Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Gmina Stargard

USŁUGI W ZAKRESIE ZARZĄDZANIA, UTRZYMANIA I EKSPLOATACJI CMENTARZY KOMUNALNYCH NA TERENIE GMINY STARGARD SZCZECIŃSKI

OGŁOSZENIE 

O  ZAMÓWIENIU  PUBLICZNYM

 

o wartości szacunkowej mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust.8 ustawy Prawo zamówień publicznych 

USŁUGI W ZAKRESIE  ZARZĄDZANIA, UTRZYMANIA I EKSPLOATACJI CMENTARZY KOMUNALNYCH NA TERENIE GMINY STARGARD SZCZECIŃSKI

  1. Zamawiający:     Gmina Stargard Szczeciński

73-110 Stargard Szczeciński, Rynek Staromiejski 5

numer telefonu: 91561-34-10      numer telefaksu: 91561-34-10

adres poczty elektronicznej:        sekretariat@gmina.stargard.pl

  1. Tryb zamówienia:   przetarg nieograniczony
  2. Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna jest na stronie internetowej Zamawiającego bip.gmina.stargard.pl; na pisemny wniosek wykonawcy przekazanie Specyfikacji istotnych warunków zamówienia nastąpi w siedzibie Zamawiającego – pokój 303, lub poprzez jej nadanie w placówce pocztowej operatora publicznego.
  3. Przedmiot zamówienia:
    1. Nazwa zamówienia

Usługi w zakresie  zarządzania, utrzymania i eksploatacji cmentarzy komunalnych na terenie Gminy Stargard Szczeciński

Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):

  98.37.11.11 - 5 – Usługi utrzymania cmentarzy  

  1. Opis przedmiotu zamówienia

Wykonywanie usług polegających na zarządzaniu, utrzymywaniu, obsłudze eksploatacyjnej i remontowej cmentarzy komunalnych, zlokalizowanych w miejscowościach gminy Stargard Szczeciński: Grzędzice, Grabowo, Żarowo, Poczernin, Pęzino, Tychowo, wraz z prowadzeniem dokumentacji cmentarnej i opłat za kwatery grzebalne, w następującym zakresie:

  1. utrzymanie na bieżąco czystości i porządku na cmentarzu i terenie przyległym do cmentarza, zgodnie z obowiązującymi przepisami w zakresie utrzymania czystości i porządku w gminie, w tym:
    1. utrzymanie zieleni:
      1. trawniki – koszenie i odchwaszczanie trawy, szczególnie przy ogrodzeniu i alejkach, w zależności od potrzeb, lecz minimum 4 razy w ciągu roku,
      2. drzewa – pielęgnacja tj. korekta korony, cięcia pielęgnacyjne i sanitarne, wycinka drzew uschniętych po uzyskaniu stosownych pozwoleń,
      3. usuwanie wiatrołomów bądź skutków wichury,
    2. utrzymanie alejek, krawężników i obrzeży, w tym grabienie,
    3. odśnieżanie i zwalczanie śliskości, w zależności od potrzeb, na dojściach, dojazdach i chodnikach przyległych do cmentarzy,
    4. utrzymywanie porządku poprzez zbieranie gałęzi,wygrabianie traw, liści, śmieci, odpadów i innych nieczystości, zbieranie oraz wywóz nieczystości,
    5. ustawianie pojemników na terenie cmentarza przeznaczonych na odpady i dbanie o ich stan estetyczny i sanitarny,
  2. dbanie o stan techniczny, w tym przeprowadzanie bieżących napraw i konserwacji, oraz estetyczny ogrodzenia, bram wejściowych i innych elementów małej architektury oraz urządzeń technicznych, w tym tablic informacyjnych, zlokalizowanych na terenie cmentarza,
  3. remont i czyszczenie basenów przy punktach czerpalnych wody,
  4. utrzymanie w sprawności i należytym stanie technicznym urządzeń wodociągowych, w tym wymiana elementów uszkodzonych i zużytych,
  5. pokrycie kosztów zużycia wody,
  6. pokrycie kosztów wywozu odpadów stałych,
  7. utrzymanie w estetyce i należytym porządku grobów opuszczonych,
  8. na dzień Wszystkich Świętych przy grobach, za które nie zostały wniesione opłaty za prawo użytkowania grobu, wykonanie i ustawienie tabliczek z napisem: „Grób nie opłacony, przeznaczony do likwidacji – kontakt z administracją cmentarza adres: …….....…………. tel. …………………”,
  9. wytyczanie grobów zgodnie z planem zagospodarowania cmentarza,
  10. prowadzenie nadzoru nad przestrzeganiem zasad obowiązujących przy chowaniu zmarłych, określonych w ustawie z dnia 31 stycznia 1959 roku o cmentarzach i chowaniu zmarłych (Dz.U.2011.118.687 j.t. z późn. zmianami) oraz rozporządzeniach wykonawczych,
  11. rzetelne prowadzenie, odrębnie dla każdego z cmentarzy, dokumentacji, na którą składają się: księga wieczysta osób pochowanych na cmentarzu, księga grobów, alfabetyczny spis osób pochowanych na cmentarzu,
  12. kontrolowanie przestrzegania przez ludność regulaminu cmentarza i pisemne zgłaszanie zamawiającemu stwierdzonych naruszeń,
  13. pobieranie i rozliczanie w kasie Urzędu Gminy opłat za korzystanie z cmentarzy, zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług (VAT), na podstawie aktualnej uchwały Rady Gminy Stargard Szczeciński w sprawie ustalenia wysokości opłat za korzystanie z cmentarzy komunalnych.
  14. Szczegółowyopis poszczególnych cmentarzy w załączniku nr 7  - Opis  cmentarzy  komunalnych.
  15.  
  16. Nie dopuszcza się możliwości składania ofert częściowych lub wariantowych.
  17.  
  18. Termin wykonania zamówienia: 
    1. rozpoczęcie wykonywania przedmiotu zamówienia – 1 stycznia 2013 r.
    2. zakończenie wykonywania robót budowlanych  – do 31 grudnia 2016 r.
    3.  
  19. Opis warunków udziału w postępowaniu
  20. Oferty, które nie będą spełniały warunków podanych w punkcie 2 niniejszego rozdziału będą przez zamawiającego, odrzucone, jako niespełniające warunków Specyfikacji istotnych warunków zamówienia (art.89 ust.1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych).
  21. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
    1. Wiedza i doświadczenie. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali lub wykonują, co najmniej  jedną usługę  polegającą na zarządzaniu  i eksploatacji  cmentarza komunalnego w zakresie podobnym do czynności objętych przedmiotem zamówienia. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu wykonanych lub wykonywanych usług i  dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane z należyta starannością; na zasadzie spełnia/nie spełnia. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innego lub innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunku. W takiej sytuacji wykonawca zobowiązany będzie udowodnić, iż będzie dysponował wiedzą i doświadczeniem niezbędnym do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie i niezbędne dokumenty tych podmiotów do oddania do dyspozycji prawo korzystania z ich wiedzy i doświadczenia na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia
    2. Potencjał techniczny. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku : nie określa się minimalnych standardów.
    3. Osoby zdolne do wykonania zamówienia. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia. Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia  innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
    4. Sytuacja ekonomiczna i finansowa. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
      1. znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Ocena spełniania warunku dokonana będzie na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia o posiadanym potencjale finansowym zapewniającym wykonanie zamówienia.
      2. posiadają polisę lub inny dokument ubezpieczeniowy potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum 50 000,00 zł.
    5. Brak podstaw do wykluczenia w rozumieniu art. 24 ust. 1 ustawy P.z.p.; Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku. Ocena spełnienia warunku dokonana będzie na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy P.z.p. oraz dokumentów potwierdzających brak wykluczenia na zasadzie spełnia/nie spełnia.
  22. W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu wykonawcy mogą spełniać łącznie. Natomiast  pozostałe warunki,  określone w pkt  3 niniejszego rozdziału, spełniać musi każdy z wykonawców:
    1. Wiedza i doświadczenie. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali lub wykonują, co najmniej  jedną usługę  polegającą na zarządzaniu  i eksploatacji  cmentarza komunalnego w zakresie podobnym do czynności objętych przedmiotem zamówienia. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu wykonanych lub wykonywanych usług i  dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane z należyta starannością; na zasadzie spełnia/nie spełnia. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innego lub innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunku. W takiej sytuacji wykonawca zobowiązany będzie udowodnić, iż będzie dysponował wiedzą i doświadczeniem niezbędnym do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie i niezbędne dokumenty tych podmiotów do oddania do dyspozycji prawo korzystania z ich wiedzy i doświadczenia na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia
    2. Potencjał techniczny. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku : nie określa się minimalnych standardów.
    3. Osoby zdolne do wykonania zamówienia. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia. Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia  innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
    4. Sytuacja ekonomiczna i finansowa. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Ocena spełniania warunku dokonana będzie na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia o posiadanym potencjale finansowym zapewniającym wykonanie zamówienia.
  23. W przypadku gdy wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależne od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków, zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do wsparcia tj. oddania mu do dyspozycji niezbędnych  zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu  zamówienia (podmiot nie uczestniczący w postępowaniu).
  24. Sposób dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:
    1. ocena dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach złożonych w ofercie przez wykonawcę.
    2. wykonawcy nie spełniający powyższych  warunków zostaną przez zamawiającego wykluczeni  z niniejszego  postępowania, natomiast w przypadku stwierdzenia, że treść oferty nie odpowiada treści  Specyfikacją istotnych warunków zamówienia, oferta zostanie odrzucona.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
  •  

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oferta wykonawcy musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty:

    1. formularz oferty – załącznik nr 1 do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia  - wypełniony / przepisany zgodnie z zasadami podanymi w rozdziale XI,
    2. oświadczenie spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych i oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia art.24 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych – formularz stanowiący załącznik nr 2, 2a do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
    3. aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu  wykazania  braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art.24 ust.1 pkt 2 ustawy formularz stanowiący załącznik 2b, do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
    4. aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 
    5. aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych  lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej  niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
    6. wykaz wykonanych usług polegających na zarządzaniu  i eksploatacji  cmentarza komunalnego w zakresie podobnym do czynności objętych przedmiotem zamówienia w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością  przedmiotowi zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane prawidłowo i zostały ukończone – na formularzu stanowiącym załącznik nr 3 do specyfikacji,
    7. oświadczenie, o dysponowaniu osobami zdolnymi do wykonania zamówienia formularzu stanowiącym załącznik nr 4 do specyfikacji.
    8. oświadczenie o znajdowaniu się w sytuacji ekonomicznej i finansowej  zapewniającej wykonanie zamówienia - na formularzu  stanowiącym załącznik nr 5 do specyfikacji,
    9. polisę, a przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej wysokości minimum 50 000,00 zł,

    W przypadku gdy Wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależne od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków; wykonawca przedstawia pisemne zobowiązanie tych podmiotów do wsparcia tj. oddania mu do dyspozycji niezbędnych  zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu  zamówienia (podmiot nie uczestniczący w postępowaniu).

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

  • Wymagania dotyczące wadium  
  •  

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

     

    1. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:   cena   –   100 %.
    2.  
    3. Ofertę należy złożyć w siedzibie Urzędu Gminy w Stargardzie Szczecińskim, Rynek Staromiejski 5, pokój nr 212, w terminie do dnia 13 grudnia 2012 roku do godz.13:00.
    4.  
    5. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 13 grudnia 2012 roku o godz. 13:15 w Urzędzie Gminy w Stargardzie Szczecińskim, Rynek Staromiejski 5, sala nr 201.
    6.  
    7. Termin związania ofertą– 30 dni.
    8.  
    9. Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej oraz ustanowić dynamicznego systemu zakupów, nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej oraz udzielenia zamówień uzupełniających.
    10.  
    11. Osoby uprawnione do bezpośredniego kontaktowania się z wykonawcami:
      1. Bartosz Rudnicki       –   tel. 91 561 34 27  –  w zakresie procedury postępowania,
      2. Honorata Kokolus      –   tel. 91 561 34 27 –  w zakresie przedmiotu zamówienia.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

  • Inne informacje
      1. Wszelkie kwestie proceduralne nie ujęte w niniejszej specyfikacji reguluje ustawa Prawo zamówień publicznych.
      2. Do czynności podejmowanych w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przez Zamawiającego i wykonawców stosuje się, z zastrzeżeniem wyjątków określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych i przepisach odrębnych, przepisy ustawy Kodeks cywilny.
      1. Wszelkie kwestie proceduralne nie ujęte w niniejszej specyfikacji reguluje ustawa Prawo zamówień publicznych.
      2. Do czynności podejmowanych w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przez Zamawiającego i wykonawców stosuje się, z zastrzeżeniem wyjątków określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych i przepisach odrębnych, przepisy ustawy Kodeks cywilny.

    Środki ochrony prawnej

    1. Środki ochrony prawnej przysługują wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.
    2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
    3. Pozostałe informacje dotyczące środków ochrony prawnej znajdują się w Dziale VI ustawy Prawo zamówień publicznych „Środki ochrony prawnej”.
    4.  
    5. Ogłoszenie o zamówieniu zamieszczone zostało w Biuletynie Zamówień Publicznych w  dniu 6 grudnia 2012 roku.      
  •  

     

     

     

     

     

    Załączniki do pobrania

    Ogłoszenie do pobrania
    1 Ogloszenie_o_zamowieniu.pdf 2012-12-06 10:58:22 2,3MB
    Specyfikacja istotnych warunków zamówienia
    1 SWIZ.pdf Po terminie otwarcia ofert 2012-12-06 10:58:22 4,1MB 128 razy
    2 zaA__do_pobrania.zip Po terminie otwarcia ofert 2012-12-06 10:59:07 69,4KB 106 razy
    Wyjaśnienia i zmiany SIWZ
    1 modyfikacja_tresci_SIWZ.pdf Po terminie otwarcia ofert 2012-12-07 12:50:57 240,0KB
    Wynik postępowania
    1 Oloszenie_o_wyborze_oferty.pdf 2012-12-17 11:25:02 92,7KB
    Udzielenie zamówienia
    1 Ogloszenie_o_udzieleniu_zamowienia.pdf 2012-12-28 11:51:33 1,3MB

    Metadane - wyciąg z rejestru zmian

    Akcja Osoba Data
    Dodanie dokumentu: Bartosz Rudnicki 06-12-2012 10:58
    Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Marek Dłużewski 06-12-2012
    Ostatnia aktualizacja: Bartosz Rudnicki 28-12-2012 11:51