Zimowe utrzymanie dróg, związanych z dowozem uczniów do szkół, zlokalizowanych na terenie Gminy Stargard Szczeciński w sezonach zimowych 2012/2013 i 2013/2014.
OGŁOSZENIE
O ZAMÓWIENIU PUBLICZNYM
o wartości szacunkowej mniejszej niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art.11 ust.8 ustawy Prawo zamówień publicznych
ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG, ZWIĄZANYCH Z DOWOZEM UCZNIÓW DO SZKÓŁ, ZLOKALIZOWANYCH NA TERENIE GMINY STARGARD SZCZECIŃSKI W SEZONACH ZIMOWYCH 2012/2013 I 2013/2014
- Zamawiający: Gmina Stargard Szczeciński
73-110 Stargard Szczeciński, Rynek Staromiejski 5
numer telefonu: 91561-34-10 numer telefaksu: 91561-34-10
adres poczty elektronicznej: sekretariat@gmina.stargard.pl
- Tryb zamówienia: przetarg nieograniczony
- Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna jest na stronie internetowej Zamawiającego bip.gmina.stargard.pl; na pisemny wniosek wykonawcy przekazanie Specyfikacji istotnych warunków zamówienia nastąpi w siedzibie Zamawiającego – pokój 303, lub poprzez jej nadanie w placówce pocztowej operatora publicznego.
-
Przedmiot zamówienia:
- Nazwa zamówienia
Zimowe utrzymanie dróg, związanych z dowozem uczniów do szkół, zlokalizowanych na terenie Gminy Stargard Szczeciński w sezonach zimowych 2012/2013 i 2013/2014.
- WspólnegoSłownika Zamówień (CPV):
90.62.00.00 – 9 Usługi odśnieżania
90.63.00.00 – 2 Usługi usuwania oblodzeń
-
Opis przedmiotu zamówienia
- Przedmiot zamówienia obejmuje utrzymanie w ciągłej przejezdności odcinków dróg, wymienionych w ppkt 2, w zakresie usuwania śliskości, odśnieżania i uszorstnienia nawierzchni mieszanką piaskowo – solną;
-
Zakres zamówienia obejmuje następujące trasy:
-
Trasa Nr 1
- od drogi powiatowej Nr 1709Z w Żarowie przez Lubowo, Rogowo, Poczernin (do końca terenu zabudowanego – trafostacja),
-
Trasa Nr 1
-
Trasa Nr 2
- od drogi powiatowej Nr 1709Z w Żarowie przez Grzędzice (w tym cała ulica Jeziorna) do Lipnika (do końca terenu zabudowanego);
-
Trasa Nr 3
- od drogi wojewódzkiej Nr 106 w Grabowie do Kolonii (Górnej) Grabowo;
-
Trasa Nr 4
- od drogi wojewódzkiej Nr 106 w Grabowie (przy sklepie) do drogi powiatowej Nr 1700Z w Małkocinie;
-
Trasa Nr 5
- od drogi powiatowej nr 1703Z w Skalinie do Wierzchlądu (skrzyżowanie),
- od drogi powiatowej nr 1703Z w Skalinie do końca terenu zabudowanego (drogą nr 82/8);
-
Trasa Nr 6
- od drogi powiatowej Nr 1727Z w Strachocinie – drogą gminną Nr 5151 (działki nr 75/3, 210, 211) do drogi krajowej Nr 10;
-
Trasa Nr 7
- od drogi powiatowej Nr 1716Z w Witkowie Drugim do granicy miasta Stargard Szczeciński (ulica Niepodległości);
-
Trasa Nr 8
- od granicy miasta Stargard Szczeciński ulicą Reymonta (Żarowo) do końca terenu zabudowanego.
- Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami w zakresie wykonawstwa robót w pasie drogowym;
- Wymagania dotyczące wykonania i odbioru robót określa Specyfikacja techniczna, stanowiąca załącznik nr 8 do niniejszej specyfikacji.
- Nie dopuszcza się możliwości składania ofert częściowych lub wariantowych.
- Termin wykonania zamówienia: Termin wykonania zamówienia d dnia 30 kwietnia 2014
- Opis warunków udziału w postępowaniu
- Oferty, które nie będą spełniały warunków podanych w punkcie 2 niniejszego rozdziału będą przez zamawiającego, odrzucone, jako niespełniające warunków Specyfikacji istotnych warunków zamówienia (art.89 ust.1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych).
-
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
- Wiedza i doświadczenie. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali lub wykonują, co najmniej jedną usługę w zakresie zimowego utrzymania dróg w ilości nie mniejszej niż 20 kilometrów trasy odśnieżania. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu wykonanych lub wykonywanych usług i dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane z należyta starannością; na zasadzie spełnia/nie spełnia. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innego lub innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunku. W takiej sytuacji wykonawca zobowiązany będzie udowodnić, iż będzie dysponował wiedzą i doświadczeniem niezbędnym do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie i niezbędne dokumenty tych podmiotów do oddania do dyspozycji prawo korzystania z ich wiedzy i doświadczenia na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
- Dysponują potencjałem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia, tj. dysponują co najmniej po jednej jednostce sprzętu niezbędnego do wykonania zamówienia: zestaw typu piaskarka plus pług odśnieżny, pług odśnieżny, równiarka. Ocena spełniania warunku dokonana będzie na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia o potencjale technicznym.
- Osoby zdolne do wykonania zamówienia. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. dysponują co najmniej trzema pracownikami posiadającymi uprawnienia do prowadzenia pojazdów służących do zimowego utrzymania dróg. Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia. Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
-
Sytuacja ekonomiczna i finansowa. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:
- znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Ocena spełniania warunku dokonana będzie na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia o posiadanym potencjale finansowym zapewniającym wykonanie zamówienia.
- posiadają polisę lub inny dokument ubezpieczeniowy potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum 50 000,00 zł.
- Brak podstaw do wykluczenia w rozumieniu art. 24 ust. 1 ustawy P.z.p.; Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunku. Ocena spełnienia warunku dokonana będzie na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy P.z.p. oraz dokumentów potwierdzających brak wykluczenia na zasadzie spełnia/nie spełnia.
-
W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu wykonawcy mogą spełniać łącznie. Natomiast pozostałe warunki, określone w pkt 3 niniejszego rozdziału, spełniać musi każdy z wykonawców:
- Wiedza i doświadczenie. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali lub wykonują, co najmniej jedną usługę w zakresie zimowego utrzymania dróg w ilości nie mniejszej niż 20 kilometrów trasy odśnieżania. Ocena spełniania warunku będzie dokonana na podstawie złożonego wykazu wykonanych lub wykonywanych usług i dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane z należyta starannością; na zasadzie spełnia/nie spełnia. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innego lub innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunku. W takiej sytuacji wykonawca zobowiązany będzie udowodnić, iż będzie dysponował wiedzą i doświadczeniem niezbędnym do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając pisemne zobowiązanie i niezbędne dokumenty tych podmiotów do oddania do dyspozycji prawo korzystania z ich wiedzy i doświadczenia na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
- Dysponują potencjałem technicznym niezbędnym do wykonania zamówienia, tj. dysponują co najmniej po jednej jednostce sprzętu niezbędnego do wykonania zamówienia: zestaw typu piaskarka plus pług odśnieżny, pług odśnieżny, równiarka. Ocena spełniania warunku dokonana będzie na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia o potencjale technicznym.
- Osoby zdolne do wykonania zamówienia. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. dysponują co najmniej trzema pracownikami posiadającymi uprawnienia do prowadzenia pojazdów służących do zimowego utrzymania dróg. Ocena spełniania warunku zostanie dokonana na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia. Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych
- Sytuacja ekonomiczna i finansowa. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Ocena spełniania warunku dokonana będzie na podstawie załączonego przez wykonawcę do oferty oświadczenia o posiadanym potencjale finansowym zapewniającym wykonanie zamówienia.
- W przypadku gdy wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależne od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków, zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do wsparcia tj. oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (podmiot nie uczestniczący w postępowaniu).
-
Sposób dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:
- ocena dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach złożonych w ofercie przez wykonawcę.
- wykonawcy nie spełniający powyższych warunków zostaną przez zamawiającego wykluczeni z niniejszego postępowania, natomiast w przypadku stwierdzenia, że treść oferty nie odpowiada treści Specyfikacją istotnych warunków zamówienia, oferta zostanie odrzucona.
- Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oferta wykonawcy musi zawierać następujące oświadczenia i dokumenty:
- formularz oferty – załącznik nr 1 do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia - wypełniony / przepisany zgodnie z zasadami podanymi w rozdziale XI,
- oświadczenie spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne z art.22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych i oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia art.24 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych – formularz stanowiący załącznik nr 2, 2a do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art.24 ust.1 pkt 2 ustawy formularz stanowiący załącznik 2b, do Specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
- wykaz wykonanych usług w zakresie zimowego utrzymania dróg w ilości nie mniejszej niż 20 kilometrów, w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania – na formularzu stanowiącym załącznik nr 3 do specyfikacji,
- oświadczenie, o dysponowaniu osobami zdolnymi do wykonania zamówienia formularzu stanowiącym załącznik nr 4 do specyfikacji.
- oświadczenie, o wyposażeniu technicznym wykonawcy formularzu stanowiącym załącznik nr 5 do specyfikacji.
- oświadczenie o znajdowaniu się w sytuacjiekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia - na formularzu stanowiącym załącznik nr 6 do specyfikacji,
- polisę, a przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej wysokości minimum 50 000,00 zł,
W przypadku gdy Wykonawca będzie polegał na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależne od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków; wykonawca przedstawia pisemne zobowiązanie tych podmiotów do wsparcia tj. oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (podmiot nie uczestniczący w postępowaniu).
- Wymagania dotyczące wadium
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
- Kryteria oceny ofert i ich znaczenie: cena – 100 %.
- Ofertę należy złożyć w siedzibie Urzędu Gminy w Stargardzie Szczecińskim, Rynek Staromiejski 5, pokój nr 212, w terminie do dnia 13 listopada 2012 roku do godz.13:00.
- Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 13 listopada 2012 roku o godz. 13:15 w Urzędzie Gminy w Stargardzie Szczecińskim, Rynek Staromiejski 5, sala nr 201.
- Termin związania ofertą– 30 dni.
- Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej oraz ustanowić dynamicznego systemu zakupów, nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej oraz udzielenia zamówień uzupełniających.
-
Osoby uprawnione do bezpośredniego kontaktowania się z wykonawcami:
- Bartosz Rudnicki – tel. 91 561 34 27 – w zakresie procedury postępowania,
- Beata Wilk – tel. 91 561 34 29 – w zakresie przedmiotu zamówienia.
-
Inne informacje
- Wszelkie kwestie proceduralne nie ujęte w niniejszej specyfikacji reguluje ustawa Prawo zamówień publicznych.
- Do czynności podejmowanych w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego przez Zamawiającego i wykonawców stosuje się, z zastrzeżeniem wyjątków określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych i przepisach odrębnych, przepisy ustawy Kodeks cywilny.
-
Środki ochrony prawnej
- Środki ochrony prawnej przysługują wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.
- Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.
- Pozostałe informacje dotyczące środków ochrony prawnej znajdują się w Dziale VI ustawy Prawo zamówień publicznych „Środki ochrony prawnej”.
- Ogłoszenie o zamówieniu zamieszczone zostało w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 6 listopada 2012 roku.
Załączniki do pobrania
Ogłoszenie do pobrania | ||||
---|---|---|---|---|
1 | Ogloszenie_o_zamowieniu.pdf | 2012-11-06 11:17:31 | 2,2MB | |
Specyfikacja istotnych warunków zamówienia | ||||
1 | SIWZ.pdf Po terminie otwarcia ofert | 2012-11-06 11:18:18 | 432,6KB | 91 razy |
2 | zal_do_edycji.zip Po terminie otwarcia ofert | 2012-11-06 11:18:57 | 86,1KB | 67 razy |
Wynik postępowania | ||||
1 | Uniewaznienie_postepowania_22.11.2012.pdf | 2012-11-22 11:10:00 | 173,6KB |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Bartosz Rudnicki | 06-11-2012 11:17 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 06-11-2012 | |
Ostatnia aktualizacja: | Bartosz Rudnicki | 22-11-2012 11:10 |