Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Gmina Stargard

-Protokół Nr I/18

Protokół nr I/18
z obrad I sesji Rady Gminy Stargard
z dnia 23 listopada 2018 r.

Postanowieniem Komisarza Wyborczego w Szczecinie z dnia 8 listopada 2018 roku na dzień 23 listopada 2018 roku na godzinę 1000 zwołana została pierwsza sesja nowo wybranej Rady Gminy Stargard w celu złożenia ślubowania przez radnych oraz Wójta Gminy.

Zgodnie z art. 20 ust. 2c ustawy o samorządzie gminnym pierwszą sesję nowo wybranej rady gminy, do czasu wyboru przewodniczącego rady, prowadzi najstarszy wiekiem radny obecny na sesji.

Pierwszą sesją nowo wybranej Rady Gminy Stargard VIII kadencji prowadziła najstarsza wiekiem radna Pani Wiesława Kuśnierz, która otworzyła obrady o godzinie 10.00.

Na podstawie listy obecności stanowiącej załącznik nr 1 do niniejszego protokołu, Przewodniczący Obrad Radna Wiesława Kuśnierz stwierdziła, że na stan 15 radnych obecnych było 15 radnych, co stanowiło quorum do podejmowania prawomocnych decyzji.

Następnie Przewodniczący Obrad Radna Wiesława Kuśnierz dokonała powitania na inauguracyjnej sesji Rady Gminy Stargard, w szczególności nowo wybranych radnych, byłego Wójta Gminy Stargard Pana Kazimierza Szarżanowicza, byłego Przewodniczącego Rady Gminy Pana Edwarda Kosmala, byłego Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Pana Bogdana Grabskiego, nowo wybranego w dniu 4 listopada br. Wójta Gminy Stargard Pana Jerzego Makowskiego, Zastępcę Przewodniczącej Gminnej Komisji Wyborczej Panią Annę Płuciennik, przedstawicieli prasy i pozostałych gości uczestniczących w obradach.

Lista obecności sołtysów stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

W czasie obrad obecna była Radca Prawny – Pani Patrycja Rybak – Dębińska.

Następnie Przewodniczący Obrad Radna Wiesława Kuśnierz złożyła gratulacje i życzenia wybranym radnym na nowy pięcioletni okres kadencji.

Kolejno Zastępca Przewodniczącej Gminnej Komisji Wyborczej Pani Anna Płuciennik przedstawiła wyniki wyboru do Rady Gminy Stargard w poszczególnych okręgach wyborczych oraz wręczyła radnym według kolejności alfabetycznej zaświadczenia o wyborze na radnego.

Następnie odbyła się ceremonia ślubowania. Złożenie ślubowania odbyło się w ten sposób, że po odczytaniu roty ślubowania przez Przewodniczącego Obrad wywołani kolejno radni wypowiadali słowo „ślubuję” i według swojego wyboru z dodaniem zdania: „Tak mi dopomóż Bóg”.

Radni po złożeniu ślubowania objęli mandat radnego Rady Gminy Stargard.

Następnie Zastępca Przewodniczącej Gminnej Komisji Wyborczej Pani Anna Płuciennik przedstawiła wynik wyborów w wyborach Wójta Gminy Stargard i wręczyła Panu Jerzemu Makowskiemu zaświadczenie o wyborze na Wójta Gminy Stargard, a następnie Pan Jerzy Makowski złożył ślubowanie.

Kolejno Przewodniczący Obrad Radna Wiesława Kuśnierz odczytała treść uchwały Nr I/1/18 Rady Gminy Stargard z dnia 23 listopada 2018 r. w sprawie objęcia obowiązków przez Wójta Gminy Stargard, która stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

Wójt Gminy Stargard Jerzy Makowski złożył gratulacje i życzenia dla nowo wybranych radnych oraz podziękowania. Gratulacje i życzenia dla nowego wójta oraz nowo wybranych radnych, a także podziękowania za dotychczasową współpracę, złożył również ustępujący Wójt Kazimierz Szarżanowicz

Następnie Przewodniczący Obrad Radna Wiesława Kuśnierz o godzinie 10.20, zarządziła przerwę na złożenie życzeń i gratulacji oraz zrobienie pamiątkowej fotografii.

Przewodniczący Obrad Radna Wiesława Kuśnierz wznowiła obrady o godzinie 10.27 i przedstawiła wniosek Wójta Gminy o rozszerzenie porządku obrad pierwszej sesji Rady Gminy zwołanej na dzień 23 listopada 2018 r. poprzez wprowadzenie do porządku obrad projektów uchwał. Wniosek wraz z proponowanym porządkiem obrad stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

Wobec braku uwag do proponowanego porządku obrad Przewodniczący Obrad Radna Wiesława Kuśnierz zarządziła głosowanie nad wprowadzeniem niniejszego porządku obrad.

Wykaz z wynikiem imiennego głosowania stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych obecnych na sali podczas głosowania 15 głosami „za”, 0 głosów „przeciw”, 0 głosów „wstrzymujących się”, przyjęła proponowany porządek obrad, który przestawiał się następująco:

  1. Otwarcie pierwszej sesji Rady Gminy Stargard
  2. Wręczenie radnym i wójtowi zaświadczeń o wyborze
  3. Złożenie ślubowania przez nowo wybranych radnych
  4. Wręczenie wójtowi zaświadczenia o wyborze
  5. Złożenie ślubowania przez wójta
  6. Podjęcie uchwały w sprawie objęcia obowiązków przez Wójta Gminy
  7. Przyjęcie porządku obrad
  8. Wybór Komisji Skrutacyjnej do przeprowadzenia tajnego głosowania celem wyboru Przewodniczącego Rady i Wiceprzewodniczącego Rady Gminy
  9. Wybór Przewodniczącego Rady Gminy
  10. Wybór Wiceprzewodniczącego Rady Gminy
  11. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Stargard
  12. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia przedmiotu działania oraz liczby członków stałych komisji rady gminy
  13. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Gminy
  14. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Skarg Wniosków i Petycji Rady Gminy
  15. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Gospodarki Mienia Komunalnego i Budżetu Rady Gminy
  16. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Socjalno-Porządkowej i Oświaty Rady Gminy
  17. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie Wyboru Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Rady Gminy
  18. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie Wyboru Przewodniczącego Komisji Skarg Wniosków i Petycji Rady
  19. Informacja o wyborze przewodniczących Komisji Gospodarki Mienia Komunalnego i Budżetu Rady Gminy oraz Komisji Socjalno-Porządkowej i Oświaty Rady Gminy
  20. Komunikaty
  21. Ustalenie terminu następnej sesji
  22. Zamknięcie obrad

Przewodniczący Obrad Radna Wiesława Kuśnierz przystąpiła do realizacji kolejnych punktów obrad.

  1. 8. Wybór Komisji Skrutacyjnej do przeprowadzenia tajnego głosowania celem wyboru Przewodniczącego Rady i Wiceprzewodniczącego Rady Gminy

Na członków Komisji Skrutacyjnej swoje kandydatury zgłosiło troje radnych: Agnieszka Bieniek, Krzysztof Kowalczyk oraz Józef Tracz. Następnie Przewodniczący Obrad Radna Wiesława Kuśnierz odczytała projekt uchwały Rady Gminy Stargard z dnia 23 listopada 2018 r. w sprawie wyboru Komisji Skrutacyjnej, po czym zarządziła głosowanie nad tym projektem uchwały.

Wykaz z wynikiem głosowania nad projektem powyższej uchwały stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych obecnych na sali podczas głosowania 15 głosami „za”, 0 głosów „przeciw”, 0 głosów „wstrzymujących się”, podjęła uchwałę Nr I/2/18 Rady Gminy Stargard z dnia 23 listopada 2018 r. w sprawie wyboru Komisji Skrutacyjnej, która stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.

Następnie została zarządzona krótka przerwa w czasie, której odbyło się posiedzenie Komisji Skrutacyjnej celem dokonania ze swego grona wyboru Przewodniczącego Komisji.

Po wznowieniu obrad o godzinie 11.03 wybrana na Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej Radna Agnieszka Bieniek odczytała protokół z posiedzenia Komisji Skrutacyjnej w dniu 23 listopada 2018 r., który stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokołu oraz Regulamin głosowania, który stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.

AD 9. Wybór Przewodniczącego Rady Gminy

Następnie Przewodniczący Obrad Radna Wiesława Kuśnierz zarządziła zgłaszanie kandydatur na Przewodniczącego Rady Gminy przypominając, że osoba zgłoszona musi wyrazić zgodę na kandydowanie. Radny Sebastian Janiak zgłosił kandydaturę radnej Moniki Nikołajew, która wyraziła zgodę na kandydowanie. Natomiast Radny Józef Tracz zgłosił kandydaturę radnej Wiesławy Kuśnierz, która również wyraziła zgodę na kandydowanie. Wobec braku kolejnych zgłoszeń Przewodniczący Obrad Radna Wiesława Kuśnierz zamknęła listę kandydatów na Przewodniczącego Rady Gminy.

Komisja Skrutacyjna przystąpiła do sporządzenia kart do głosowania, a następnie rozdała je radnym. Po dokonaniu tajnego głosowania, kolejno wyczytywani przez Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej radną Panią Agnieszkę Bieniek, radni podchodzili do urny wyborczej i wrzucali oddany głos.

Na czas liczenia głosów Przewodniczący Obrad Radna Wiesława Kuśnierz zarządziła krótką przerwę od godziny 11.17 do 11. 25.

Po podliczeniu głosów Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Pani Agnieszka Bieniek, odczytała protokół Komisji Skrutacyjnej wybranej na I sesji Rady Gminy Stargard w dniu 23 listopada 2018 r. do przeprowadzenia tajnego głosowania, celem wyboru Przewodniczącego Rady, który stanowi załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.

Zgodnie z protokołem na Przewodniczącego Rady zostały zgłoszone dwie kandydatury tj. Pani Kuśnierz Wiesława i Pani Nikołajew Monika, które otrzymały następującą liczbę głosów ważnych w głosowaniu tajnym:

Kuśnierz Wiesława – 9 głosów „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących się”.

Nikołajew Monika – 6 głosów „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących się”.

W związku z powyższym w głosowaniu tajnym bezwzględną większością głosów, w obecności, co najmniej połowy ustawowego składu rady Przewodniczącym Rady wybrana została radna Kuśnierz Wiesława.

Nowo wybrana na Przewodniczącego Rady Gminy Radna Wiesława Kuśnierz podziękowała radnym za wybór i kolejno odczytała treść uchwały Nr I/3/18 Rady Gminy Stargard z dnia 23 listopada 2018 r. w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Gminy Stargard, która stanowi załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.

Od tego momentu radna Wiesława Kuśnierz rozpoczęła przewodniczenie Radzie, jako nowo wybrany Przewodniczący Rady Gminy i prowadziła dalszy ciąg obrad sesji.

AD 10. Wybór Wiceprzewodniczącego Rady Gminy

Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz zarządziła zgłaszanie kandydatur na Wiceprzewodniczącego Rady Gminy. Radny Sebastian Janiak zgłosił kandydaturę radnego Macieja Lipki, który wyraził zgodę na kandydowanie. Natomiast Radny Krzysztof Kowalczyk zgłosił kandydaturę radnego Mateusza Jarosza, który również wyraził zgodę na kandydowanie. Wobec braku kolejnych zgłoszeń Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz zamknęła listę kandydatów na Wiceprzewodniczącego Rady Gminy i zarządziła krótką przerwę, celem sporządzenia przez Komisję Skrutacyjną kart do głosowania.

Po sporządzeniu kart do głosowania Komisja Skrutacyjna rozdała je radnym. Po dokonaniu tajnego głosowania, kolejno wyczytywani przez Przewodniczącego Komisji Skrutacyjnej radną Panią Agnieszkę Bieniek, radni podchodzili do urny wyborczej i wrzucali oddany głos.

Na czas liczenia głosów Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz ponownie zarządziła krótką przerwę od godziny 11.30 do 11.35.

Po podliczeniu głosów Przewodniczący Komisji Skrutacyjnej Pani Agnieszka Bieniek, odczytała protokół Komisji Skrutacyjnej wybranej na I sesji Rady Gminy Stargard w dniu 23 listopada 2018 r. do przeprowadzenia tajnego głosowania, celem wyboru Wiceprzewodniczącego Rady, który stanowi załącznik nr 12 do niniejszego protokołu.

Zgodnie z protokołem na Przewodniczącego Rady zostały zgłoszone dwie kandydatury tj. Pana Jarosza Mateusza i Pana Lipki Macieja Wojciecha, którzy otrzymali następującą liczbę głosów ważnych w głosowaniu tajnym:

Jarosz Mateusz – 9 głosów „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących się”.

Lipka Maciej Wojciech – 6 głosów „za”, 0 głosów „przeciw” i 0 głosów „wstrzymujących się”.

W związku z powyższym w głosowaniu tajnym bezwzględną większością głosów, w obecności, co najmniej połowy ustawowego składu rady Wiceprzewodniczącym Rady wybrany został Jarosz Mateusz.

Kolejno Przewodniczący Rady Gminy Radna Wiesława Kuśnierz odczytała treść uchwały Nr I/4/18 Rady Gminy Stargard z dnia 23 listopada 2018 r. w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Gminy Stargard, która stanowi załącznik nr 13 do niniejszego protokołu.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz oddała głos byłem Przewodniczącemu Rady Gminy Edwardowi Kosmalowi, który pogratulował wyboru radnym, wójtowi, nowo wybranym Przewodniczącemu oraz Wiceprzewodniczącemu Rady Gminy i jednocześnie podziękował za współpracę w trakcie ostatniej kadencji.

AD 11. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Stargard

Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz odczytała projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Stargard, a następnie otworzyła nad tym projektem dyskusję.

Głos zabrał Radny Sebastian Janiak, który wyraził swoje stanowisko, co do wysokości proponowanego w projekcie uchwały wynagrodzenia zasadniczego i zaproponował, aby obniżyć je o 700 zł, a w miarę sprawowania funkcji wójta oraz dokonań wynagrodzenie to rada będzie mogła podwyższyć.

Kolejno głos zabrała Radna Agnieszka Bieniek, która nie zgodziła się ze stanowiskiem Radnego Sebastiana Janiaka, ponieważ obecny wójt był zastępcą wójta przez dwie kadencje i wykazał się swoją pracą, to jest kontynuacja tej pracy, którą podjął i wyraziła stanowisko, że proponowane wynagrodzenie jest sprawiedliwe i jest za tym by tak pozostało.

Po zamknięciu dyskusji Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz zarządziła głosowanie nad projektem uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Stargard.

Wówczas zabierając głos Radny Maciej Lipka powiedział, że został postawiony wniosek. Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz wobec powyższego zapytała Radnego Sebastiana Janiaka, czy to był wniosek, czy ocena? Radny Sebastian Janiak odpowiedział, że była to ocena.

W związku z powyższym Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz przeszła do kontynuowania głosowania nad projektem uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Stargard.

Wykaz z wynikiem imiennego głosowania nad projektem powyższej uchwały stanowi załącznik nr 14 do niniejszego protokołu.

Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych obecnych na sali podczas głosowania 12 głosami „za”, 1 głos „przeciw”, 2 głosami „wstrzymującymi się”, podjęła uchwałę, Nr I/6/18 Rady Gminy Stargard z dnia 23 listopada 2018 r. w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Stargard, która stanowi załącznik nr 15 do niniejszego protokołu.

Następnie Radny Sebastian Janiak i Radna Monika Nikołajew złożyli Przewodniczącemu Rady Gminy Wiesławie Kuśnierz zgłoszenia o utworzeniu klubów radnych. Wobec powyższego Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz odczytała kolejno:

Zgłoszenie o utworzeniu Klubu Radnych o nazwie RAZEM DLA GMINY, którego Przewodniczącym jest Radna Monika Nikołajew, a członkami Radni Monika Nikołajew, Maciej Lipka i Paweł Szutkowski oraz zgłoszenie o utworzeniu Klubu Radnych o nazwie ROZWÓJ DLA GMINY, którego Przewodniczącym jest Radny Sebastian Janiak, a członkami Radni Sebastian Janiak, Paweł Żmuda i Remigiusz Zakrzewski.

AD 12. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia przedmiotu działania oraz liczby członków stałych komisji rady gminy

Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz odczytała projekt uchwały w sprawie ustalenia przedmiotu działania oraz liczby członków stałych komisji rady gminy, a następnie otworzyła nad tym projektem dyskusję.

Radny Sebastian Janiak, zwrócił uwagę na proponowaną liczbę trzech członków Komisji Rewizyjnej, i zapis w statucie o czterech członkach i przewodniczącym. Odpowiadając na tę uwagę Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz wyjaśniła, że w statucie jest zapis od dwóch do czterech członków plus przewodniczący. Następnie na pytanie Radnego Pawła Żmudy, czy zawsze w składzie członków musi być liczba nieparzysta, Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz, powiedziała, że jest to jeszcze do przedyskutowania.

Z kolei Radny Sebastian Janiak, zapytał, co w sytuacji, jeśli któryś z radnych chciałby być członkiem dwóch komisji. Odpowiadając Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz wyjaśniła, że może być, i przypomniała, iż zgodnie ze statutem gminy radny ma prawo brać udział w pracach dwóch komisji. Następnie Radny Sebastian Janiak, zapytał, co byłoby gdyby czternastu radnych chciało uczestniczyć we wszystkich komisjach zgodnie z przepisami, czyli razy dwa? Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz odpowiedziała, że wiąże się to też z kosztami gminy, a w statucie liczba członków Komisji Rewizyjnej jest ograniczona. Jednocześnie Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz, przypomniała, że w Komisji Rewizyjnej i w Komisji Skarg, Wniosków i Petycji pracują radni z wszystkich klubów, a w związku z tym, iż zostały zgłoszone dwa klubu w tych komisjach musi być przynajmniej zgłoszonym po jednym ich członku.

Wobec braku innych uwag i wniosków po zamknięciu dyskusji Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz zarządziła głosowanie nad projektem uchwały w sprawie ustalenia przedmiotu działania oraz liczby członków stałych komisji rady gminy.

Wykaz z wynikiem imiennego głosowania nad projektem powyższej uchwały stanowi załącznik nr 16 do niniejszego protokołu.

Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych obecnych na sali podczas głosowania 14 głosami za, 0 głosów przeciw, 1 głosem wstrzymującym się, podjęła uchwałę Nr I/5/18 Rady Gminy Stargard z dnia 23 listopada 2018 r. w sprawie ustalenia przedmiotu działania oraz liczby członków stałych komisji rady gminy, która stanowi załącznik nr 17 do niniejszego protokołu.

AD 13. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Gminy

Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz poprosiła o zgłaszanie przez radnych kandydatur na członków Komisji Rewizyjnej.

Zgłoszone zostały następujące kandydatury radnych tj.: Moniki Nikołajew, Aleksandry Kotschendoff, Sebastiana Janiaka, Remigiusza Zakrzewskiego i Agnieszki Lendy.

Na prośbę Przewodniczącego Rady Gminy Wiesławy Kuśnierz obecna podczas obrad Radca prawny Pani Patrycja Rybak-Dębińska wyjaśniła, iż skoro w skład w komisji wchodzi trzech członków, a jest pięć kandydatur, to radni głosują na trzy osoby i zaproponowała, aby radni w głosowaniu jawnym imiennym oddawali swoje głosy za wyborem maksymalnie trzech kandydatur.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz zarządziła głosowanie nad zgłoszonymi kandydaturami.

Radny Paweł Żmuda zaproponował, aby usprawnić głosowanie i przeprowadzić je w taki sposób, by radni w kolejności alfabetycznej, podawali nazwiska trzech kandydatur, na które oddają swoje głosy, ponieważ ten sposób według radnego nie będzie powodował chaosu. Natomiast Radca prawny Pani Patrycja Rybak-Dębińska wyjaśniła, iż taki sposób jest możliwy, chodzi o to, aby osoby obsługujące mogły w protokole zaznaczyć właściwych kandydatów.

W związku z powyższym kolejno radni oddali głosy w zaproponowany sposób. Wykaz z wynikiem głosowania nad kandydaturami na członków Komisji Rewizyjnej stanowi załącznik nr 18 do niniejszego protokołu.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz odczytała wyniki głosowania wyjaśniając, iż w skład komisji wchodzą te osoby, które otrzymały największą liczbę głosów i kolejno odczytała projekt uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Gminy z kandydaturami, które otrzymały największą liczbę głosów, czyli Aleksandry Kotschendoff, Agnieszki Lendy i Remigiusza Zakrzewskiego.

Następnie Radny Sebastian Janiak zwrócił się do Przewodniczącego Rady, gdyż do komisji nie wszedł przedstawiciel jednego z klubów. Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz zwróciła się do radcy, co w tej sytuacji. Radca prawny Patrycja Rybak-Dębińska wyjaśniła, iż dotyczy to przedstawicieli zgłaszanych do Komisji Skarg, Wniosków i Petycji i wówczas nad kandydaturami przedstawicieli nie przeprowadza się głosowania, gdyż wchodzą oni z automatu w skład komisji.

Natomiast Radny Sebastian Janiak, zauważył, iż zgodnie z art. 18a pkt 2 ustawy o samorządzie gminnym, w skład Komisji Rewizyjnej wchodzą radni w tym przedstawiciele wszystkich klubów.

Odpowiadając Radca prawny Patrycja Rybak-Dębińska powiedziała, iż w tym przypadku radni muszą ponownie głosować nad wszystkimi kandydaturami. Po sprawdzeniu przepisu Radca prawny potwierdziła, że radni muszą ponownie przeprowadzić głosowanie i nie głosują tylko nad kandydaturami tych osób, które są przedstawicielami klubów.

Wobec zaistniałej sytuacji Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz zarządziła 5 minutową przerwę na bardziej szczegółowe wyjaśnienie kwestii prawnych związanych z przeprowadzeniem głosowania.

Po wyjaśnieniu kwestii prawnych kluby podały na swoich przedstawicieli radną Monikę Nikołajew oraz radnego Sebastiana Janiak, natomiast radny Remigiusz Zakrzewski wycofał swoją kandydaturę.

Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz zarządziła reasumpcje głosowania nad pozostałymi kandydaturami tj. Aleksandry Kotschendoff i Agnieszki Lendy. W związku z powyższym kolejno w głosowaniu imiennym radni oddali głosy na wyżej wymienione kandydatury udzielając poparcia tylko jednej z kandydatur. Wykaz z wynikiem głosowania nad kandydaturami na członków Komisji Rewizyjnej stanowi załącznik nr 19 do niniejszego protokołu.

Kolejno Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz odczytała wyniki głosowania podając, iż radna Agnieszka Lenda otrzymała 11 głosów „za”, a radna Aleksandra Kotschendoff otrzymała 4 głosy „za”. Następnie Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz podała, iż w skład osobowy Komisji Rewizyjnej weszli radni: Sebastian Janiak, Agnieszka Lenda i Monika Nikołajew. Kolejno Przewodniczący Rady Gminy odczytała projekt uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Gminy i poddała go pod głosowanie.

Wykaz z wynikiem imiennego głosowania nad projektem powyższej uchwały stanowi załącznik nr 20 do niniejszego protokołu.

Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych obecnych na sali podczas głosowania 15 głosami za, 0 głosów przeciw, 0 głosów wstrzymujących się, podjęła uchwałę Nr I/7/18 Rady Gminy Stargard z dnia 23 listopada 2018 r. w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Rewizyjnej Rady Gminy, która stanowi załącznik nr 21 do niniejszego protokołu.

AD 14. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Skarg Wniosków i Petycji Rady Gminy

Na początek Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz przypominała o tym, iż powołanie tej komisji regulują podobne przepisy jak te dotyczące powołania komisji rewizyjnej i poprosiła o zgłaszanie kandydatur.

Wśród zgłoszonych kandydatur znaleźli się następujące kandydatury radnych: Sebastian Janiak, Paweł Żmuda i Janusz Łojko. Natomiast ze względu, iż jeden z klubów nie zgłosił swojego przedstawiciela, ponownie Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz poprosiła kluby radnych o zgłoszenie swoich przedstawicieli do składu Komisji Skarg Wniosków i Petycji Rady Gminy.

Wobec powyższego, jako przedstawiciele klubów zgłoszone zostały następujące kandydatury radnych Sebastiana Janiaka i Pawła Szutkowskiego, natomiast spoza klubów zgłoszona została kandydatura Janusza Łojko.

Wobec tego, iż liczba zgłoszonych kandydatur była równa liczbie składu członków komisji, Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz odczytała projekt uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Skarg Wniosków i Petycji Rady Gminy, i poddała go pod głosowanie.

Wykaz z wynikiem imiennego głosowania nad projektem powyższej uchwały stanowi załącznik nr 22, do niniejszego protokołu.

Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych obecnych na sali podczas głosowania 15 głosami za, 0 głosów przeciw, 0 głosów wstrzymujących się, podjęła uchwałę Nr I/8/18 Rady Gminy Stargard z dnia 23 listopada 2018 r. w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Skarg Wniosków i Petycji Rady Gminy, która stanowi załącznik nr 23 do niniejszego protokołu.

AD 15. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Gospodarki Mienia Komunalnego i Budżetu Rady Gminy

Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz poprosiła o zgłaszanie kandydatur i przypomniała, iż skład powyższej komisji liczy 5 osób.

Zgłoszone zostały następujące kandydatury radnych tj.: Józefa Tracza, Krzysztofa Kowalczyka, Pawła Żmudy, Agnieszki Bieniek, Mateusza Jarosza, Moniki Nikołajew, Macieja Lipki.

Następnie odbyło się głosowanie jawne imienne, w którym radni oddawali swoje głosy za wyborem pięciu spośród siedmiu zgłoszonych kandydatur.

Wykaz z wynikiem głosowania nad kandydaturami na członków Komisji Gospodarki Mienia Komunalnego i Budżetu Rady Gminy stanowi załącznik nr 24 do niniejszego protokołu.

Po zakończeniu głosowania Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz odczytała wyniki głosowania podając, iż radny Tracz Józef otrzymał 9 głosów „za”, radny Kowalczyk Krzysztof otrzymał 15 głosów „za”, radny Żmuda Paweł otrzymał 6 głosów „za”, radna Bieniek Agnieszka otrzymała 9 głosów „za”, radny Jarosz Mateusz otrzymał 15 głosów „za”, radna Nikołajew Monika otrzymała 6 głosów „za” i radny Lipka Maciej otrzymał 15 głosów „za”.

W związku z powyższym Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz odczytała projekt uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Gospodarki Mienia Komunalnego i Budżetu Rady Gminy i kolejno poddała go pod głosowanie.

Wykaz z wynikiem imiennego głosowania nad projektem powyższej uchwały stanowi załącznik nr 25 do niniejszego protokołu.

Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych obecnych na sali podczas głosowania 15 głosami za, 0 głosów przeciw, 0 głosów wstrzymujących się, podjęła uchwałę Nr I/9/18 Rady Gminy Stargard z dnia 23 listopada 2018 r. w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Gospodarki Mienia Komunalnego i Budżetu Rady Gminy, która stanowi załącznik nr 26 do niniejszego protokołu.

AD 16. Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Socjalno-Porządkowej i Oświaty Rady Gminy

Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz poprosiła o zgłaszanie kandydatur na członków Komisji Socjalno-Porządkowej i Oświaty Rady Gminy.

Zgłoszone zostały następujące kandydatury radnych tj.: Agnieszki Bieniek, Aleksandry Kotschendoff, Janusza Łojko, Pawła Żmudy, Remigiusza Zakrzewskiego i Sławomira Zabłockiego.

Następnie głos zabrał Radny Sebastian Janiak, który zwrócił uwagę, iż jest więcej kandydatur niż miejsc w komisji, i jednocześnie zwrócił się z pytaniem do radcy prawnego wskazując radnego Sławomira Zabłockiego, który nie zasiada jeszcze w żadnej komisji, a obowiązkiem radnych jest praca w komisjach. Odpowiadając na przedstawioną uwagę Radca prawny Patrycja Rybak-Dębińska potwierdziła, iż jest to obowiązek, ale jednocześnie wyjaśniła, iż nie można zmusić radnych do głosowania na konkretną kandydaturę i ten radny nie będzie po prostu członkiem komisji oraz wyjaśniła, iż jest to kwestia ustalenia pomiędzy radnymi.

Wobec wynikłej sytuacji odnośnie większej liczby radnych, którzy nie zostali jeszcze powołani do prac w komisjach, a liczbą członków, która pozostała do powołania ostatniej Komisji Socjalno-Porządkowej i Oświaty, Radca prawny Patrycja Rybak-Dębińska poprosiła Przewodniczącego Rady o zarządzenie przerwy celem wyjaśnienia i ustalenia szczegółów. Nim nastąpiła przerwa ustalono, iż radnych, którzy nie zostali jeszcze powołani do prac w do żadnej komisji, jest czterech, natomiast miejsc pozostało trzy.

Po wznowieniu obrad o godzinie 13.50, Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz poddała pod głosowanie wniosek Klubu Radnych ROZWÓJ DLA GMINY o zmianę uchwały Nr I/5/18 Rady Gminy Stargard z dnia 23 listopada 2018 r. w sprawie ustalenia przedmiotu działania oraz liczby członków stałych komisji rady gminy. Wniosek ten stanowi załącznik nr 27 do niniejszego protokołu.

Wykaz z wynikiem imiennego głosowania nad wnioskiem stanowi załącznik nr 28 do niniejszego protokołu.

W wyniku powyższego głosowania Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych obecnych na sali podczas głosowania 15 głosami za, 0 głosów przeciw, 0 głosów wstrzymujących się, przyjęła powyższy wniosek.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz odczytała projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr I/5/18 Rady Gminy Stargard z dnia 23 listopada 2018 r. w sprawie ustalenia przedmiotu działania oraz liczby członków stałych komisji rady gminy, i kolejno zarządziła głosowanie nad tym projektem.

Wykaz z wynikiem imiennego głosowania nad projektem tej uchwały w stanowi załącznik nr 29 do niniejszego protokołu.

Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych obecnych na sali podczas głosowania 15 głosami za, 0 głosów przeciw, 0 głosów wstrzymujących się, podjęła uchwałę Nr I/10/18 Rady Gminy Stargard z dnia 23 listopada 2018 r. w sprawie zmiany uchwały Nr I/5/18 Rady Gminy Stargard z dnia 23 listopada 2018 r., w sprawie ustalenia przedmiotu działania oraz liczby członków stałych komisji rady gminy, która stanowi załącznik nr 30 do niniejszego protokołu.

Wobec powyższego Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz poprosiła o zgłaszanie kandydatur radnych, którzy nie są jeszcze w żadnej z komisji i zgłaszają chęć do pracy w Komisji Socjalno-Porządkowej i Oświaty.

Swe kandydatury do pracy w powyższej komisji zgłosili: Aleksandra Kotschendoff, Sławomir Zabłocki, Remigiusz Zakrzewski i Paweł Żmuda.

Następnie głos zabrał Radny Janusz Łojko, który zwrócił się z pytaniem do Przewodniczącej Rady, dlaczego wstrzymuje się dalsze kandydatury do zapisywania się do tej komisji i kolejno radny powiedział, że niektóre osoby należą do dwóch komisji oraz zapytał, dlaczego nie może należeć do dwóch komisji.

Odpowiadając Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz wyjaśniła, że na najbliższej sesji po wcześniejszych uzgodnieniach będzie wprowadzona zmiana, co do liczby członków komisji w poszczególnych komisjach. Radni zadeklarują, w jakich komisjach chcą pracować. Jednocześnie Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz odpowiadając na pytanie Radnego Janusza Łojko, dlaczego nie może się w tej chwili wpisać się do komisji, do której by chciał, wyjaśniła, że dlatego, żeby w poniedziałek komisje mogły ruszyć do pracy. Kolejno Radny Janusz Łojko zapytał, dlaczego ktoś nie mógłby zrezygnować z komisji, żeby to ułatwić. Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz odpowiedziała, że składy zostały przegłosowane i wpisane w uchwały i należałoby ponownie przeprowadzić głosowania.

Radny Janusz Łojko stwierdził, że zatrzymano mu tu prawo wyboru. Na to stwierdzenie odniósł się Radny Sebastian Janiak, który powiedział, że też tak uważa.

Do dyskusji włączyła się Radca prawny, która zwróciła się do Przewodniczącej Rady i powiedziała, że jeśli Pan radny ma ochotę brać udział w tej komisji to niech zgłosi swą kandydaturę i wówczas niech radni głosują nad tyloma kandydaturami ile się zgłosi i nie będzie problemu.

Następnie Radca prawny Pani Patrycja Rybak-Dębińska, zwróciła się do radnego Sebastiana Janiaka i przytoczyła rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody, które mówi, że radny nie ma obowiązku uczestniczenia w komisji poprzez udział w składzie konkretnej komisji. Radny może przyjść na dowolną komisję i w ten sposób uczestniczyć. Radny ma prawo, a nie obowiązek i nie można go do tego zmusić. Wobec tego może być taka sytuacja, że któryś z radnych nie będzie w składzie komisji, ale będzie przychodził na obrady komisji, którą sobie wybierze.

Po zakończeniu dyskusji Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz odczytała projekt uchwały w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Socjalno-Porządkowej i Oświaty Rady Gminy.

Wykaz z wynikiem imiennego głosowania nad projektem powyższej uchwały stanowi załącznik nr 31 do niniejszego protokołu.

Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych obecnych na sali podczas głosowania 14 głosami za, 1 głosem przeciw, 0 głosów wstrzymujących się, podjęła uchwałę Nr I/11/18 Rady Gminy Stargard z dnia 23 listopada 2018 r. w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Socjalno-Porządkowej i Oświaty Rady Gminy, która stanowi załącznik nr 32 do niniejszego protokołu.

Następnie Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz zapytała czy w związku z tym, iż wszyscy będą oczekiwać na zmianę składów komisji i liczby członków w komisjach, czy jest sensem głosowanie dzisiaj przewodniczących lub spotkania komisji budżetowej i oświaty celem wyboru przewodniczących i czy nie powinno się zrezygnować z tych punktów porządku obrad odkładając je na kolejną sesję?

W trakcie krótkiej dyskusji radni stwierdzili, że jest to rozsądna decyzja.

Wobec powyższego Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz złożyła wniosek o zdjęcie z porządku obrad punktów od numeru 17 do numeru 19, tj. pkt 17 – Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie Wyboru Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej Rady Gminy, pkt 18 – Rozpatrzenie projektu uchwały w sprawie Wyboru Przewodniczącego Komisji Skarg Wniosków i Petycji Rady oraz pkt 19 – Informacja o wyborze przewodniczących Komisji Gospodarki Mienia Komunalnego i Budżetu Rady Gminy oraz Komisji Socjalno-Porządkowej i Oświaty Rady Gminy i poddała go pod głosowanie.

Wykaz z wynikiem imiennego głosowania nad wnioskiem stanowi załącznik nr 33 do niniejszego protokołu.

W wyniku powyższego głosowania Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych obecnych na sali podczas głosowania 15 głosami za, 0 głosów przeciw, 0 głosów wstrzymujących się, przyjęła powyższy wniosek.

W związku z przyjęciem powyższego wniosku Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz poddała pod głosowanie zmieniony porządek obrad.

Wykaz z wynikiem imiennego głosowania stanowi załącznik nr 34 do niniejszego protokołu.

Rada Gminy Stargard w obecności 15 radnych obecnych na sali podczas głosowania 15 głosami „za”, 0 głosów „przeciw”, 0 głosów „wstrzymujących się”, przyjęła proponowany porządek obrad, którego kolejne punkty przedstawiały się następująco:

pkt 17 Komunikaty, pkt 18 Ustalenie terminu następnej sesji oraz pkt 19 Zamknięcie obrad.

Przewodniczący Obrad Radna Wiesława Kuśnierz przystąpiła do realizacji kolejnych punktów obrad.

AD 17. Komunikaty

Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz poinformowała radnych o obowiązku składania stosownie do art.24h ust.4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, oświadczeń majątkowych w terminie 30 dni od dnia złożenia ślubowania.

Do pierwszego oświadczenia majątkowego radny jest obowiązany dołączyć informację o sposobie i terminie zaprzestania prowadzenia działalności gospodarczej z wykorzystaniem mienia gminy, w której uzyskał mandat, jeżeli taką działalność prowadził przed dniem wyboru.

Oświadczenie majątkowe radni składają w dwóch egzemplarzach przewodniczącemu rady, a przewodniczący rady Wojewodzie.

Niezłożenie oświadczenia majątkowego w wyznaczonym terminie powoduję wygaśnięcie mandatu.

AD 18. Ustalenie terminu następnej sesji

Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz zaproponowała termin zwołania II sesji Rady Gminy Stargard 30 listopada 2018 r. na godz. 12.00 oraz terminy komisji na poniedziałek i wtorek tj. 26 listopada 2018 r. na godz. 8.30 Komisja oświaty i o godz. 12.00 Komisja Rewizyjna

Wobec tej informacji wywiązała się dyskusja nad proponowanymi terminami posiedzeń komisji.

Radny Maciej Lipka zaproponował, aby na chwilę obecną nie zmieniać schematu posiedzeń komisji ubiegłej kadencji, rozpoczynając tak jak do tej pory, jako pierwszego posiedzenia Komisji Gospodarki Mienia Komunalnego i Budżetu.

Natomiast Radny Krzysztof Kowalczyk poprosił, aby wyjątkowo zamienić posiedzenie Komisji Gospodarki Mienia Komunalnego i Budżetu z poniedziałku na wtorek.

Po zakończeniu dyskusji Przewodniczący Rady Gminy Wiesława Kuśnierz podała termin zwołania II sesji Rady Gminy oraz terminy posiedzeń komisji, a mianowicie:

− obrady II sesji Rady Gminy Stargard na dzień 30 listopada 2018 r. na godz. 12.00,

− posiedzenie Komisji Socjalno – Porządkowej i Oświaty na dzień 26 listopada 2018 r., o godz. 8.30,

− posiedzenie Komisji Skarg Wniosków i Petycji na dzień 26 listopada 2018 r. o godz. 12.00,

− posiedzenie Komisji Gospodarki Mienia Komunalnego i Budżetu na dzień 27 listopada 2018 r., o godz. 8.30,

− posiedzenie Komisji Rewizyjnej na dzień na dzień 27 listopada 2018 r., o godz. 12.00,

AD 19. Zamknięcie obrad

Przewodniczący Rady Gminy Stargard Wiesława Kuśnierz wobec wyczerpania porządku obrad podziękowała wszystkim za udział i o godzinie 14.23 zamknęła obrady I sesji Rady Gminy Stargard.

Przewodniczący Rady Gminy

Wiesława Kuśnierz

Protokołowała:
Ewa Misztela

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Robert Lange 29-11-2018 09:10
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Ewa Misztela 29-11-2018
Ostatnia aktualizacja: Ewa Misztela 27-12-2018 16:20