Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Gmina Stargard

- Protokół nr XXII/20

Protokół nr XXII/20
z obrad XXII Sesji Rady Gminy Stargard
z dnia 18 grudnia 2020 r. w trybie zdalnym

AD 1. OTWARCIE OBRAD XXII SESJI RADY GMINY STARGARD
Obrady XXII Sesji Rady Gminy Stargard prowadził Przewodniczący Rady Gminy Stargard Sebastian Janiak, który dokonał otwarcia obrad XXII Sesji Rady Gminy Stargard w dniu 18 grudnia 2020 roku o godz. 10.02 i poinformował, że XXII Sesja Rady Gminy Stargard odbywa się z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość (zdalny tryb obradowania).
Następnie Przewodniczący Rady Gminy Stargard Sebastian Janiak wyjaśnił, że podstawą prawną zdalnego trybu obradowania jest art. 15zzx ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, a następnie poinformował Radnych o kwestiach organizacyjnych w trakcie obrad sesji, tj. o sposobie głosowania, sprawdzenia obecności oraz chęci zabrania głosu.

AD 2. STWIERDZENIE QUORUM
Na podstawie listy obecności stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego protokołu, Przewodniczący Rady Gminy Stargard Sebastian Janiak odczytał listę obecności, Radni po kolei zgłaszając się, potwierdzali swoją obecność. Po odczytaniu listy obecności, Przewodniczący Rady Gminy Stargard Sebastian Janiak stwierdził, że na stan 15 radnych obecnych było 14 radnych, co stanowiło quorum do prowadzenia prawomocnych obrad. W trakcie sprawdzania obecności, nieobecny był Radny Grzegorz Stępień z uwagi na problemy techniczne, który dołączył do obrad sesji o godzinie 10.12.
Przewodniczący Rady Gminy Stargard Sebastian Janiak przywitał wszystkich uczestników obrad sesji, Radnych oraz Wójta Gminy Stargard Jerzego Makowskiego, Zastępcę Wójta Gminy Dorotę Mazur, Sekretarz Gminy Jadwigę Michalską oraz wszystkich kierowników Referatów i jednostek organizacyjnych Urzędu Gminy Stargard, Radcę Prawnego Krzysztofa Judka oraz Pana Dariusza Mateckiego współpracownika Ministra Zbigniewa Ziobro, a także wszystkich oglądających transmisję obrad sesji.
Przewodniczący Rady Gminy Stargard Sebastian Janiak powiedział, że zaproszenie do udziału w sesji przyjął Pan Dariusz Matecki, współpracownik Ministra Sprawiedliwości Zbigniewa Ziobro, w związku z tym Przewodniczący oddał głos Panu Dariuszowi Mateckiemu
Pan Dariusz Matecki zabierając głos i witając wszystkich, powiedział, że dzięki osobistemu zaangażowaniu Przewodniczącego Rady Gminy Pana Sebastiana Janiaka udało się pozyskać środki na dofinansowanie sprzętu dla strażaków z gminy Stargard, tj. około 100 tys. zł z Funduszu Sprawiedliwości, którego dysponentem jest Minister Zbigniew Ziobro. Następnie wyjaśnił, że Fundusz zajmuje się pomocą osobom pokrzywdzonym przestępstwem, udzielaniem np. bezpłatnych porad prawnych, ale również pomocom strażakom czy szpitalom. Kontynuując powiedział, że Strażacy Ochotnicy niejednokrotnie pomagają na miejscach wypadków, gdzie często przybywają na miejsce jako pierwsi. Następnie odczytał list od Ministra Zbigniewa Ziobro skierowany do Strażaków, szczególnie do Strażaków Ochotników, z wyrazami uznania za ich poświęcenie i zaangażowanie w służbę i pomoc mieszkańcom. Kontynuując Pan Dariusz Matecki powiedział, że ma nadzieję, iż w przyszłym roku również uda się pozyskać środki dla strażaków.
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak podziękował Panu Dariuszowi Mateckiemu za udział w sesji.

AD 3. ZATWIERDZENIE PORZĄDKU OBRAD
Przewodniczący Rady Gminy Stargard Sebastian Janiak wyjaśnił, że Radni przed Sesją, w terminie określonym w §23 Statutu Gminy Stargard, otrzymali porządek obrad XXII Sesji Rady Gminy Stargard wraz z uchwałami i wszystkimi materiałami na sesję.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy Stargard Sebastian Janiak odczytał porządek obrad XXII Sesji Rady Gminy Stargard, który przedstawiał się następująco:
1. Otwarcie obrad XXII Sesji Rady Gminy Stargard
2. Stwierdzenie quorum
3. Zatwierdzenie porządku obrad
4. Przyjęcie protokołu Nr XXI/20 z obrad Sesji Rady Gminy Stargard, która odbyła się w dniu 26 listopada 2020 r.
5. Interpelacje radnych
6. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2021 rok
7. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planów pracy stałych Komisji Rady Gminy Stargard na 2021 rok
8. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2021 r.  
9. Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2020 r.
10. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków budżetu Gminy Stargard niewygasających z upływem roku budżetowego 2020
11. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Stargard na rok 2021 po uprzednim:
- przedstawieniu projektu uchwały budżetowej przez Wójta Gminy
- odczytaniu opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej oraz opinii i wniosków Komisji
- ustosunkowaniu się Wójta Gminy do opinii i wniosków
- debata nad projektem uchwały budżetowej wraz z przyjętymi wnioskami
12. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Stargard na lata 2021-2031
13. Informacja nt. działalności wójta w okresie międzysesyjnym
14. Informacja nt. działalności przewodniczącego rady gminy w okresie międzysesyjnym
15. Odpowiedzi na interpelacje radnych zgłoszone na poprzedniej sesji
16. Wolne wnioski i zapytania
17. Ustalenie terminu następnej sesji
18. Zamknięcie obrad sesji.

Przewodniczący Rady Gminy Stargard Sebastian Janiak zapytał, czy są wnioski do porządku obrad?
Następnie Przewodniczący Rady Gminy Stargard Sebastian Janiak poinformował, że wpłynął wniosek Wójta Gminy Stargard o wprowadzenie do porządku obrad XXII Sesji Rady Gminy Stargard projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia międzygminnego pomiędzy Gminą Stargard a Gminą Suchań w zakresie lokalnego transportu zbiorowego.
Wójt Gminy Jerzy Makowski uzasadnił wniosek dotyczący wprowadzenia do porządku obrad XXII Sesji Rady Gminy Stargard projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia międzygminnego pomiędzy Gminą Stargard a Gminą Suchań w zakresie lokalnego transportu zbiorowego oraz projektu uchwały w sprawie udzielenia zgody na zawarcie umów o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego i powiedział, m.in. że w ubiegłym tygodniu Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie ogłosił wyniki przyznanych środków z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych, gdzie Gmina Stargard otrzymała dofinansowanie w wysokości 746 940,00 zł na cztery linie komunikacyjne o długości 150 km. Kontynuując Wójt wyjaśnił, że w związku z planowanym uruchomieniem tras, żeby fundusz zaczął funkcjonować od 1 stycznia 2021 r. niezbędne jest podjęcie dwóch przedłożonych projektów uchwał, aby było możliwe zrealizowanie dofinansowania tego zadania.
Kopia Wniosku Wójta Gminy Stargard stanowi załącznik nr 2 do niniejszego protokołu.

Przewodniczący Rady Gminy Stargard Sebastian Janiak otworzył dyskusję na temat przedmiotowego wniosku i zapytał, czy są pytania, uwagi?

O godzinie 10.12 do obrad Sesji dołączył Radny Grzegorz Stępień.

Wobec braku głosów w dyskusji Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poddał pod głosowanie Wniosek Wójta Gminy Stargard o wprowadzenie do porządku obrad XXII Sesji Rady Gminy Stargard projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia międzygminnego pomiędzy Gminą Stargard a Gminą Suchań w zakresie lokalnego transportu zbiorowego.

Wykaz z wynikiem imiennego głosowania nad wnioskiem o wprowadzenie do porządku obrad XXII Sesji Rady Gminy Stargard projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia międzygminnego pomiędzy Gminą Stargard a Gminą Suchań w zakresie lokalnego transportu zbiorowego, stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych uczestniczących w obradach sesji podczas głosowania 15 głosami „za”, przy 0 głosach „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących się”, przyjęła Wniosek Wójta Gminy Stargard o wprowadzenie do porządku obrad XXII Sesji Rady Gminy Stargard projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia międzygminnego pomiędzy Gminą Stargard a Gminą Suchań w zakresie lokalnego transportu zbiorowego.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy Stargard Sebastian Janiak odczytał wniosek Wójta Gminy Stargard o wprowadzenie do porządku obrad XXII Sesji Rady Gminy Stargard projektu uchwały w sprawie udzielenia zgody na zawarcie umów o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego.

Przewodniczący Rady Gminy Stargard Sebastian Janiak otworzył dyskusję na temat przedmiotowego wniosku i zapytał, czy są pytania, uwagi?

Wobec braku głosów w dyskusji Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poddał pod głosowanie wniosek Wójta Gminy Stargard o wprowadzenie do porządku obrad XXII Sesji Rady Gminy Stargard projektu uchwały w sprawie udzielenia zgody na zawarcie umów o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego.

Wykaz z wynikiem imiennego głosowania nad wnioskiem Wójta Gminy Stargard o wprowadzenie do porządku obrad XXII Sesji Rady Gminy Stargard projektu uchwały w sprawie udzielenia zgody na zawarcie umów o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego, stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych uczestniczących w obradach sesji podczas głosowania 15 głosami „za”, przy 0 głosach „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących się”, przyjęła Wniosek Wójta Gminy Stargard o wprowadzenie do porządku obrad XXII Sesji Rady Gminy Stargard projektu uchwały w sprawie udzielenia zgody na zawarcie umów o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego.

Wobec braku innych wniosków do porządku obrad Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak odczytał porządek obrad po zmianie, który przedstawiał się następująco:
1. Otwarcie obrad XXII Sesji Rady Gminy Stargard
2. Stwierdzenie quorum
3. Zatwierdzenie porządku obrad
4. Przyjęcie protokołu Nr XXI/20 z obrad Sesji Rady Gminy Stargard, która odbyła się w dniu 26 listopada 2020 r.
5. Interpelacje radnych
6. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2021 rok
7. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planów pracy stałych Komisji Rady Gminy Stargard na 2021 rok
8. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2021 r.  
9. Podjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2020 r.
10. Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków budżetu Gminy Stargard niewygasających z upływem roku budżetowego 2020
11. Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia międzygminnego pomiędzy Gminą Stargard a Gminą Suchań w zakresie lokalnego transportu zbiorowego
12. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia zgody na zawarcie umów o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego
13. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Stargard na rok 2021 po uprzednim:
- przedstawieniu projektu uchwały budżetowej przez Wójta Gminy
- odczytaniu opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej oraz opinii i wniosków Komisji
- ustosunkowaniu się Wójta Gminy do opinii i wniosków
- debata nad projektem uchwały budżetowej wraz z przyjętymi wnioskami
14. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Stargard na lata 2021-2031
15. Informacja nt. działalności wójta w okresie międzysesyjnym
16. Informacja nt. działalności przewodniczącego rady gminy w okresie międzysesyjnym
17. Odpowiedzi na interpelacje radnych zgłoszone na poprzedniej sesji
18. Wolne wnioski i zapytania
19. Ustalenie terminu następnej sesji
20. Zamknięcie obrad sesji.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poddał pod głosowanie porządek obrad XXII Sesji Rady Gminy Stargard po zmianie.

Wykaz z wynikiem imiennego głosowania nad zatwierdzeniem porządku obrad po zmianach, stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych uczestniczących w obradach sesji podczas głosowania 15 głosami „za”, przy 0 głosach „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących się”, zatwierdziła porządek obrad po zmianie i według tego porządku obradowała podczas XXII Sesji Rady Gminy Stargard.

AD 4. PRZYJĘCIE PROTOKOŁU NR XXI/20 Z OBRAD SESJI RADY GMINY STARGARD, KTÓRA ODBYŁA SIĘ W DNIU 26 LISTOPADA 2020 R.
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poinformował, że Protokół nr XXI/20 z obrad XXI Sesji Rady Gminy Stargard, która odbyła się w dniu 26 listopada 2020 r. został opublikowany w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Stargard, ponadto była możliwość zapoznania się z protokołem w Biurze Rady. Jednocześnie Przewodniczący Rady Gminy powiedział, iż uwag do protokołu nie zgłoszono, w związku z tym zaproponował przyjęcie powyższego protokołu bez odczytywania i zarządził głosowanie nad przyjęciem protokołu Nr XXI/20 z obrad Sesji Rady Gminy Stargard, która odbyła się w dniu 26 listopada 2020 r. bez odczytywania.

Wykaz z wynikiem imiennego głosowania nad przyjęciem protokołu Nr XXI/20 z obrad Sesji Rady Gminy Stargard, która odbyła się w dniu 26 listopada 2020 r., stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych uczestniczących w obradach sesji podczas głosowania, 13 głosami „za”, przy 2 głosach „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących się”, przyjęła protokół z obrad XXI Sesji Rady Gminy z dnia 26 listopada 2020 r.

AD 5. INTERPELACJE RADNYCH
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak zapytał Radnych, czy ktoś zgłasza interpelacje.
Interpelacji nie zgłoszono.

AD 6. PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE ZATWIERDZENIA PLANU PRACY KOMISJI REWIZYJNEJ NA 2021 ROK
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak odczytał powyższy projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2021 rok, a następnie poinformował, że ww. uchwała była opiniowana na posiedzeniach komisji. Wobec powyższego Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie stanowisk i opinii poszczególnych komisji.

Przewodnicząca Komisji Socjalno–Porządkowej i Oświaty Monika Nikołajew poinformowała, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Paweł Żmuda poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Agnieszka Lenda poinformowała, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Gospodarki Mienia Komunalnego i Budżetu Józef Tracz poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poddał pod dyskusję ww. projekt uchwały.

Wobec braku głosów w dyskusji Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak zamknął dyskusję i poddał projekt uchwały pod głosowanie.

Wykaz z wynikiem imiennego głosowania nad projektem powyższej uchwały stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.

Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych uczestniczących w obradach sesji podczas głosowania, 15 głosami „za”, przy 0 głosach „przeciw” i 0 głosach „wstrzymujących się”, podjęła uchwałę Nr XXII/206/20 z dnia 18 grudnia 2020 r. w sprawie zatwierdzenia planu pracy Komisji Rewizyjnej na 2021 rok, która stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.

AD 7. PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE ZATWIERDZENIA PLANÓW PRACY STAŁYCH KOMISJI RADY GMINY STARGARD NA 2021 ROK
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak odczytał powyższy projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia planów pracy stałych Komisji Rady Gminy Stargard na 2021 rok, a następnie poinformował, że ww. uchwała była opiniowana na posiedzeniach komisji. Wobec powyższego Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie stanowisk i opinii poszczególnych komisji.

Przewodnicząca Komisji Socjalno–Porządkowej i Oświaty Monika Nikołajew poinformowała, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Paweł Żmuda poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Agnieszka Lenda poinformowała, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Gospodarki Mienia Komunalnego i Budżetu Józef Tracz poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poddał pod dyskusję ww. projekt uchwały.

Wobec braku głosów w dyskusji Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak zamknął dyskusję i poddał projekt uchwały pod głosowanie.

Wykaz z wynikiem imiennego głosowania nad projektem powyższej uchwały stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.

Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych uczestniczących w obradach sesji podczas głosowania, 15 głosami „za”, przy 0 głosach „przeciw” i 0 głosach „wstrzymujących się”, podjęła uchwałę Nr XXII/207/20 z dnia 18 grudnia 2020 r. w sprawie zatwierdzenia planów pracy stałych Komisji Rady Gminy Stargard na 2021 rok, która stanowi załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.

AD 8. PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE UCHWALENIA GMINNEGO PROGRAMU PROFILAKTYKI I ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH ORAZ PRZECIWDZIAŁANIA NARKOMANII NA 2021 R.
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak odczytał powyższy projekt uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2021 r., a następnie poinformował, że ww. uchwała była opiniowana na posiedzeniach komisji. Wobec powyższego Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie stanowisk i opinii poszczególnych komisji.

Przewodnicząca Komisji Socjalno–Porządkowej i Oświaty Monika Nikołajew poinformowała, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Paweł Żmuda poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Agnieszka Lenda poinformowała, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Gospodarki Mienia Komunalnego i Budżetu Józef Tracz poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poddał pod dyskusję ww. projekt uchwały.

Wobec braku głosów w dyskusji Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak zamknął dyskusję i poddał projekt uchwały pod głosowanie.

Wykaz z wynikiem imiennego głosowania nad projektem powyższej uchwały stanowi załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.

Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych uczestniczących w obradach sesji podczas głosowania, 15 głosami „za”, przy 0 głosach „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących się”, podjęła uchwałę Nr XXII/208/20 z dnia 18 grudnia 2020 r. w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2021 r., która stanowi załącznik nr 12 do niniejszego protokołu.

AD 9. PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE ZMIAN BUDŻETU GMINY NA 2020 R.
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak odczytał powyższy projekt uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2020 r., a następnie poinformował, że ww. uchwała była opiniowana na posiedzeniach komisji. Wobec powyższego Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie stanowisk i opinii poszczególnych komisji.

Przewodnicząca Komisji Socjalno–Porządkowej i Oświaty Monika Nikołajew poinformowała, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Paweł Żmuda poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Agnieszka Lenda poinformowała, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Gospodarki Mienia Komunalnego i Budżetu Józef Tracz poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poddał pod dyskusję ww. projekt uchwały.
Radna Agnieszka Bieniek zabierając głos, powiedziała, że ma pytanie do Wójta dotyczące środków na zakup specjalnych ubrań, które miała w tym roku otrzymać jednostka OSP Grzędzice, jednak z informacji, które posiada Radna wynika, iż do tej pory Gmina Stargard nie złożyła zamówienia na zakup ubrań specjalnych. Radna poprosiła o potwierdzenie tej informacji i wyjaśnienie, dlaczego Gmina nie zakupiła tych ubrań i kiedy zamierza złożyć zamówienie?
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak zwracając się do Radnej powiedział, że proponuje, aby Wójt przygotował odpowiedź i przedstawił ją w dalszej części sesji. Następnie Przewodniczący Rady potwierdził, że co roku każda jednostka OSP powinna mieć uzupełniane umundurowanie.
Wójt Gminy Jerzy Makowski powiedział, że do końca sesji przedstawi odpowiedź na pytanie Radnej.

Wobec wyczerpania głosów w dyskusji Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak zamknął dyskusję i poddał projekt uchwały pod głosowanie.

Wykaz z wynikiem imiennego głosowania nad projektem powyższej uchwały stanowi załącznik nr 13 do niniejszego protokołu.

Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych uczestniczących w obradach sesji podczas głosowania, 14 głosami „za”, przy 0 głosach „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących się”, (Radna Aleksandra Kotschendoff  obecna, niegłosująca z uwagi na problemy techniczne), podjęła uchwałę Nr XXII/209/20 z dnia 18 grudnia 2020 r. w sprawie zmian budżetu gminy na 2020 r., która stanowi załącznik nr 14 do niniejszego protokołu.

AD 10. PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE USTALENIA WYKAZU WYDATKÓW BUDŻETU GMINY STARGARD NIEWYGASAJĄCYCH W UPŁYWEM ROKU BUDŻETOWEGO 2020
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak odczytał powyższy projekt uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków budżetu Gminy Stargard niewygasających z upływem roku budżetowego 2020, a następnie poinformował, że ww. uchwała była opiniowana na posiedzeniach komisji. Wobec powyższego Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poprosił przewodniczących komisji o przedstawienie stanowisk i opinii poszczególnych komisji.

Przewodnicząca Komisji Socjalno–Porządkowej i Oświaty Monika Nikołajew poinformowała, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Paweł Żmuda poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Agnieszka Lenda poinformowała, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.
Przewodniczący Komisji Gospodarki Mienia Komunalnego i Budżetu Józef Tracz poinformował, że komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poddał pod dyskusję ww. projekt uchwały.

Wobec braku głosów w dyskusji Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak zamknął dyskusję i poddał projekt uchwały pod głosowanie.

Wykaz z wynikiem imiennego głosowania nad projektem powyższej uchwały stanowi załącznik nr 15 do niniejszego protokołu.

Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych uczestniczących w obradach sesji podczas głosowania, 15 głosami „za”, przy 0 głosach „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących się”, podjęła uchwałę Nr XXII/210/20 z dnia 18 grudnia 2020 r. w sprawie ustalenia wykazu wydatków budżetu Gminy Stargard niewygasających z upływem roku budżetowego 2020, która stanowi załącznik nr 16 do niniejszego protokołu.

AD 11. PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE WYRAŻENIA ZGODY NA ZAWARCIE POROZUMIENIA MIĘDZYGMINNEGO POMIĘDZY GMINĄ STARGARD A GMINĄ SUCHAŃ W ZAKRESIE LOKALNEGO TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak odczytał powyższy projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia międzygminnego pomiędzy Gminą Stargard a Gminą Suchań w zakresie lokalnego transportu zbiorowego, a następnie poinformował, że Radni otrzymali projekt uchwały na swoje skrzynki e-mail, natomiast Wójt Gminy Jerzy Makowski przedstawił uzasadnienie wprowadzenia tego projektu uchwały, a także kolejnego projektu uchwały, w momencie uzasadnienia wniosku o wprowadzenie powyższego projektu uchwały pod obrady XXII Sesji Rady Gminy.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poddał pod dyskusję projekt ww. uchwały.

Wobec braku głosów w dyskusji Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak zamknął dyskusję i poddał projekt uchwały pod głosowanie.

Wykaz z wynikiem imiennego głosowania nad projektem powyższej uchwały stanowi załącznik nr 17 do niniejszego protokołu.

Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych uczestniczących w obradach sesji podczas głosowania, 15 głosami „za”, przy 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących się”, podjęła uchwałę Nr XXII/211/20 z dnia 18 grudnia 2020 r. w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia międzygminnego pomiędzy Gminą Stargard a Gminą Suchań w zakresie lokalnego transportu zbiorowego, która stanowi załącznik nr 18 do niniejszego protokołu.

AD 12. PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE UDZIELENIA ZGODY NA ZAWARCIE UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG W ZAKRESIE PUBLICZNEGO TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak odczytał powyższy projekt uchwały w sprawie udzielenia zgody na zawarcie umów o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego, a następnie poddał pod dyskusję projekt ww. uchwały.

Wobec braku głosów w dyskusji Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak zamknął dyskusję i poddał projekt uchwały pod głosowanie.

Wykaz z wynikiem imiennego głosowania nad projektem powyższej uchwały stanowi załącznik nr 19 do niniejszego protokołu.

Rada Gminy Stargard w obecności 14 radnych uczestniczących w obradach sesji podczas głosowania, 14 głosami „za”, przy 0 głosach „przeciw” i 0 głosach „wstrzymujących się” (Radna Aleksandra Kotschendoff nieobecna podczas głosowania z uwagi na problemy techniczne), podjęła uchwałę Nr XXII/212/20 z dnia 18 grudnia 2020 r. w sprawie udzielenia zgody na zawarcie umów o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego, która stanowi załącznik nr 20 do niniejszego protokołu.

AD 13. PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE UCHWALENIA BUDŻETU GMINY STARGARD NA ROK 2021
po uprzednim:
- przedstawieniu projektu uchwały budżetowej przez Wójta Gminy
- odczytaniu opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej oraz opinii i wniosków Komisji
- ustosunkowaniu się Wójta Gminy do opinii i wniosków
- debata nad projektem uchwały budżetowej wraz z przyjętymi wnioskami

oraz
AD 14. PODJĘCIE UCHWAŁY W SPRAWIE UCHWALENIA WIELOLETNIEJ PROGNOZY FINANSOWEJ
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak powiedział, że proponuje, aby punkt 13 tj. podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Stargard na rok 2021 i punkt 14 tj. Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy na lata 2021-2031 omawiać łącznie. Wobec braku sprzeciwu Rady Gminy, Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak przystąpił do procedowania nad podjęciem projektu uchwały budżetowej na rok 2021 oraz projektu uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Stargard na lata 2021-2031.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak powiedział, że uchwała budżetowa procedowana jest zgodnie z uchwałą Nr XLI/325/10 z dnia 17 września 2010 r. w sprawie trybu prac nad projektem uchwały budżetowej. Kontynuując Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że Wójt Gminy Stargard przedłożył Projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Stargard na rok 2021 oraz Projekt uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Stargard na lata 2021-2031 organowi stanowiącemu a wszystkie stałe Komisje Rady Gminy Stargard na posiedzeniach dyskutowały nad powyższymi projektami uchwał. Ponadto Wójt przedłożył także powyższe projekty uchwał Regionalnej Izbie Obrachunkowej celem zaopiniowania.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poprosił Wójta Gminy o przedstawienie Projektu uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Stargard na rok 2021 oraz Projektu uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Stargard na lata 2021-2031.

Wójt Gminy Jerzy Makowski przedstawił projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Stargard na rok 2021, a następnie odniósł się do projektu uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Stargard na lata 2021-2031.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak odczytał kolejno uchwały z opiniami Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie, tj.:
- Uchwałę Nr CCLXVIII.621.2020 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie z dnia 10 grudnia 2020 r. w sprawie wydania opinii o projekcie uchwały budżetowej gminy Stargard na 2021 rok. Powyższa uchwała stanowi załącznik nr 21 do niniejszego protokołu.
- Uchwałę Nr CCLXVIII.622.2020 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie z dnia 10 grudnia 2020 r. w sprawie wydania opinii o możliwości sfinansowania deficytu przedstawionego w projekcie budżetu gminy Stargard na 2021 rok. Powyższa uchwała stanowi załącznik nr 22 do niniejszego protokołu.
- Uchwałę Nr CCLXVIII.623.2020 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie z dnia 10 grudnia 2020 r. w sprawie wydania opinii o projekcie uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Stargard na lata 2021 – 2031. Powyższa uchwała stanowi załącznik nr 23, do niniejszego protokołu.
Następnie Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak przypomniał, że projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Stargard na rok 2021 oraz projekt uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Stargard na lata 2021-2031 były omawiane przez komisje na posiedzeniach, w związku z tym poprosił przewodniczących poszczególnych komisji o przedstawienie wypracowanych przez komisje opinii i wniosków do powyższych projektów uchwał.

Jako pierwsza głos zabrała Przewodnicząca Komisji Socjalno-Porządkowej i Oświaty Monika Nikołajew i przedstawiła opinię Komisji Socjalno–Porządkowej i Oświaty do projektu uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Stargard na 2021 rok oraz do projektu uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Stargard na lata 2021-2031. Opinia Komisji Socjalno–Porządkowej i Oświaty stanowi załącznik nr 24, do niniejszego protokołu.
Następnie głos zabrał Przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Paweł Żmuda i przedstawił opinię Komisji Skarg, Wniosków i Petycji do projektu uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Stargard na 2021 rok oraz do projektu uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Stargard na lata 2021-2031. Opinia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji stanowi załącznik nr 25, do niniejszego protokołu.
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej Agnieszka Lenda przedstawiła opinię Komisji Rewizyjnej do projektu uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Stargard na 2021 rok oraz do projektu uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Stargard na lata 2021-2031. Opinia Komisji Rewizyjnej stanowi załącznik nr 26, do niniejszego protokołu.
Jako ostatnią opinię komisji wiodącej, tj. Komisji Gospodarki Mienia Komunalnego i Budżetu do projektu uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Stargard na 2021 rok oraz do projektu uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Stargard na lata 2021-2031 przedstawił Przewodniczący Komisji Budżetu Józef Tracz. Opinia Komisji Gospodarki Mienia Komunalnego i Budżetu stanowi załącznik nr 27, do niniejszego protokołu.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak odczytał Zarządzenie Wójta Gminy Stargard Nr 265/20 z dnia 16 grudnia 2020 r., wyrażające stanowisko wobec projektu uchwały budżetowej Gminy Stargard na 2021 rok. Powyższe zarządzenie stanowi załącznik nr 28, do niniejszego protokołu.

Kontynuując Przewodniczący Rady Gminy Stargard Sebastian Janiak odczytał Zarządzenie Wójta Gminy Stargard Nr 263/20 z dnia 16 grudnia 2020 r. w sprawie autopoprawki do projektu uchwały budżetowej Gminy Stargard na 2021 r., które stanowi załącznik nr 29 do niniejszego protokołu.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy Stargard Sebastian Janiak odczytał Zarządzenie Wójta Gminy Stargard Nr 264/20 z dnia 16 grudnia 2020 r. w sprawie autopoprawki do projektu uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Stargard na lata 2021-2031, które stanowi załącznik nr 30 do niniejszego protokołu.

Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak otworzył debatę nad projektem uchwały budżetowej wraz z autopoprawką oraz projektem uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Stargard na lata 2021-2031 wraz z autopoprawką.
Radna Agnieszka Bieniek odniosła się do budowy chodnika przy ul. Gryfa w Grzędzicach, co zostało ujęte w budżecie na 2021 rok i wpisane w zadanie modernizacja dróg. Radna wyjaśniła, iż mieszkańcy Grzędzic czytając budżet nie mają pewności, że budowa chodnika jest ujęta w tej pozycji. Radna powiedziała, że w związku z tym poprosiła Wójta o doprecyzowanie zapisu odnośnie tej inwestycji w wykazie zadań, ponieważ obecny zapis: chodniki przy ul. Gryfa w Grzędzicach jest zbyt ogólny i niewiele mówi o zakresie inwestycji. Radna powiedziała, że nie otrzymała wykazu z doprecyzowanym zakresem, dlatego poprosiła Wójta, aby poinformował wszystkich na temat zakresu inwestycji dotyczącej budowy chodnika przy ul. Gryfa w Grzędzicach.
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak przypomniał, że temat ul. Gryfa i chodników był poruszony na posiedzeniu połączonym wszystkich stałych Komisji Rady, jak  również na poszczególnych posiedzeniach komisji, gdzie Skarbnik informowała, że ta inwestycja musi zostać wykonana.
Wójt Gminy Jerzy Makowski powiedział, że wykonane zostaną newralgiczne dojścia chodnikowe do rond, które są w miejscowości Grzędzice, tak aby całość była połączona jednym ciągiem chodnikowym wzdłuż ul. Gryfa. Doprecyzowując Wójt dodał, że chodzi o lewą stronę chodnika, a także prawą w newralgicznych miejscach. Kontynuując Wójt powiedział, że na pewno nie będzie realizowana cała inwestycja, jeżeli chodzi o chodnik po prawej stronie ul. Gryfa patrząc od szkoły, ponieważ byłyby to duże nakłady. Wójt wyjaśnił, że w 2021 roku wykonane zostaną newralgiczne miejsca, tam gdzie są przejścia, ronda i skrzyżowania.
Radna Agnieszka Bieniek powiedziała, że cieszy fakt, iż inwestycja w Grzędzicach będzie realizowana w przyszłym roku, jednak będą tylko robione odcinki w newralgicznych miejscach tj. przy rondach i dalej inwestycja nie będzie dokończona. Radna powiedziała, że ma nadzieje, iż Grzędzice doczekają się zrealizowania tej inwestycji w całości, żeby ludzie mogli chodzić po chodniku.
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak odniósł się do powyższych wypowiedzi i powiedział, że ta inwestycja wygląda na niedokończoną, dlatego Przewodniczący powiedział, że ma nadzieje, iż zostanie dokończona jeszcze w tej kadencji.
Wójt Gminy Jerzy Makowski powiedział, że Rada Gminy nie zapomniała nigdy o Grzędzicach i widać to po inwestycjach, które były realizowane. Następnie Wójt powiedział, że szkoła, która została uzupełniona o pomieszczenia modułowe, to również inwestycja dla mieszkańców Grzędzic. Następnie powiedział, że na chwilę obecną rozbudowy wymaga szkoła w Strachocinie i Rada się już nad tym tematem pochyliła w związku z tym, w projekcie budżetu zaplanowane zostały środki na tę inwestycję. Kontynuując Wójt dodał, że będzie chciał, aby ten odcinek ul. Spacerowej w Grzędzicach został naprawiony, żeby można było się swobodnie poruszać, szczególnie na odcinku od ul. Gryfa do cmentarza.
Radna Agnieszka Bieniek odniosła się do poruszonego przez Wójta tematu ul. Spacerowej i powiedziała, że jest to temat priorytetowy dla mieszkańców Grzędzic. Radna powiedziała, że cieszy fakt, że Wójt ma na uwadze problemy z jakimi borykają się Grzędzice, jednak zauważyła, że szkoda, iż w przyszłym roku nie jest chociaż częściowo planowana realizacja inwestycji. Radna dodała, iż ma nadzieję, że jak będą wolne środki w budżecie, to Rada Gminy pochyli się nad tym problemem i ul. Spacerowa zostanie wpisana do realizacji.
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak wyjaśnił, że ul. Spacerowa była wpisana do projektu budżetu, jednak po analizie kosztów, jakie Gmina musiałaby ponieść z tytułu budowy i  modernizacji całego odcinka ul. Spacerowej, byłby to środki w wysokości ponad 5 mln zł. Przewodniczący powiedział, że Gminy nie byłoby stać na tak dużą inwestycję, dlatego zadanie zostało zmienione i w autopoprawce zaplanowane zostały środki na drogę Wierzchląd-Skalin.
Radny Grzegorz Stępień zapytał, czy wydatki związane z odpadami bilansują się i w którym miejscu w budżecie zaplanowane są te wydatki? Następnie zapytał, gdzie w budżecie  wpisana została inwestycja związana z rozbudową szkoły w Strachocinie oraz czy umowa na rozbudowę została podpisana?
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak wyjaśnił, że wydatki związane z wywozem odpadów ujęte są w dziale Gospodarka komunalna i ochrona  środowiska, natomiast rozbudowa szkoły w Strachocinie zaplanowana jest w WPF, a w budżecie znajduje się w dziale oświata w paragrafie 6050 Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych. Przewodniczący dodał, że w pierwszej kolejności zabezpieczone zostają środki finansowe w budżecie, a następnie należy ogłosić przetarg.
Radny Krzysztof Kowalczyk powiedział, że cieszy fakt, iż chodnik przy ul. Gryfa w Grzędzicach zostanie wykonany chociaż w części, w newralgicznych miejscach. Radny dodał, że uważa, iż należałoby zrobić chodnik wzdłuż całej ulicy, w związku z tym, ma nadzieję, że uda się wykonać w całości tę inwestycję w następnych latach. Kontynuując odniósł się do tematu ul. Spacerowej w Grzędzicach i powiedział, że ta droga na pewno wymaga remontu, dlatego zdaniem radnego w przyszłym roku należy znaleźć środki na wykonanie dokumentacji i zaplanować chociaż w części remont w następnych latach. Następnie Radny odniósł się do rozbudowy szkoły w Strachocinie i powiedział, że cieszy, iż inwestycja się rozpocznie, jednak uważa, że tej szkole potrzebna jest także sala gimnastyczna.
Radna Agnieszka Bieniek powiedziała, że na dokumentację dotyczącą remontu ul. Spacerowej zaplanowane były środki w wysokości 100 tys. zł. Następnie Radna wyjaśniła, że dzięki dokumentacji można by starać się o dofinansowania ze źródeł zewnętrznych, co znacznie obniżyłoby koszt remontu tej priorytetowej dla mieszkańców Grzędzic drogi. Radna dodała, że ma nadzieje, iż Rada pochyli się nad tym tematem i uda się wprowadzić do budżetu środki na wykonanie dokumentacji, żeby znać realny koszt remontu ul. Spacerowej i mieć możliwość starania się o środki zewnętrzne.
Radny Grzegorz Stępień powiedział, że w jego opinii wydatki w dziale ochrona środowiska związane z gospodarką odpadami nie bilansują się. Następnie zapytał, w którym miejscu widać, że te wydatki się bilansują?
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak wyjaśnił, w jaki sposób skonstruowany jest budżet. Kontynuując powiedział, że jeżeli chodzi o wpływy z opłat, z tytułu wywozu odpadów są ujęte w dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska na  s. 7 budżetu, natomiast wydatki z tego tytułu są na s. 77 w wysokości 3 807 524,00 zł, gdzie  w wydatkach zaplanowana jest m.in. budowa PSZOK-u, i po odjęciu pozostałych wydatków widać, że kwoty się bilansują.

Wobec wyczerpania głosów w debacie Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak zamknął debatę i poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Stargard na rok 2021 zwracając uwagę, że jest to projekt uchwały wraz z autopoprawką. Projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Stargard na 2021 r., stanowi załącznik nr 31 do niniejszego protokołu.

Wykaz z wynikiem imiennego głosowania nad projektem powyższej uchwały stanowi załącznik nr 32 do niniejszego protokołu.

Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych uczestniczących w obradach sesji podczas głosowania, 15 głosami „za”, przy 0 głosach „przeciw” i 0 głosach „wstrzymujących się”, podjęła uchwałę Nr XXII/213/20 z dnia 18 grudnia 2020 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Stargard na rok 2021, która stanowi załącznik nr 33 do niniejszego protokołu.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poddał projekt uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Stargard na lata 2021-2031 wraz  z autopoprawką pod głosowanie. Projekt uchwały w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Stargard na lata 2021-2031, stanowi załącznik nr 34 do niniejszego protokołu.

Wykaz z wynikiem imiennego głosowania nad projektem powyższej uchwały stanowi załącznik nr 35 do niniejszego protokołu.

Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych uczestniczących w obradach sesji podczas głosowania, 15 głosami „za”, przy 0 głosach „przeciw” i 0 głosach „wstrzymujących się”, podjęła uchwałę Nr XXII/214/20 z dnia 18 grudnia 2020 r. w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Stargard na lata 2021-2031, która stanowi załącznik nr 35 do niniejszego protokołu.

Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak pogratulował Wójtowi i powiedział, że nad budżetem będą pracowali wszyscy, a Wójt będzie odpowiedzialny za jego realizację. Ponadto Przewodniczący powiedział, że ma nadzieję, iż uda się zrealizować jak najwięcej zadań.

Wójt Gminy Jerzy Makowski podziękował wszystkim za pracę nad budżetem oraz za podjętą uchwałę budżetową na 2021 rok oraz za podjęcie uchwały ws. WPF. Wójt powiedział, że będzie chciał zrealizować wszystkie wypracowane wspólnie przedsięwzięcia i zadania, które Radni pomogli nakreślić i wskazać kierunki działań. Podsumowując dodał, że mając budżet można rozpocząć pracę, ponadto powiedział, że to będzie trudny rok, ze względu na sytuację związaną z pandemią.

Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak o godzinie 12.08 zarządził przerwę. Natomiast po przerwie, która trwała do godziny 12.20 Przewodniczący Rady Gminy wznowił obrady sesji, a następnie sprawdzając obecność, stwierdził, że na stan 15 radnych obecnych po przerwie było 13 radnych, co stanowiło quorum do prowadzenia prawomocnych obrad. Po przerwie nieobecny był Radny Remigiusz Zakrzewski, który za zgodą Przewodniczącego Rady Gminy o godz. 12.08 opuścił obrady Sesji. Ponadto w trakcie sprawdzania obecności nieobecny był Radny Maciej Lipka z uwagi na problemy techniczne. Radny Maciej Lipka dołączył do obrad sesji o godzinie 12.26.

AD 15. INFORMACJA NT. DZIAŁALNOŚCI WÓJTA W OKRESIE MIĘDZYSESYJNYM
Wójt Gminy Jerzy Makowski przedstawił informację nt. działalności Wójta w okresie międzysesyjnym i powiedział, że ostatni czas to głównie praca nad budżetem na 2021 rok. Informacja Wójta nt. działalności w okresie międzysesyjnym stanowi załącznik nr 36 do niniejszego protokołu.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak zapytał, czy są uwagi i pytania do powyższej Informacji?

Wobec wyczerpania głosów w dyskusji Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak zamknął dyskusję i stwierdził, że Rada Gminy przyjęła powyższą Informację do wiadomości.

AD 16. INFORMACJA NT. DZIAŁALNOŚCI PRZEWODNICZĄCEGO RADY GMINY W OKRESIE MIĘDZYSESYJNYM
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak zabierając głos powiedział, że w ostatnim czasie były prowadzone rozmowy z Ministerstwem Sprawiedliwości odnośnie dotacji, które otrzymały jednostki OSP z terenu gminy Stargard, o czym na początku sesji powiedział Pan Dariusz Matecki, współpracownik Ministra Zbigniewa Ziobro. Następnie Przewodniczący poinformował, że do Rady Gminy wpływają petycje dotyczące szczepień przeciw COVID-19, które zostały przekazane do Komisji Skarg, Wniosków i Petycji. Kontynuując powiedział o piśmie z WIOŚ ze Szczecina w sprawie objęcia szczególnym nadzorem miejsc gospodarowania odpadami celem ograniczenia zjawiska porzucania odpadów oraz występowania pożarów. Następnie odczytał pismo byłego Wojewody Zachodniopomorskiego Pana Tomasza Hinca z podziękowaniami za współpracę w związku z zakończeniem pełnienia funkcji Wojewody.

AD 17. ODPOWIEDZI NA INTERPELACJE RADNYCH
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak poinformował, że na poprzedniej sesji nie zostały złożone interpelacje.

AD 18. WOLNE WNIOSKI I ZAPYTANIA
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak otworzył dyskusję w powyższym punkcie porządku obrad.
Radna Agnieszka Bieniek zabrała głos w związku z brakiem odpowiedzi na pytanie dotyczące inwestycji, która ma być zlokalizowana na ul. Lipowej w Grzędzicach i powiedziała, że wnioskuje o udostępnienie dokumentacji dotyczącej starań Gminy o warunki zabudowy na tę inwestycję.
Wójt Gminy Jerzy Makowski wyjaśnił, że wniosek powinien być złożony do Przewodniczącego Rady, wówczas Wójt się do niego odniesie na piśmie. Następnie Wójt powiedział, że chciałby zabrać głos w sprawie, która była wcześniej poruszana, a mianowicie chodzi o OSP Grzędzice. Wójt poinformował, że w bieżącym roku budżetowym, zaplanowany był zakup umundurowania specjalnego dla jednostek OSP, gdzie zaplanowane było 23 tys. zł. Wójt poinformował, że OSP Grzędzice podjęło decyzję o przygotowaniu zmówienia na siedem sztuk kompletów specjalnego umundurowania i koszt zakupu to 17 tys. zł. Wójt powiedział, że to zlecenie zostanie zrealizowane w przyszłym roku ze względu na to, iż czas oczekiwania na tego rodzaju zamówienie wynosi od 3 do 5 miesięcy. Wójt dodał, że Prezes OSP Grzędzice był wielokrotnie informowany o tej sprawie przez pracownika merytorycznego. Następnie Wójt złożył wszystkim życzenia z okazji Świąt Bożego Narodzenia i zbliżającego się Nowego Roku.
Wiceprzewodniczący Rady Gminy Mateusz Jarosz zwracając się do Radnych i Wójta, w imieniu własnym oraz Pani Dyrektor Szkoły Podstawowej w Strachocinie, podziękował za podjęcie decyzji o rozbudowie szkoły w Strachocinie, a następnie złożył wszystkim życzenia z okazji Świąt Bożego Narodzenia.
Radna Agnieszka Bieniek podziękowała za to, że umundurowanie dla strażaków z OSP Grzędzice zostanie zakupione, następnie podkreśliła, że zmówienie powinno być złożone wcześniej, tak aby mogło być zrealizowane w tym roku. Następnie Radna złożyła wszystkim życzenia.
Radny Paweł Żmuda zabierając głos powiedział, że ma pytanie dotyczące remontu dróg na terenie Pęzina, które kieruje do Zastępcy Wójta Pani Doroty Mazur, ze względu na to, że Pani Wójt osobiście zaangażowała się w tę sprawę. Radny powiedział, że chodzi o podjazd do bloków i zapytał czy Gmina podjęła rozmowy i czy jest szansa na remont tego podjazdu? Następnie zapytał czy jest szansa na remont drogi przy supermarkecie w Pęzinie, ponieważ droga jest w coraz gorszym stanie?
Zastępca Wójta Dorota Mazur wyjaśniła, że była w dniu wczorajszym w Pęzinie, aby rozpoznać te dwa tematy, o których mówi Radny, a mianowicie temat zjazdu oraz temat stanu drogi przy supermarkecie w Pęzinie. Odnośnie pierwszego tematu, Zastępca Wójta wyjaśniła m.in. jak wygląda sytuacja, gdzie teren, o który pytał Radny jest w administrowaniu KOWR-u, następnie powiedziała, że starała się stwierdzić, jaki zakres prac byłby niezbędny do wykonania zjazdu. Kontynuując Zastępca Wójta powiedziała, że jeżeli wpłynie wniosek zainteresowanej osoby, wówczas Gmina podejmie działania w tej sprawie. Natomiast odnośnie drogi  w Pęzinie, która przylega do sklepu i jest w bardzo złym stanie, Zastępca Wójta powiedziała, że została wykonana dokumentacja zdjęciowa, która potwierdza stan drogi. Zastępca Wójta wyjaśniła, że analizowała zapisy umowy, które dotyczyły ustaleń i zakresu prac, jednak prace zostały wykonane w okrojonym zakresie. Zastępca Wójta poinformowała, że wystosowała pismo wraz z dokumentacją zdjęciową do Prezesa supermarketu, który znajduje się w Pęzinie. Następnie powiedziała, że oczekuje na rozmowę i spotkanie na temat remontu tej drogi. Zastępca Wójta powiedziała, że droga przylegająca do sklepu jest obciążona ruchem, przyjeżdżają tam m.in. samochody z towarem.
Radny Paweł Żmuda powiedział, że otrzymał pismo skierowane do Prezesa supermarketu, który znajduje się w Pęzinie i poprosił, aby treść pisma umieścić na tablicy ogłoszeń w Pęzinie, żeby mieszkańcy mieli wiedzę, że Gmina nie jest bierna i podjęła kroki w tym temacie.
Zastępca Wójta Dorota Mazur odpowiedziała, że myśli, iż nie ma przeciwwskazań, aby umieścić treść pisma na tablicy ogłoszeń.
Radna Agnieszka Lenda podziękowała Radnym za zbiórkę i udział w akcji „Paka dla dzieciaka”. Następnie Radna poinformowała, jak przebiega akcja i poinformowała, że paczki zostaną przekazane dla 47 dzieci, a 20 paczek trafi do samotnych seniorów na terenie gminy Stargard. Radna powiedziała, że jest to druga taka akcja Rady Gminy Stargard, a następnie powiedziała, iż ma nadzieję, że uda się w kolejnych latach kontynuować tę akcję. Następnie podziękowała za fizyczną pomoc w przygotowaniu paczek Radnym i pracownikom Urzędu Gminy Stargard, którzy w tym pomogli.
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak pogratulował Radnej Agnieszce Lendzie podjęcia się pięknej inicjatywy. Następnie złożył wszystkim życzenia z okazji Świąt Bożego Narodzenia a także życzenia Noworoczne.

Wobec wyczerpania dyskusji Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak zamknął dyskusję w tym punkcie porządku obrad.

AD 19. USTALENIE TERMINU NASTĘPNEJ SESJI
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak ustalił termin zwołania XXIII Sesji Rady Gminy Stargard na dzień 29 stycznia 2021 r. o godz. 10.00. Następnie Przewodniczący Rady Gminy powiedział, że obliguje wszystkich Przewodniczących Komisji do ustalenia terminów posiedzeń stałych Komisji Rady Gminy Stargard. Ponadto Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że 8 stycznia 2021 r. odbędzie się posiedzenie komisji doraźnej ds. transportu, która zwołana zostanie przez najstarszego wiekiem Radnego.

AD 20. ZAMKNIĘCIE OBRAD SESJI
Przewodniczący Rady Gminy Sebastian Janiak wobec wyczerpania porządku obrad podziękował wszystkim za udział i o godzinie 12.54 zamknął obrady XXII Sesji Rady Gminy Stargard.

Przewodniczący Rady Gminy

Sebastian Janiak

 

Protokołowała:
Aleksandra Przybyszewska

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Aleksandra Kowal 22-12-2020 08:50
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Aleksandra Kowal 22-12-2020
Ostatnia aktualizacja: Aleksandra Kowal 19-01-2021 13:19