OS - Referat Organizacyjny, Spraw Obywatelskich i Społecznych
Kierownik referatu: Iwona Rokita-Michalak
Tel. 915613425
Pok. 213
Do zadań Referatu Organizacyjnego, Spraw Obywatelskich i Społecznych należy w szczególności:
1) zapewnienie sprawnej organizacji i funkcjonowania urzędu;
2) prowadzenie spraw kancelaryjnych i archiwum urzędu;
3) zabezpieczenie organizacyjno-techniczne spotkań, uroczystości organizowanych przez wójta lub radę;
4) sprawowanie obsługi biurowej i sekretarskiej wójta, rady, komisji;
5) współpraca z urzędnikiem wyborczym w zakresie organizacji wyborów i referendum;
6) przygotowanie wyborów ławników;
7) udostępnianie informacji publicznej w zakresie dostępu do dokumentów rady, wójta;
8) przekazywanie uchwał, zarządzeń i innych aktów prawnych według właściwości do organów nadzoru;
9) przekazywanie do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego aktów prawa miejscowego;
10) prowadzenie spraw kadrowych pracowników i kierowników samorządowych jednostek organizacyjnych;
11) prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem i dokształcaniem pracowników;
12) zaopatrzenie urzędu w środki techniczne, materiały biurowe, książki, prasę oraz prowadzenie ich ewidencji;
13) prowadzenie strony internetowej;
14) realizacja zadań wynikających z ustawy o dostępie do informacji publicznej, w szczególności prowadzenie strony Biuletynu Informacji Publicznej;
15) przyjmowanie i koordynowanie rozpatrywania skarg i wniosków;
16) współpraca partnerska z gminami polskimi i zagranicznymi;
17) prowadzenie spraw związanych z przynależnością gminy do stowarzyszeń;
18) prowadzenie spraw związanych z promocją gminy;
19) prowadzenie spraw dotyczących odbywania praktyk uczniowskich, studenckich, stażów pracy;
20) prowadzenie spraw dotyczących prac interwencyjnych, prac społeczno-użytecznych;
21) prowadzenie spraw dotyczących wykonywania nieodpłatnej kontrolowanej pracy na cele społeczne przez osoby skazane przez sąd;
22) przekazywanie do realizacji uchwał rady, wniosków, interpelacji radnych, zarządzeń wójta dla referatów według właściwości;
23) prowadzenie rejestrów:
a) skarg i wniosków,
b) uchwał rady,
c) zarządzeń, postanowień wójta,
d) wydawanych upoważnień i pełnomocnictw,
e) interpelacji i wniosków radnych;
24) prowadzenie spraw Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
25) prowadzenie dokumentacji PFRON;
26) prowadzenie rejestru i dokumentacji sołectw gminy, współdziałanie z nimi;
27) wykonywanie zadań dotyczących ewidencji działalności gospodarczej osób fizycznych;
28) realizacja zadań gminy wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi;
29) podejmowanie działań zmierzających do pozyskiwania przez gminę środków finansowych z funduszy pomocowych z Unii Europejskiej, nadzorowanie ich wydatkowania, rozliczanie etapowe i końcowe, współdziałanie w tym zakresie z innymi referatami;
30) sporządzanie wniosków w celu pozyskania pomocy finansowej z programów pomocowych;
31) koordynacja działalności bibliotek, świetlic wiejskich;
32) koordynowanie działalności na rzecz ochrony dóbr kultury;
33) planowanie, nadzór i kontrola wykorzystania przyznanych dotacji organizacjom pozarządowym;
34) prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności i wydawania dowodów osobistych;
35) sporządzanie wniosków o nadanie medali jubilatom za długoletnie pożycie małżeńskie;
36) prowadzenie spraw związanych ze zgromadzeniami i imprezami masowymi;
37) realizowanie zadań związanych z wyborami i referendami w zakresie swoich kompetencji;
38) prowadzenia kwalifikacji wojskowej;
39) współdziałanie z organizacjami pozarządowymi, kościelnymi, stowarzyszeniami i innymi organizacjami społecznymi działającymi na terenie gminy w zakresie oświaty, kultury, sportu, spraw społecznych.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Robert Lange | 04-10-2004 21:54 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 01-01-2010 | |
Ostatnia aktualizacja: | Aleksandra Mocarska | 22-01-2021 13:20 |