 radnych, co stanowiło quorum do prowadzenia prawomocnych obrad.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak udzielił głosu Wójtowi Gminy Stargard Jerzemu Makowskiemu, który poprosił o zabranie głosu nowo powołaną Skarbnik Gminy Stargard Bernadetę Kubicką.
Skarbnik Gminy Bernadeta Kubicka zabierając głos, podziękowała za okazane zaufanie i powiedziała, że zobowiązuje się jako nowy Skarbnik Gminy czuwać nad finansami Gminy.
AD 17. INFORMACJA WÓJTA GMINY Z PREBIEGU REALIZACJI CELÓW I KIERUNKÓW DZIAŁANIA ZAWARTYCH W „STRATEGII ROZWOJU SPOŁECZNO-GOSPODARCZEGO GMINY STARGARD NA LATA 2007-2020” ZA ROK 2019
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poinformował, że komisje na swoich posiedzeniach przeanalizowały Informację z przebiegu realizacji celów i kierunków działania zawartych w „Strategii rozwoju społeczno – gospodarczego Gminy Stargard na lata 2007-2020” za rok 2019, a następnie Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie opinii poszczególnych komisji.
Przewodniczący Komisji Gospodarki Mienia Komunalnego i Budżetu Józef Tracz poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała Informację Wójta Gminy z przebiegu realizacji celów i kierunków działania zawartych w „Strategii rozwoju społeczno-gospodarczego Gminy Stargard na lata 2007 – 2020” za rok 2019.
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Agnieszka Lenda poinformowała, że komisja pozytywnie zaopiniowała Informację Wójta Gminy z przebiegu realizacji celów i kierunków działania zawartych w „Strategii rozwoju społeczno-gospodarczego Gminy Stargard na lata 2007 – 2020” za rok 2019.
Przewodnicząca Komisji Socjalno–Porządkowej i Oświaty Monika Nikołajew poinformowała, że komisja pozytywnie zaopiniowała Informację Wójta Gminy z przebiegu realizacji celów i kierunków działania zawartych w „Strategii rozwoju społeczno-gospodarczego Gminy Stargard na lata 2007 – 2020” za rok 2019.
Przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Paweł Żmuda poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała Informację Wójta Gminy z przebiegu realizacji celów i kierunków działania zawartych w „Strategii rozwoju społeczno-gospodarczego Gminy Stargard na lata 2007 – 2020” za rok 2019.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak otworzył dyskusję i zapytał, czy są uwagi i pytania do powyższej Informacji? Wobec braku pytań Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak stwierdził, że Rada Gminy przyjęła Informację Wójta Gminy z przebiegu realizacji celów i kierunków działania zawartych w „Strategii rozwoju społeczno-gospodarczego Gminy Stargard na lata 2007 – 2020” za rok 2019 do wiadomości.
Informacja Wójta Gminy z przebiegu realizacji celów i kierunków działania zawartych w „Strategii rozwoju społeczno-gospodarczego Gminy Stargard na lata 2007 – 2020” za rok 2019, stanowi załącznik nr 36 do niniejszego protokołu.
AD 18. ANALIZA REALIZACJI BUDŻETU GMINY ZA I KWARTAŁ 2020 ROKU
Przewodniczący Rady Sebastian Janiak poprosił Przewodniczącą Komisji Rewizyjnej Agnieszkę Lendę o przedstawienie opinii Komisji Rewizyjnej odnośnie ww. Analizy.
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Agnieszka Lenda poinformowała, że Komisja Rewizyjna na posiedzeniu w dniu 22 czerwca 2020 r., po zapoznaniu się z informacją na temat Analiza realizacji budżetu gminy za I kwartał 2020 roku. Komisja wyrażając swoją opinię powyższą informację przyjęła.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak zapytał, czy są uwagi i pytania do powyższej Analizy? Wobec braku pytań Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak stwierdził, że Rada Gminy przyjęła powyższą Analizę do wiadomości.
AD 19. INFORMACJA NT. DZIAŁALNOŚCI WÓJTA W OKRESIE MIĘDZYSESYJNYM
Wójt Gminy Jerzy Makowski przedstawił informację nt. działalności Wójta w okresie międzysesyjnym.
Informacja Wójta nt. działalności w okresie międzysesyjnym stanowi załącznik nr 37 do niniejszego protokołu.
AD 20. INFORMACJA NT. DZIAŁALNOŚCI PRZEWODNICZĄCEGO RADY GMINY W OKRESIE MIĘDZYSESYJNYM
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poinformował, że do Przewodniczącego Rady wpłynęło pismo od Dyrektora Samodzielnego Publicznego Wielospecjalistycznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Stargardzie Pana Krzysztofa Kowalczyka w sprawie udzielenia w 2020 roku wsparcia finansowego na zakup łóżka do intensywnej terapii. Ponadto Przewodniczący powiedział, że wpłynęło pismo z Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie dotyczące zawiadomienia o posiedzeniu Kolegium Izby w sprawie zbadania uchwały Nr XVII/168/20 Rady Gminy Stargard z dnia 27 maja 2020 r. w sprawie zmian budżetu gminy na 2020 r. Następnie Przewodniczący poinformował o piśmie dotyczącym aktualnej sytuacji stanu jezior znajdujących się na obszarze Sołectwa Warchlino.
AD 21. ODPOWIEDZI NA INTERPELACJE RADNYCH
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poinformował, że na poprzedniej sesji nie zostały złożone interpelacje.
AD 22. WOLNE WNIOSKI I ZAPYTANIA
Radna Agnieszka Bieniek zwracając się do Wójta, powiedziała, że dotychczas otrzymywała odpowiedzi z Gminy, iż na chwilę obecną brak jest wolnych środków. Następnie Radna zapytała, czy 200 tys. zł, o których była mowa wcześniej, w ramach dyskusji o środkach niewygasających, które trafią do wolnych środków, można przeznaczyć na dokończenie inwestycji drogowej w Grzędzicach?
Wójt Gminy Jerzy Makowski wyjaśnił, że te wolne środki, o których mówi Radna będą wykorzystane w późniejszym terminie, jeżeli nie zostaną wykorzystane do końca czerwca, natomiast muszą być przygotowane.
Radna Agnieszka Bieniek zapytała, czy remont ulicy Spacerowej w Grzędzicach zostanie wykonany i kiedy to nastąpi? Radna powiedziała, że jest to newralgiczna droga.
Wójt Gminy Jerzy Makowski odpowiedział, że zadanie zostanie wykonane niezwłocznie w najbliższym czasie. Wójt wyjaśnił, że niewykonanie tej drogi, wynika z pewnych przesunięć. Wójt dodał, że ta droga wymaga szybkiej interwencji.
Radna Agnieszka Bieniek zapytała, czy na remont tej drogi może zostać wykorzystane kruszywo pozyskane z Grzędzic. Radna dodała, że ten materiał jest bardzo dobry i widząc stan drogi warto byłoby wykorzystać właśnie to kruszywo ze względu na to, że ta droga jest często naprawiana.
Wójt Gminy Jerzy Makowski powiedział, że wiele dróg na terenie gminy wymaga naprawy.
Radny Krzysztof Kowalczyk powiedział, że przesłał do biura Rady zapytanie, w zakresie funkcjonowania przedszkola w Sownie, ponadto czy będą dalsze działania odnośnie utworzenia kolejnego przedszkola gminnego, drugie pytanie odnośnie świetlicy w Krąpielu, natomiast trzecie pytanie odnośnie zabrania środków z szatni kontenerowej w Krąpielu, gdzie Wójt obiecał, że będzie planowany remont obecnego budynku.
Wójt Gminy Jerzy Makowski odpowiedział, że zapytanie Radnego Krzysztofa Kowalczyka zostało przekazane na stanowiska merytoryczne. Następnie odnośnie świetlicy i szatni w Krąpielu, Wójt powiedział, że wysłał pracowników, a ponadto Wójt wyjaśnił, że był osobiście w budynku szatni, gdzie w tej sprawie są różne opinie, Wójt dodał, że w szatni nie spadł sufit, tylko powłoka, którą była pokryta gipsem. Kontynuując Wójt powiedział, że sprawa świetlicy trwa długo. Podsumowując Wójt dodał, że pochyli się nad zapytaniem przesłanym przez Radnego.
Radny Grzegorz Stępień zwracając się do Wójta, zapytał, czy droga w Witkowie Drugim, która została wykonana w stronę działek dewelopera, służy mieszkańcom? Następnie powiedział, że podobna sytuacja jest w Małkocinie, gdzie mieszkańcy czekali na remont innej drogi, w stronę młyna, a zrobiona została droga w polu.
Wójt Gminy Jerzy Makowski odnosząc się do zapytania Radnego, w zakresie drogi w Małkocinie, Wójt wyjaśnił, że na tę drogę został zawieziony tłuczeń, a właściciel nieruchomości we własnym zakresie utwardził drogę, która prowadzi do jego posesji, a także do pól rolników.
Radny Grzegorz Stępień powiedział, że pojawiają się głosy mieszkańców, którzy apelują o naprawę drogi w stronę młyna w Małkocinie.
Wójt Gminy Jerzy Makowski powiedział, że wiele dróg na terenie gminy, wymaga naprawy.
Radna Monika Nikołajew powiedziała, że w chwili obecnej przy wykonanej drodze w Witkowie Drugim, mieszkają ludzie i ona służy mieszkańcom. Natomiast Radna wyjaśniła, żeby Gmina na przyszłość chcąc wykonać jakąś drogę, konsultowała te sprawy z Sołtysem, ponieważ Sołtys zna głosy mieszkańców w zakresie potrzeb miejscowości.
AD 23. USTALENIE TERMINU NASTĘPNEJ SESJI
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak zaproponował termin zwołania XIX Sesji Rady Gminy Stargard na dzień 24 września 2020 r. oraz terminy posiedzeń komisji:
− posiedzenie Komisji Gospodarki Mienia Komunalnego i Budżetu na dzień 21 września 2020 r., o godz. 8.30,
− posiedzenie Komisji Rewizyjnej na dzień na dzień 21 września 2020 r., o godz. 12.00,
− posiedzenie Komisji Socjalno – Porządkowej i Oświaty na dzień 22 września 2020 r., o godz. 8.30,
− posiedzenie Komisji Skarg Wniosków i Petycji na dzień 22 września 2020 r., o godz. 12.00.
AD 24. ZAMKNIĘCIE OBRAD SESJI
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak wobec wyczerpania porządku obrad podziękował wszystkim za udział i o godzinie 14.24 zamknął obrady XVIII Sesji Rady Gminy Stargard.
Przewodniczący Rady Gminy
Sebastian Janiak
Protokołowała:
Aleksandra Przybyszewska
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Aleksandra Kowal | 14-07-2020 15:01 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 14-07-2020 | |
Ostatnia aktualizacja: | Aleksandra Kowal | 17-09-2020 09:25 |