Przewóz uczniów z terenu gminy Stargard Szczeciński w okresie od 01.09.2013 r. do 30.06.2014 r.
OGŁOSZENIE
O ZAMÓWIENIU PUBLICZNYM
o wartości szacunkowej mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust.8 ustawy Prawo zamówień publicznych
Przewóz uczniów z terenu gminy Stargard Szczeciński do Szkoły Podstawowej w Grzędzicach, Szkoły Podstawowej w Małkocinie, Gimnazjum Gminy Stargard Szczeciński oraz Szkoły Podstawowej nr 8 w Stargardzie Szczecińskim wraz z zapewnieniem im opieki w okresie od 01.09.2013r. do 30.06.2014r.
1. Zamawiający: Ośrodek Administracyjny Szkół Gminy Stargard Szczeciński
73-110 Stargard Szczeciński, Ceglana 11
numer telefonu: 091 578-38-84 numer telefaksu: 091 578-38-84
adres poczty elektronicznej: oas.@gmina.stargard.pl
2. Tryb zamówienia: przetarg nieograniczony
3. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna jest na stronie internetowej Zamawiającego bip.gmina.stargard.pl/; na pisemny wniosek Wykonawcy przekazanie Specyfikacji istotnych warunków zamówienia nastąpi w siedzibie Zamawiającego - pokój 6,
4. Przedmiot zamówienia:
Zakres przedmiotu obejmuje:
1. Wykonywanie przez Wykonawcę w okresie od 01.09.2013r. do 30.06.2014r. przewozu uczniów szkół podstawowych i Gimnazjum Gminy prowadzonych przez Gminę Stargard Szczeciński oraz Szkoły Podstawowej nr 8 w Stargardzie Szczecińskim . Przewóz uczniów będzie odbywał się z miejsca ich zamieszkania do siedzib szkół i z siedzib szkół do miejsca ich zamieszkania zgodnie z planem przewozów opracowanym przez Zamawiającego dla części I, II, III i V zamówienia. Natomiast dla części IV zamówienia przewóz uczniów będzie odbywał się zgodnie z potrzebami szkół i po każdorazowym uzgodnieniu z Zamawiającym.
2. Liczba uczniów jest wielkością prognozowaną i może się zmienić w trakcie realizacji zamówienia,
3. Przewóz odbywa się w dni nauki szkolnej dla części I, II, III i V zamówienia, natomiast dla części IV w dni nauki szkolnej i w dni wolne od nauki. W przypadku odpracowywania zajęć Wykonawca zobowiązany jest zapewnić przewóz uczniów zgodnie z obowiązującym planem przewozów.
4. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić opiekuna w każdym środku transportu w trakcie przewozu uczniów na zajęcia lekcyjne i z zajęć lekcyjnych. Opiekun winien czuwać nad bezpieczeństwem uczniów podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu.
5. Wykonawca zobowiązany jest zapewnić miejsca siedzące wszystkim przewożonym uczniom,
6. Wykonawca jest zobowiązany przyjąć, zaakceptować i wypełnić następujące warunki wykonania zamówienia, dotyczące bezpieczeństwa transportu dzieci związane z przewozami szkolnymi:
- przestrzeganie przepisów ustawy z dnia 6 września 2001r. o transporcie drogowym (Dz.U. z 2007, Nr 125 poz. 874 ze zm.)
- bezwzględne przestrzeganie przepisów ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 ze zm.).
7. Wykonawca jest zobowiązany ubezpieczyć autobusy będące jego własnością i pasażerów od wszelkich szkód powstałych podczas przewozu i pozostających w związku z przewozem,
8. Środki transportu przeznaczone do przewozu muszą być sprawne technicznie i posiadać aktualne przeglądy techniczne, podczas realizacji zamówienia, ponadto muszą być utrzymane w należytej czystości z zachowaniem estetyki wewnętrznej i zewnętrznej pojazdów,
9. Plan przewozów może podlegać modyfikacjom w trakcie realizacji zamówienia. Modyfikacje planu przewozów mogą dotyczyć godzin, ilości uczniów i krotności przywozów i odwozów.
10. Przedmiot zamówienia składa się z czterech części:
Część I. Przewóz uczniów do i ze Szkoły Podstawowej w Małkocinie.
Część II Przewóz uczniów do i z Gimnazjum Gminy Stargard Szczeciński.
Część III. Przewóz uczniów do i ze Szkoły Podstawowej w Grzędzicach.
Część IV. Przewozy uczniów na zajęcia pozalekcyjne, konkursy i zawody międzyszkolne według zapotrzebowania szkół prowadzonych przez Gminę Stargard Szczeciński na podstawie odrębnego rozliczenia faktycznie wykonanej usługi w oparciu o ustaloną stawkę za 1 km.
Część V. Przewóz uczniów z miejscowości Kurcewo do i ze Szkoły Podstawowej nr 8 w Stargardzie Szczecińskim.
Oznaczenie przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
60.13.00.00-8- Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób.
5. Nie dopuszcza się możliwości składania ofert wariantowych.
6. Termin wykonania zamówienia: od 1 września 2013 do 30 czerwca 2014
7. Opis warunków udziału w postępowaniu.
1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, w szczególności dotyczące:
-
Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania- Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada licencję na transport drogowy osób.
-
Posiadania wiedzy i doświadczenia - Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał lub wykonuje co najmniej 1 usługę polegającą na dowożeniu uczniów do szkoły, usługa powinna być wykonywana przynajmniej przez okres jednego roku szkolnego.
-
Dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym - Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje odpowiednią ilością środków transportu , które są sprawne technicznie oraz posiadają aktualne badania techniczne.
-
Dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - Zamawiający nie stawia szczegółowych wymagań w tym zakresie.
-
Sytuacji ekonomicznej i finansowej - Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca udokumentuje, że posiada opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na wartość co najmniej 150.000 zł.
2. Wykonawca może polegać na potencjale innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w tej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
3. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu, podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu.
4. Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się Wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art.24 ust.1 i 2 Prawa zamówień publicznych.
5. Ocena spełnienia wyżej opisanych warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez Wykonawcę w niniejszym postępowaniu dokumenty oraz oświadczenia, metodą spełnia / nie spełnia.
6. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
7. Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli:
-
Jest niezgodna z ustawą,
-
Jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3,
-
Jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
-
Zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,
-
Została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu,
-
Zawiera błędy w obliczeniu ceny,
-
Wykonawca w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3,
-
Jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.
-
O wykluczeniu z postępowania oraz o odrzuceniu oferty Wykonawcy zostaną zawiadomieni niezwłocznie po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty. Zawiadomienie zawierać będzie uzasadnienie faktyczne i prawne.
8. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
1. Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki:
-
Wypełniony i prawidłowo podpisany formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 1.
-
Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art. 22 ust. 1 z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 2.
-
Pełnomocnictwa osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub innych dokumentów.
2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 24 ust.1 Prawa zamówień publicznych Wykonawca składa następujące dokumenty:
-
Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 oraz art. 24 ust. 2 pkt 1 Prawa zamówień publicznych z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 3.
-
Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawione są nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert , a w przypadku osób fizycznych - potwierdza to oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia wymienione w pkt. 1.
-
Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające , że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
-
Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń
-
Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że zyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
3. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności składa następujące dokumenty:
Licencja na transport drogowy osób.
4. W celu potwierdzenia, ze Wykonawca posiada niezbędną do wykonania zamówienia wiedzę i doświadczenie wykonawca składa następujące dokumenty:
-
Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub również wykonywanych, usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - załącznik nr 4
-
Do wykazu powinien być załączony dokument potwierdzający, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
5. W celu potwierdzenia, że Wykonawca dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym Wykonawca składa następujące dokumenty:
Wykaz posiadanych środków transportu, spełniających wymagania Zamawiającego - Załącznik nr 5.
6. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną do wykonania zamówienia sytuację ekonomiczną i finansową, do oferty należy dołączyć następujące dokumenty:
Polisa, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem, zamówienia ( wraz z dowodem opłacenia)
7. Postanowienia dotyczące składanych dokumentów:
-
Formularz oferty powinien zostać złożony w oryginale. Wszystkie inne dokumenty w niniejszym postępowaniu mogą być składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę/ osoby uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem „za zgodność z oryginałem”.
-
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, kopie dokumentów dotyczące każdego z tych podmiotów winny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez te podmioty.
-
Zamawiający nie dopuszcza składania elektronicznych kopii dokumentów.
-
Dokumenty sporządzone w języku obcym składa się wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę.
-
Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
-
Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane dokumenty, oświadczenia i załączniki, o których mowa w specyfikacji Zamawiającego. Oferta oraz wszystkie wymagane załączniki winny być podpisane przez upoważnionego przedstawiciela uprawnionego do reprezentowania, zgodnie z przedstawionym aktem rejestracyjnym, wymogami ustawowymi oraz przepisami prawa.
-
Jeżeli oferta i załączniki zostaną podpisane przez upoważnionego przedstawiciela, jest on zobowiązany do przedłożenia właściwego pełnomocnictwa lub umocowania prawnego.
-
Wykonawców obowiązuje wykorzystanie załączonych wzorów dokumentów - załączników. Wszystkie pola i pozycje tych wzorów powinny być wypełnione, a w szczególności muszą zawierać wszystkie wymagane informacje i dane oraz zawierać odpowiedzi. Na wszystkie pytania. Nie dopuszcza się składania alternatywnych co do treści i formy dokumentów.
8. Złożenie przez Wykonawcę nieprawdziwych informacji, mających wpływ lub mogących mieć wpływ na wynik niniejszego postępowania, stanowi podstawę do wykluczenia z postępowania.
9. Postanowienia dotyczące wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub więcej podmioty gospodarcze:
-
Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
-
Jeżeli oferta wspólna złożona przez dwóch lub więcej Wykonawców zostanie wyłoniona w prowadzonym postępowaniu jako najkorzystniejsza przed podpisaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający zażąda w wyznaczonym terminie złożenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców, podpisanej przez wszystkich partnerów, przy czym termin, na jaki została zawarta, nie może być krótszy niż termin realizacji zamówienia.
-
Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, a pełnomocnictwo/upoważnienie do pełnienia takiej funkcji wystawione zgodnie z wymogami ustawowymi, podpisane przez prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z Wykonawców, winno być załączone do oferty.
-
Oferta powinna zawierać dokumenty, oświadczenia i informacje wymienione w ustępie 1 punkt 2 i ustęp 2 dla każdego partnera z osobna.
-
Pozostałe dokumenty składane są wspólnie.
-
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy.
10. Postanowienia dotyczące Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale 6 pkt 2 składa dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
9. Wymagania dotyczące wadium
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
10. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:
1. Zamawiający uzna oferty za spełniające wymagania i przyjmie do szczegółowego rozpatrywania, jeżeli:
-
Oferta, co do formy opracowania i treści spełnia wymagania określone niniejszą specyfikacją,
-
Z ilości i treści złożonych dokumentów wynika, że Wykonawca spełnia warunki formalne określone niniejszą specyfikacją.
-
Złożone oświadczenia są aktualne podpisane przez osoby uprawnione.
-
Oferta została złożona w określonym przez Zamawiającego terminie.
-
Wykonawca przedstawił ofertę zgodną co do treści z wymaganiami Zamawiającego.
2. Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty:
-
Przy wyborze oferty Zamawiający będzie się kierował następującym kryterium i jego wagą:
Cena ofertowa - waga 100%
11. Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego - pokój 6, w terminie do dnia:
29 lipca 2013 roku do godziny 1100
12. Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego - pokój 6, w dniu 29 lipca 2013 roku o godzinie 1115
13. Termin związania ofertą - 30 dni.
14. Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania zmian w treści zawartej umowy w stosunku do treści oferty na warunkach których opis zawarty jest w rozdziale 17 SIWZ i § 7 umowy stanowiącej załącznik nr 6 do SIWZ.
15. Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej oraz ustanowić dynamicznego systemu zakupów, nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej.
16. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających.
17. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
18. Osoba upoważniona do kontaktów:
Edyta Wirzynkiewicz - 091-578-38-84
19. Ogłoszenie o zamówieniu zamieszczone zostało w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 19 lipca 2013 roku.
Załączniki do pobrania
Ogłoszenie do pobrania | ||||
---|---|---|---|---|
1 | 19.07.2013.14.11.11__OGLOSZENIE.pdf | 2013-07-19 14:11:11 | 89,2KB | |
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia | ||||
1 | 19.07.2013.14.11.11__SIWZ.pdf Po terminie otwarcia ofert | 2013-07-19 14:11:11 | 259,1KB | 96 razy |
2 | 19.07.2013.14.31.10__SIWZ.doc Po terminie otwarcia ofert | 2013-07-19 14:31:10 | 152,5KB | 59 razy |
3 | 19.07.2013.14.31.28__Zalacznik_1.doc Po terminie otwarcia ofert | 2013-07-19 14:31:28 | 34KB | 105 razy |
4 | 19.07.2013.14.31.45__Zalacznik_2.doc Po terminie otwarcia ofert | 2013-07-19 14:31:45 | 39,5KB | 71 razy |
5 | 19.07.2013.14.32.00__Zalacznik_3.doc Po terminie otwarcia ofert | 2013-07-19 14:32:00 | 39KB | 73 razy |
6 | 19.07.2013.14.32.15__Zalacznik_4.doc Po terminie otwarcia ofert | 2013-07-19 14:32:15 | 43KB | 70 razy |
7 | 19.07.2013.14.32.51__Zalacznik_5.doc Po terminie otwarcia ofert | 2013-07-19 14:32:51 | 32,5KB | 75 razy |
8 | 21.07.2013.19.27.38__Zalacznik_6.doc Po terminie otwarcia ofert | 2013-07-21 19:27:38 | 53KB | 87 razy |
Wynik postępowania | ||||
1 | 30.07.2013.14.18.18_informacja_o_wyborze_str_1.pdf | 2013-07-30 14:18:18 | 601,4KB | |
2 | 30.07.2013.14.18.45_informacja_o_wyborze_str_2.pdf | 2013-07-30 14:18:45 | 211,9KB | |
3 | 22.08.2013.18.58.41_IMG.pdf | 2013-08-22 18:58:41 | 426,9KB |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Robert Lange | 19-07-2013 14:11 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Władysława Czyczyn | 19-07-2013 |
Ostatnia aktualizacja: | Robert Lange | 22-08-2013 18:58 |