Remont świetlicy Sownie
OGŁOSZENIE
O ZAMÓWIENIU PUBLICZNYM
o wartości szacunkowej mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust.8 ustawy Prawo zamówień publicznych
Remont świetlicy Sownie
- Zamawiający:
Gmina Stargard Szczeciński
73-110 Stargard Szczeciński, Rynek Staromiejski 5
numer telefonu: 91 561-34-10 numer telefaksu: 91 561-34-10
adres poczty elektronicznej: sekretariat@gmina.stargard.pl
- Tryb zamówienia: przetarg nieograniczony
- Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna jest na stronie internetowej Zamawiającego bip.gmina.stargard.pl; na pisemny wniosek wykonawcy przekazanie Specyfikacji istotnych warunków zamówienia nastąpi w siedzibie Zamawiającego – pokój 303, lub poprzez jej nadanie w placówce pocztowej operatora publicznego.
-
Przedmiot zamówienia:
- Nazwa zamówienia
Remont świetlicy w Sownie
- Kod Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
45.26.26.90-4 Remont starych budynków
- Opis przedmiotu zamówienia
Wykonie remontu świetlicy w Sownie obejmuje wykonanie następujących robót budowlanych:
- Wymiana stolarki okiennej,
- wymiana stolarki drzwiowej,
- renowacja pokrycia dachowego i obróbek blacharskich,
- remont schodów stalowych
- remont zejścia i ścian piwnicy
- roboty instalacyjne sanitarne w tym wymiana szamba, wymiana odcinka rury.
- Nie dopuszcza się możliwości składania ofert częściowych lub wariantowych.
- Termin wykonania zamówienia:
Zamawiający wymaga, aby roboty budowlane stanowiące przedmiot zamówienia zostały wykonane w terminie 60 dni od dnia zawarcia umowy o roboty budowlane (do terminów stosuje się przepisy art. 110 -116 Kodeksu Cywilnego).
- Opis warunków udziału w postępowaniu
- Oferty, które nie będą spełniały warunków podanych w punkcie 2 i 3 niniejszego rozdziału będą przez zamawiającego, odrzucone, jako niespełniające warunków Specyfikacji istotnych warunków zamówienia (art.89 ust.1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych).
-
Warunki wymagane od wykonawcy, które bezwzględnie musi spełnić, aby nie został wykluczony z udziału w postępowaniu, a oferta była uznana za ważną i podlegała ocenie przez Komisję Przetargową:
- Płatność faktury VAT kompletnej i prawidłowo wystawionej za wykonanie robót w okresie nie krótszym niż 21dni od daty wpływu do zamawiającego.
- Wykonawca może powierzyć Podwykonawcy/om wykonanie cześć zamówienia pod warunkiem określenia w ofercie część zamówienia jaką zamierza powierzyć Podwykonawcy/om.
-
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
- posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że zrealizował w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia o wartości zamówienia nie mniejszej niż 120 000,00 zł brutto. Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne dokumenty.
- posiadają lub dysponują potencjałem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia. Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie.
- posiadają lub dysonują osobami zdolnymi do wykonania zmówienia. Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca udokumentuje dysponowanie: kierownikiem budowy oraz kierownikami robót ogólnobudowlanych oraz sanitarnych posiadającymi wymagane uprawnienia w zakresie wykonawczym budowlane oraz zaświadczenia potwierdzające przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego. Osoba wskazana jako kierownik budowy ma posiadać kwalifikacje: łącznie, co najmniej 12 miesięcydoświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy. Wykonawca winien przedstawić informacje o podstawie dysponowania tymi osobami,
-
znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia tj.,
- znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia tj. posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości 100 % wartości składanej oferty. Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca złoży stosową informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez zamawiającego warunku.
- posiadają polisę lub inny dokument ubezpieczeniowy potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum 100 000,00 zł,
- nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia (art.24 ust.1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych).
-
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu wykonawcy mogą spełniać łącznie. Natomiast pozostałe warunki, określone w pkt 3 niniejszego rozdziału, spełniać musi każdy z wykonawców:
- posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie do wykonania zamówienia warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że zrealizował w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną odpowiadającą swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia o wartości zamówienia nie mniejszej niż 120 000,00 zł brutto. Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne dokumenty.
- posiadają lub dysponują potencjałem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia. Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca złoży stosowne oświadczenie.
- posiadają lub dysonują osobami zdolnymi do wykonania zmówienia. Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca udokumentuje dysponowanie: kierownikiem budowy oraz kierownikami robót ogólnobudowlanych oraz sanitarnych posiadającymi wymagane uprawnienia w zakresie wykonawczym budowlane oraz zaświadczenia potwierdzające przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego. Osoba wskazana jako kierownik budowy ma posiadać kwalifikacje: łącznie, co najmniej 36 miesięcydoświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy. Wykonawca winien przedstawić informacje o podstawie dysponowania tymi osobami
- znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia tj.,
posiadają środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości 100 % wartości składanej oferty. Warunek zostanie spełniony jeżeli wykonawca złoży stosową informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez zamawiającego warunku.
- W przypadku gdy wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, potencjaletechnicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależne od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków, zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do wsparcia tj. oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (podmiot nie uczestniczący w postępowaniu).
-
Sposób dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:
- ocena dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach złożonych w ofercie przez wykonawcę.
- wykonawcy nie spełniający powyższych warunków zostaną przez zamawiającego wykluczeni z niniejszego postępowania, natomiast w przypadku stwierdzenia, że treść oferty nie odpowiada treści Specyfikacją istotnych warunków zamówienia, oferta zostanie odrzucona.
- Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oferta wykonawcy musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty:
- formularz oferty – załącznik nr 1 do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia - wypełniony / przepisany zgodnie z zasadami podanymi w rozdziale XI,
- oświadczenie spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych i oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia art.24 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych – formularz stanowiący załącznik nr 2, 2a oraz w stosunku do osób fizycznych załącznik 2b do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wskazania brak podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust 11 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
- wykaz, co najmniej jednej wykonanej roboty budowlanej w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składnia ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujący, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone – na formularzu stanowiącym załącznik nr 3 do specyfikacji,
- Oświadczenia stwierdzające, że kierownik budowy oraz kierownicy robót ogólnobudowlanych, i sanitarnych, posiadają wymagane uprawnienia budowlane oraz zaświadczenia potwierdzające ich przynależność do właściwej izby samorządu zawodowego,
- dokument informujący o podstawie do dysponowania osobami wskazanymi do pełnienia funkcji kierownika budowy oraz kierowników robót ogólnobudowlanych, sanitarnych i elektrycznych.
- dokument dotyczący kierownika budowy potwierdzający, co najmniej 12 miesięcy doświadczenia zawodowego na stanowisku kierownika budowy na formularzu stanowiącym załącznik nr 4,
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wielkość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawiona nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający wymaga udokumentowanie posiadania środków finansowych lub zdolności kredytowej Wykonawcy w wysokości 100% zaproponowanego wynagrodzenia brutto,
- polisę, a przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej wysokości minimum 100 000,00 zł,
- W przypadku gdy Wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależne od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków; wykonawca przedstawia pisemne zobowiązanie tych podmiotów do wsparcia tj. oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (podmiot nie uczestniczący w postępowaniu).
- Wymagania dotyczące wadium
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
- Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: cena – 100 %.
- Ofertę należy złożyć w siedzibie Urzędu Gminy w Stargardzie Szczecińskim, Rynek Staromiejski 5, w sekretariacie, w terminie do dnia 15 kwietnia 2013 roku do godz.13:00.
- Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 15 kwietnia 2013 roku o godz. 13:15 w Urzędzie Gminy w Stargardzie Szczecińskim, Rynek Staromiejski 5, sala nr 201.
- Termin związania ofertą– 30 dni.
- Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej oraz ustanowić dynamicznego systemu zakupów, nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej oraz udzielenia zamówień uzupełniających.
-
Osoby uprawnione do bezpośredniego kontaktowania się z wykonawcami:
- w zakresie procedury postępowania – Pan Bartosz Rudnicki Urząd Gminy w Stargardzie Szczecińskim - telefon (91) 561-34-27, w godz. 8.00 – 15.00
- w zakresie przedmiotu zamówienia – Pan Marek Dłużewski – Urząd Gminy w Stargardzie Szczecińskim - telefon (91) 561-34-26, w godz. 8.00 – 15.00
- Informacje dodatkowe, dotyczące finansowania ze środków Unii Europejskiej: Zadnie dofinansowane z środków UE w ramach działania 413 „Wdrażanie Lokalnych Strategii Rozwoju” w zakresie operacji odpowiadających warunkom przyznania pomocy w ramach działania „Odnowa i Rozwój Wsi” objętego programem na lata 2007 -2013.Ogłoszenie o zamówieniu zamieszczone zostało w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 29 marca 2013 roku.
Załączniki do pobrania
Ogłoszenie do pobrania | ||||
---|---|---|---|---|
1 | 29.03.2013.11.18.02_Ogloszenie_o_zamowieniu.pdf | 2013-03-29 11:18:02 | 2,4MB | |
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia | ||||
1 | 29.03.2013.11.19.55_SIWZ.pdf Po terminie otwarcia ofert | 2013-03-29 11:19:55 | 382,3KB | 285 razy |
2 | 29.03.2013.11.20.07_zal_do_edycji.zip Po terminie otwarcia ofert | 2013-03-29 11:20:07 | 79,4KB | 255 razy |
3 | 29.03.2013.11.20.31_Przedmiar_Remont_Sowno.ath Po terminie otwarcia ofert | 2013-03-29 11:20:31 | 52,0KB | 286 razy |
4 | 29.03.2013.11.20.41_Przedmiar_Remont_Sowno_instalacje.ath Po terminie otwarcia ofert | 2013-03-29 11:20:41 | 12,0KB | 158 razy |
5 | inwentaryzacja_budynku_swietlicy_sowno_234.pdf Po terminie otwarcia ofert | 2013-03-29 11:50:16 | 9,4MB | 386 razy |
Wyjaśnienia i zmiany SIWZ | ||||
1 | 08.04.2013.11.39.31_Modifikacja_tresci_SIWZ.pdf Po terminie otwarcia ofert | 2013-04-08 11:39:34 | 457,9KB | |
2 | 08.04.2013.13.14.56_Modifikacja_tresci_SIWZ_nr2.pdf Po terminie otwarcia ofert | 2013-04-08 13:14:56 | 272,5KB | |
3 | 08.04.2013.13.15.15_Modyfikacja_Remont_Sowno_2013.ath Po terminie otwarcia ofert | 2013-04-08 13:15:15 | 54,3KB | |
4 | 08.04.2013.13.15.35_Modyfikacja_Remont_Sowno__instalacje_2013.ath Po terminie otwarcia ofert | 2013-04-08 13:15:35 | 14,3KB | |
5 | 09.04.2013.09.45.23_Odp_na_zapytanie_do_SIWZ_nr1.pdf Po terminie otwarcia ofert | 2013-04-09 09:45:23 | 1,0MB | |
Wynik postępowania | ||||
1 | 22.04.2013.11.30.26_Informacja_o_wyborze_oferty.pdf | 2013-04-22 11:30:26 | 449,1KB | |
Udzielenie zamówienia | ||||
1 | 07.05.2013.14.51.41_Ogloszenie_o_udzieleniu_zamowienia.pdf | 2013-05-07 14:51:41 | 1,1MB |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Bartosz Rudnicki | 29-03-2013 11:18 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Marek Dłużewski | 29-03-2013 |
Ostatnia aktualizacja: | Bartosz Rudnicki | 07-05-2013 14:51 |