Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Gmina Stargard

139 Nr XX/139/04 z dnia 17 września 2004 r. w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa) przeznaczonych do spożycia poza miejscem i w mi


UCHWAŁA Nr XX/139/04.

RADY GMINY STARGARD SZCZECIŃSKI

z dnia 17 września 2004 r.

w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa) przeznaczonych do spożycia poza miejscem i w miejscu sprzedaży oraz zasad usytuowania miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych na terenie gminy Stargard Szczeciński.

Na podstawie art. 12, ust. 1, 2 i 4 z dnia 26 października 1982 roku o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ( Dz.U. z 2002 r. Nr 147, poz. 1231, Nr 167, poz. 1372; z 2003r., Nr 80, poz. 719, Nr 122, poz. 1143; z 2004r. Nr 29, poz. 257, Nr 99, poz. 1001) Rada Gminy Stargard Szczeciński uchwala, co następuje:

§ 1. Na terenie gminy Stargard Szczeciński ustala się następującą liczbę punktów sprzedaży napojów zawierających powyżej 4,5% alkoholu (z wyjątkiem piwa):
1. Przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży - 60 punktów
2. Przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży - 35 punktów

§ 2. Ustala się następujące zasady usytuowania na terenie gminy Stargard Szczeciński miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych:

  1. Punkty prowadzące sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia zarówno w miejscach jak i poza miejscem sprzedaży nie mogą kolidować z realizacją zadań przez instytucje oświatowe, kulturalne oraz obiekty kultu religijnego oraz musza spełniać warunki określone przez Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Stargardzie Szczecińskim.

  2. Sprzedaż detaliczna napojów alkoholowych zawierających powyżej 4,5% alkoholu (za wyjątkiem piwa) przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży prowadzi się w wyodrębnionych punktach, którymi są:

1) sklepy branżowe ze sprzedażą napojów alkoholowych;

2) wydzielone stoiska w sklepach spożywczych i spożywczo- przemysłowych

  1. Sprzedaż detaliczna napojów alkoholowych zawierających do 4,5% zawartości alkoholu oraz piwa przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży prowadzi się w punktach:

1) posiadających decyzję na prowadzenie działalności handlowej;

2) będących częścią lokalu mieszkalnego w budynku wielorodzinnym po uzyskaniu pisemnej zgody właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku.

  1. Sprzedaż napojów alkoholowych może być prowadzona w godzinach otwarcia placówki.

  2. Sprzedaż wszystkich rodzajów napojów alkoholowych oraz piwa przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży może być prowadzona w restauracjach, barach, kawiarniach i zajazdach.

  3. Sprzedaż piwa oraz napojów alkoholowych zawierających do 4,5% zawartości alkoholu, przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży może być prowadzone w pijalniach piwa i ogródkach piwnych.

  4. Przez ogródek piwny rozumie się wydzielone miejsce zlokalizowane bezpośrednio przy lokalu, w którym prowadzona jest sprzedaż napojów alkoholowych do 4,5 % i piwa przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży. Ogródek piwny powinien być oddzielony od ciągu komunikacyjnego estetycznym ogrodzeniem nieutrudniającym dostępu do miejsc użyteczności publicznej z dostępem do sanitariatu.

  5. Dopuszcza się spożywanie alkoholu w obiektach zamkniętych (np. świetlica, sale, stołówki) na miejscu w wypadkach organizowania zabaw okolicznościowych, w szczególności: karnawałowych, sylwestrowych, noworocznych.

  6. Organizator imprezy, o której mowa w pkt. 8 o zamiarze jej zorganizowania zawiadamia Wójta, podając sposób zorganizowania zaplecza sanitarnego oraz zapewnienia bezpieczeństwa uczestników. Organizator imprezy odpowiada za dyscyplinę i porządek w miejscu organizacji imprezy.

  7. Dopuszcza się sprzedaż i spożywanie napojów alkoholowych do 4,5 % i piwa na otwartym powietrzu (z wyłączeniem zawodów sportowych), w miejscach organizowania imprez okolicznościowych takich jak: boiska sportowe, place położone w najbliższej okolicy świetlic wiejskich. Spożywanie napojów alkoholowych może odbywać się w punktach sprzedaży oraz w jego pobliżu w miejscu określonym przez wydającego zezwolenia i oznaczonym przez sprzedawcę.

§ 3. Tracą moc uchwały:

  1. Nr XXX II/ 221/97 Rady Gminy w Stargardzie Szczecińskim z dnia 20 listopada 1997r. w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych oraz zasad ich usytuowania i warunków sprzedaży tych napojów na terenie gminy Stargard Szczeciński.

  2. Nr XXX/ 246 /01 Rady Gminy w Stargardzie Szczecińskim z dnia 23 listopad 2001 zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych oraz zasad usytuowania i warunków sprzedaży tych napojów na terenie gminy Stargard Szczeciński

§ 4. Uchwała w chodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

Przewodniczący Rady Gminy

Jerzy Wojciechowski.

ZAŁĄCZNIK

DO UCHWAŁY NR 139/04

RADY GMINY STRGARD SZCZECIŃSKI

z dnia 17 września 2004 r.

Program współpracy gminy Stargard Szczeciński z organizacjami oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w 2005r.”

I.WPROWADZENIE

Prowadzenie przez samorząd gminny działalności we współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (Dz.U. Nr 96, poz.873) jest realizacja konstytucyjnej zasady pomocniczości, zgodnie z którą państwo i jego struktury powinno wykonywać tylko te zadania, które nie mogą być realizowane przez podmioty znajdujące się najbliżej obywatela. Tymi podmiotami są przede wszystkim samorząd terytorialny i organizacje pozarządowe obie te struktury łączy wspólny cel, jakim jest zaspakajanie różnorodnych potrzeb, dążeń oraz oczekiwań mieszkańców.

W rozwiązywaniu problemów określonych grup społecznych, będących właściwymi dla niewielkich środowisk lokalnych istotne znaczenie ma powstawanie lokalnych inicjatyw obywatelskich zakładających działających w tym zakresie.

Wyrazem dążenia gminy Stargard Szczeciński do popierania takiej aktywności obywatelskiej jest „Program współpracy gminy Stargard Szczeciński z organizacjami oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w 2005r.”

Program ten reguluje współpracę pomiędzy gminą Stargard Szczeciński a, organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego, określając zakres oraz jej formy.

II CEL PROGRAMU

Celem programu jest stworzenie korzystnych warunków współpracy pomiędzy gminą, a organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art.3, ust.3 cytowanej wyżej ustawy, w celu współfinansowania ważnych działań z punktu widzenia społeczności lokalnej, co pozwoli na zoptymalizowanie wydatków publicznych.

III ADRESACI PROGRAMU

Program adresowany jest do:

  1. organizacji pozarządowych,

  2. osób prawnych i jednostek organizacyjnych działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła w Rzeczypospolitej Polskiej, oraz stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego,

  3. stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego, prowadzących działalność pożytku publicznego w zakresie odpowiadających ich zadaniom, na terenie gminy Stargard Szczeciński,

IV OGÓLNE ZAŁOŻENIA REALIZACJI PROGRAMU

  1. Podmioty współpracy są autonomiczne i suwerenne, a wzajemne oddziaływanie regulują poprzez umowy i porozumienia zawarte zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,

  2. Naczelną zasadą towarzyszącą wzajemnym oddziaływaniom jest wyrażenie woli współpracy w dziedzinach na rzecz gminy i jej mieszkańców,

  3. Samorząd gminy wspiera działanie organizacji wymienionych w cytowanej wyżej ustawie,

  4. Wybór zadań wspieranych finansowo przez gminę następuje w drodze otwartego konkursu ofert zgodnie z przepisami ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,

  5. Oferta realizacji zadania publicznego, umowa oraz sprawozdanie powinno odpowiadać wymogom określonym w rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 29 października 2003r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania ( Dz.U. Nr 193, poz. 1891).

V. PODSTAWOWE ZASADY REALIZACJI PROGRAMU

Program współpracy opiera się na następujących zasadach:

  1. Zasada pomocniczości - gmina pomaga organizacjom wymienionym w ustawie w zakresie zdefiniowania potrzeb społeczeństwa gminy i rozwiązywania problemów w ramach objętych ustawowymi zadaniami gminy,

  2. Zasada niezależności - zadania są wykonywane niezależnie od siebie, chyba że ich wspólne wykonanie leży w interesie społeczności gminnej,

  3. Zasada finansowania przedmiotowego - środki publiczne są przyznawane na określone zadania,

  4. Zasada efektywności - zadania zostaną zlecone organizacjom, które najefektywniej wykorzystają powierzone środki,

  5. Zasada korzyści publicznej - realizowane są zadania przynoszące najwięcej korzyści społeczności lokalnej,

  6. Zasada jawności - samorząd gminny udostępnia organizacjom wymienionym w ustawie informacje o zamiarach, celach i środkach przeznaczonych na realizację zadań, a organizacje, które korzystają ze środków publicznych udostępniają samorządowi wszelkie informacje odnośnie realizacji zadań z udziałem tych środków.

VI. PRIORYTETY ZADAŃ

Ustala się następujące zadania gminy, które mogą być zlecane do realizacji organizacjom pozarządowym oraz podmiotom prowadzącym działalność pożytku publicznego.

  1. W zakresie edukacji:

  1. wyrównywanie szans edukacyjnych wśród uczniów szkół ponadgimnazjalnych i studentów z gminy Stargard Szczeciński,

  2. działania promujące dzieci i młodzież wybitnie uzdolnioną,

  3. działania mające na celu upowszechnienie nauki języków obcych,

  4. działania zapewniające zagospodarowanie wolnego czasu dzieci i młodzieży,

  5. prowadzenie działań informacyjno-edukacyjno-promocyjnych związanych z integracją z Unią Europejską dla mieszkańców gminny,

  6. wspieranie działań edukacyjnych przeciwdziałających patologiom,

  7. organizacja zajęć pozalekcyjnych jako rozwój zainteresowań.

  1. W zakresie przeciwdziałania bezrobociu i aktywizacji zawodowej:

  1. promocja i wspieranie funkcjonowaniu małych i średnich przedsiębiorstw,

  2. wspieranie tworzenia nowych miejsc pracy na terenie gminy.

  1. W zakresie pomocy społecznej oraz wspieraniu osób niepełnosprawnych:

  1. realizacja programów pracy socjalnej dla środowisk zagrożonych ubóstwem,

  2. realizacja programów związanych z wychowaniem w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,

  3. zapewnienie osobom niepełnosprawnym pełnego dostępu do rehabilitacji społecznej, kultury sportu rekreacji i turystyki,

  4. ochrona i promocja zdrowia , a w szczególności honorowego krwiodawstwa, pomocy osobom niewidomym, chorym na cukrzycę

  1. W zakresie kultury, kultury fizycznej i turystyki:

  1. organizacja imprez kulturalnych o charakterze gminnym i ponadgminnym mających istotne znaczenie dla kultury gminy (np. promocja gminy),

  2. edukacja i wychowanie przez sztukę dzieci i młodzieży z gminy,

  3. organizacja innych form aktywnego wypoczynku dla mieszkańców gminy, ze szczególnym uwzględnieniem wypoczynku dzieci i młodzieży.

  • W zakresie ekologii i ochrony zwierząt oraz dziedzictwa przyrodniczego:

  1. prowadzenie działalności edukacyjnej i informacyjnej w tym zakresie,

  2. prowadzenie działalności w zakresie likwidacji zagrożeń środowiska, i ochrony życia i zdrowia ludzi i zwierząt.

VII FORMY WSPÓŁPRACY

Współpraca gminy Stargard Szczeciński z organizacjami wymienionymi w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie odbywać się będzie w następujących formach:

  1. zlecania tym organizacjom na zasadach określonych w cytowanej ustawie w formach: powierzenia wykonania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji, powierzania wykonania zadań publicznych w szczególności poprzez zakup usług na zasadach i trybie określonych w przepisach ustawy prawo o zamówieniach publicznych, przy porównywalności metod kalkulacji kosztów oraz opodatkowania lub wspierania takich zadań wraz z udzielenie dotacji na ich realizacją,

  2. wzajemne informowanie się o planowanych kierunkach działalności i współdziałaniu w celu zharmonizowania tych kierunków, a w szczególności konsultacje w zakresie opracowywania rocznego planu współpracy - poprzez zapraszania przedstawicieli tych organizacji działających na terenie gminy Stargard Szczeciński na wspólne posiedzenia z komisjami Rady Gminy Stargard Szczeciński,

  3. konsultowanie z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art.3, ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego odpowiednio do zakresu ich działania, projektów aktów normatywnych w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji, w szczególności poprzez zamieszczanie projektów tych aktów na stronie internetowej www.gmina.stargard.pl wraz z podaniem terminu, w którym te organizacji będą mogły składać pisemne opinie,

  4. tworzenia w miarę potrzeb przez organy gminy (Wójta, Radę Gminy) wspólnych zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym, złożonym z przedstawicieli właściwych organów gminy oraz określenia przedmiotu ich działania,

  5. promocji działalności wymienionych organizacji i podmiotów, poprzez zmieszczenie lub przekazywanie na ich wniosek, dotyczących nowych inicjatyw realizowanych przez nich, na stronie internetowej gminy Stargard Szczeciński,

  6. pomocy w nawiązywaniu przez organizacje i podmioty wymienione w cytowanej ustawie kontaktów ponadgminnych i międzynarodowych poprzez udzielanie im rekomendacji,

  7. współpracy i udzielanie pomocy w zakresie pozyskiwania środków finansowych z innych źródeł, poprzez informowanie ich o możliwości uzyskania takich środków oraz udzielania pomocy na wniosek zainteresowanej organizacji lub podmiotu w zakresie wypełniania odpowiednich wniosków dotyczących uzyskania środków pozabudżetowych.

VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Zasady współpracy przedstawione w niniejszym programie określają praktyczne współdziałanie władz samorządowych z organizacjami publicznymi w rozumieniu ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie.

Wraz ze zmianą warunków zewnętrznych wiążących się szczególnie z wprowadzeniem nowych rozwiązań prawnych, a także zmieniającą się sytuacją finansową gminy mogą one ulegać zmianie, a głównie w zakresie wysokości środków przeznaczonych na realizację tego programu.

Wszelkie zmiany w programie dokonywane są w trybie uchwalania.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Robert Lange 21-09-2004 16:20
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 21-09-2004
Ostatnia aktualizacja: - 21-09-2004 16:20