Udzielenie kredytu bankowego na finansowanie w 2011 r. planowanego deficytu budżetu Gminy Stargard Szczeciński oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów
OGŁOSZENIE
O ZAMÓWIENIU PUBLICZNYM
o wartości szacunkowej większej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust.8 ustawy Prawo zamówień publicznych
UDZIELENIE KREDYTU BANKOWEGO NA FINANSOWANIE W 2011 R. PLANOWANEGO DEFICYTU BUDŻETU GMINY STARGARD SZCZECIŃSKI ORAZ NA SPŁATĘ WCZEŚNIEJ ZACIĄGNIĘTYCH ZOBOWIĄZAŃ Z TYTUŁU KREDYTÓW
- Zamawiający: Gmina Stargard Szczeciński
73-110 Stargard Szczeciński, Rynek Staromiejski 5
numer telefonu: 91 561-34-10 numer telefaksu: 91 561-34-11
adres poczty elektronicznej: sekretariat@gmina.stargard.pl
- Tryb zamówienia: przetarg nieograniczony
- Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna jest na stronie internetowej Zamawiającego http://bip.gmina.stargard.pl/; na pisemny wniosek wykonawcy przekazanie Specyfikacji istotnych warunków zamówienia nastąpi w siedzibie Zamawiającego – pokój 211, lub poprzez jej nadanie w placówce pocztowej operatora publicznego.
-
Przedmiot zamówienia:
- Udzielenie kredytu bankowego na finansowanie w 2011 r. planowanego deficytu budżetu Gminy Stargard Szczeciński oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów
- Kod Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
66.11.30.00–5 – Usługi udzielania kredytu
- Opis przedmiotu zamówienia:
Zakres zamówienia obejmuje:
-
Przedmiotem zamówienia jest udzielenie i obsługa długoterminowego kredytu bankowego
w wysokości 8 349 000,00 zł (słownie: osiem milionów trzysta czterdzieści dziewięć tysięcy złotych); -
Kredyt bankowy przeznaczony zostanie na:
-
finansowanie planowanego w 2011 r. deficytu budżetu Gminy Stargard Szczeciński –
w kwocie 7 159 000,00 zł związanego z wydatkami inwestycyjnymi, w tym m. in. na finansowanie zadań inwestycyjnych:- Ochrona wód jeziora Miedwie poprzez budowę sieci kanalizacyjnej i przebudowę oczyszczalni ścieków na obszarze aglomeracji Stargard Szczeciński - Budowa systemów kanalizacyjnych w zlewni jeziora Miedwie - system Stargard Szczeciński, ciąg 1A – Wierzchląd – Skalin - Golczewo oraz ciąg 1 – Koszewo -Koszewko do Wierzchlądu - gmina Stargard Szczeciński,
- Budowa centrum kultury i sportu w miejscowości Barzkowice gmina Stargard Szczeciński,
- Budowa szatni, placu zabaw i miejsca rekreacyjnego przy boisku sportowym w miejscowości Skalin gmina Stargard Szczeciński,
- Przebudowa i rozbudowa budynku szkoły podstawowej w Małkocinie wraz z zagospodarowaniem terenu,
- Roboty budowlane w pomieszczeniach biurowych budynku biurowo-usługowego przy Rynku Staromiejskim 5.
-
finansowanie planowanego w 2011 r. deficytu budżetu Gminy Stargard Szczeciński –
- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów – w kwocie 1 190 000 zł.
- Kredyt uruchomiony zostanie w trzech transzach:
- 08 września 2011 r. w wysokości 4 000 000 zł – I transza,
- 10 października 2011 r. w wysokości 2 000 000 zł – II transza,
- 10 grudnia 2011 r. w wysokości 2 349 000 zł – III transza,
przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego;
Powyższy harmonogram uruchomienia transz kredytu przygotowany został dla potrzeb skalkulowania ceny ofertowej i może ulec zmianie w trakcie realizacji zamówienia. Dopuszcza się możliwość zmiany terminów uruchomienia kredytu bez dodatkowych opłat i prowizji, na pisemny wniosek Zamawiającego, co zostanie określone w umowie kredytowej.
- Spłata kredytu nastąpi od 31 maja 2012 r. do 30 listopada 2021 r.; Zamawiający będzie mógł dokonać spłaty kredytu wcześniej, niż to zostało określone powyżej, a odsetki naliczane zostaną do momentu spłaty kredytu;
- Zamawiający nie zostanie obciążony żadnymi dodatkowymi kosztami z tytułu wcześniejszej spłaty kredytu;
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość niewykorzystania części kredytu bez jakichkolwiek dodatkowych kosztów;
- Zabezpieczenie spłaty kredytu stanowić będzie weksel in blanco wraz z deklaracją wekslową;
- Przewidywany harmonogram spłaty kredytu określa załącznik Nr 4 do SIWZ;
- Spłata odsetek – odsetki od wykorzystanej kwoty kredytu naliczane będą w okresach miesięcznych i płatne w okresach miesięcznych, do ostatniego dnia kalendarzowego każdego miesiąca; spłatę pierwszej raty odsetek należy przyjąć na koniec miesiąca września 2011 r.;
- Raty kapitałowe płatne będą do ostatniego dnia kalendarzowego każdego miesiąca wymienionego w harmonogramie spłat kredytu, stanowiącym załącznik Nr 4 do SIWZ;
- Oprocentowanie – w oparciu o stawkę WIBOR 1M z ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego poprzedzającego miesiąc obrachunkowy plus stała marża banku.
- Nie dopuszcza się możliwości składania ofert częściowych lub wariantowych.
- Termin realizacji zamówienia: Termin realizacji zamówienia – od dnia podpisania umowy do dnia 30 listopada 2021 r.
- Opis warunków udziału w postępowaniu
-
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
- posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, tj. prowadzą zarejestrowaną działalność gospodarczą w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne dokumenty potwierdzające posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
- znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie.
- nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia (art.24 ust.1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
- posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia.
-
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu wykonawcy mogą spełniać łącznie. Natomiast pozostałe warunki, określone w pkt 3 niniejszego rozdziału, spełniać musi każdy z wykonawców:
- znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie.
- nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia (art.24 ust.1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych.
- posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia.
- W przypadku gdy wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależne od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków, zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do wsparcia tj. oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (podmiot nie uczestniczący w postępowaniu).
-
Sposób dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:
- ocena dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach złożonych w ofercie przez wykonawcę.
- wykonawcy nie spełniający powyższych warunków zostaną przez zamawiającego wykluczeni z niniejszego postępowania, natomiast w przypadku stwierdzenia, że treść oferty nie odpowiada treści Specyfikacją istotnych warunków zamówienia, oferta zostanie odrzucona.
- Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu
oferta wykonawcy musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty:
- formularz oferty – załącznik nr 1 do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia - wypełniony / przepisany zgodnie z zasadami podanymi w rozdziale XI,
- oświadczenie spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych i oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia art.24 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych – formularz stanowiący załącznik nr 2 i 2a do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art.24 ust.1 pkt 2 ustawy,
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
- oświadczenie o znajdowaniu się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia - na formularzu stanowiącym załącznik nr 3 do specyfikacji,
- W przypadku gdy Wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależne od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków; wykonawca przedstawia pisemne zobowiązanie tych podmiotów do wsparcia tj. oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (podmiot nie uczestniczący w postępowaniu).
-
Zamawiający wymaga wniesienia wadium.
- Wadium należy wnieść w wysokości 30 000 zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych) w terminie do dnia 25 sierpnia 2011r. do godziny 10.00. Decyduje data i godzina wpływu środków do zamawiającego.
- Wadium może być wnoszone:
1) w pieniądzu – przelewem na konto depozytowe Urzędu Gminy Stargard Szczeciński:
Bank PEKAO S.A., I oddział w Stargardzie Szczecińskim,
nr: 42 1240 3901 1111 0000 4216 5187.
Dowód wniesienia wadium załączyć do oferty
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym), gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości – oryginał dokumentu załączyć do oferty.
- Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: cena – 100 %.
- Ofertę należy złożyć w terminie do dnia 25 sierpnia 2011 roku do godziny 10:00, w siedzibie Zamawiającego – pokój 203.
- Otwarcie ofert nastąpi w dniu 25 sierpnia 2011 roku do godzin 10:15, w siedzibie Zamawiającego – sala 203.
- Termin związania ofertą– 60 dni.
- Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej oraz ustanowić dynamicznego systemu zakupów, nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej oraz udzielenia zamówień uzupełniających.
- Osoby upoważnione do kontaktów:
Bartosz Rudnicki (w zakresie procedury postępowania) – tel. 91 561-34-27.
Wiesława Łoch (w zakresie przedmiotu zamówienia) – tel. 91 561-34-17,
- Ogłoszenie o zamówieniu zamieszczone zostało w Dzielniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 15 lipca 2011 roku.
Wójt Gminy
Kazimierz Szarżanowicz
Załączniki do pobrania
Ogłoszenie do pobrania | ||||
---|---|---|---|---|
1 | Ogloszenie_o_zamowieniu.pdf | 2011-07-15 14:44:56 | 55,6KB | |
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia | ||||
1 | siwz.pdf Po terminie otwarcia ofert | 2011-07-15 15:03:41 | 49,9MB | 353 razy |
2 | Zalonczniki_do_edycji.zip Po terminie otwarcia ofert | 2011-07-15 15:03:56 | 26,5KB | 295 razy |
Wyjaśnienia i zmiany SIWZ | ||||
1 | Wyjasn_tresci_SIWZ_18_07_2011.pdf Po terminie otwarcia ofert | 2011-07-29 12:47:43 | 7,8MB | |
2 | wyjasnienie_tresci_siwz_21_07_2011.pdf Po terminie otwarcia ofert | 2011-08-05 15:26:07 | 17,3MB | |
3 | wyjasn_tresci_siwz_02_08_2011.pdf Po terminie otwarcia ofert | 2011-08-09 11:39:55 | 11,9MB | |
4 | wyjasn_tresci_SIWZ__03_08_2011.pdf Po terminie otwarcia ofert | 2011-08-09 13:13:10 | 2,1MB | |
5 | wyjasn_tresci__SIWZ_09_08_2011r.pdf Po terminie otwarcia ofert | 2011-08-10 15:26:50 | 28,3KB | |
6 | wyjasn_tresci_siwz_10_08_2011r.pdf Po terminie otwarcia ofert | 2011-08-11 11:58:58 | 9,3MB | |
7 | wyjasn_treA_ci_SIWZ_10_08_2011.pdf Po terminie otwarcia ofert | 2011-08-12 13:23:52 | 24,5KB | |
Wynik postępowania | ||||
1 | Iformacja__o__wyborze__oferty.pdf | 2011-08-26 13:54:08 | 23,6KB | |
Udzielenie zamówienia | ||||
1 | Ogloszenie_o_udzieleniu_zamowienia_08_09_2011.pdf | 2011-09-08 09:33:27 | 4,9MB |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Bartosz Rudnicki | 15-07-2011 14:44 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Wiesława Łoch | 15-07-2011 |
Ostatnia aktualizacja: | Bartosz Rudnicki | 08-09-2011 09:48 |