Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Gmina Stargard

Wszystkie czynności związane z wpisem, zmianami i wykreśleniem w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych

Wszystkie czynności związane z wpisem, zmianami
i wykreśleniem w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych

Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych

Od 1 stycznia 2018 r. jedyna dopuszczalną ustawą możliwością uzyskania wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych jest złożenie poprzez przygotowany i prowadzony przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Portal Informacyjno-Usługowy Emp@tia (https://empatia.mpips.gov.pl/) elektronicznego wniosku o wpis do rejestru.

Przed przystąpieniem do składania wniosku o wpis do rejestru niezbędne jest wcześniejsze założenie konta na Portalu Emp@tia co wiąże się z koniecznością posiadania podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego.

Po złożeniu wniosku o wpis i jego analizie pod względem spełnionych warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobków lub klubów dziecięcych określonych  w Ustawie                  z dnia 4 lutego 2011r.  o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3. Wójt Gminy Stargard wydaje zaświadczenie o dokonaniu wpisu podmiotu do Rejestru Żłobków i Klubów Dziecięcych.

Do składanego elektronicznie za pośrednictwem portalu Emp@tia wniosku o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych  należy dołączyć:

  1. W przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej- numer lub indeks identyfikacyjny  podmiot we właściwym rejestrze publicznym, potwierdzającym status podmiotu;

  2. Numer  NIP , o ile wnioskodawcy taki numer nadano;

  3. Decyzję komendanta Państwowej Straży Pożarnej potwierdzającą spełnienie przez budynek/lokal przeznaczony na żłobek/klub dziecięcy wymagań przeciwpożarowych;

  4. Decyzję właściwego państwowego inspektora sanitarnego potwierdzającą spełnienie wymagań przez budynek/lokal przeznaczony na żłobek wymagań sanitarno-lokalowych (w przypadku rejestracji żłobka) lub pozytywną opinię (w przypadku klubu dziecięcego);

  5. W przypadku osoby fizycznej zaświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie;

  6. Oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy;

  7. W przypadku osoby fizycznej- numer PESEL;

  8. Informacje o godzinach pracy żłobka lub klubu dziecięcego;

  9. Adres poczty elektronicznej i numer telefonu żłobka lub klubu dziecięcego;

  10. Informację, czy żłobek lub klubu dziecięcy jest dostosowany do potrzeb dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki;

  11. Wysokość opłat w żłobku lub klubie dziecięcym;

Oświadczenie  o dokonaniu opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych

Wpis do rejestru podlega opłacie w kwocie 10% minimalnego  wynagrodzenie za pracę w danym roku ,  ustalonego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę.

Wpis do rejestru następuje nie później niż do 7 dni od złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku.

 Aktualny rejestr żłobków i klubów dziecięcych

 Rejestr żłobków i klubów dziecięcych zawierający wszystkie dane dotyczące poszczególnych placówek (min. dane teleadresowe oraz dane dotyczące wysokości opłat, ilości miejsc, ilości zapisanych dzieci, godziny pracy placówki ) znajduje się na stronie Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej ( www.mpips.gov.pl)

Rejestr zawiera m.in.:

1) dane teleadresowe żłobka lub klubu dziecięcego;

2) dane podmiotu prowadzącego żłobek, klub dziecięcy;

3) liczbę miejsc;

4) liczbę zapisanych dzieci;

5) godziny pracy placówki;

6) informacje o opłatach za opiekę i wyżywienie;

7) informacje o ewentualnych zniżkach udzielanych przez właściciela żłobka, klubu dziecięcego;

8) informacje czy żłobek/klub jest dostosowany do potrzeb dzieci niepełnosprawnych lub wymagających szczególnej opieki. 

Wprowadzanie zmian do rejestru żłobków i klubów dziecięcych

 Zgodnie z art. 35 ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 w przypadku zmian danych lub informacji w rejestrze podmiot wpisany do rejestru zobowiązany jest za pośrednictwem prowadzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Portal Informacyjno-Usługowy Emp@tia (https://empatia.mpips.gov.pl/) w terminie do:

1) 14 dni od dnia zaistnienia zmian wystąpić do organy prowadzącego rejestr z wnioskiem o zmianę danych lub informacji. Dotyczy to zmian następujących danych:

  1. nazwy, imienia i nazwiska, siedziby lub adresu podmioty prowadzącego żłobek lub klub;

  2. numerów NIP lub REGON podmiotu prowadzącego żłobek;

  3. miejsca prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;

  4. informacji o zawieszeniu prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;

  5. zmiany liczby miejsc w żłobku/klubie dziecięcym;

  6. informacji czy żłobek, klub jest dostosowany do potrzeb dzieci niepełnosprawnych.

2) 3 dni od dnia zaistnienia zmian samodzielnie uaktualnić dane w portalu Emp@tia w przypadku zmian pozostałych danych z rejestru w tym przede wszystkim zmian:

  1. godzin pracy żłobka/klubu dziecięcego;

  2. adresu poczty elektronicznej lub nr telefonu;

  3. liczby dzieci zapisanych do żłobka/klubu dziecięcego;

  4. wysokości opłat w żłobku/klubie dziecięcym.

Wykreślenie z rejestru żłobków lub klubów dziecięcych

 Zgodnie z art. 32 ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 wykreślenie z rejestru żłobków i klubów następuje w przypadku:

1) złożenia przez podmiot wpisany do rejestru wniosku o wykreślenie żłobka lub klubu dziecięcego;

2) wykreślenia podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy przez wójta, burmistrza, prezydenta miasta na skutek nieusunięcia przez podmiot w wyznaczonym terminie nieprawidłowości w prowadzeniu placówki.

3) Przekazania we wniosku o wpis do rejestru lub w załącznikach do wniosku informacji niezgodnych ze stanem faktycznym.

Szczegółowe informacje dotyczące żłobków i klubów dziecięcych można uzyskać w Urzędzie Gminy w Stargardzie  pok. 213  lub pod numerem telefonu 91 561-34-61. 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Robert Lange 22-09-2020 07:40
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Robert Lange 22-09-2020
Ostatnia aktualizacja: Robert Lange 22-09-2020 07:44