55 Nr VI/55/03 z dnia 28 marca 2003 r. w sprawie regulaminu zbiorowego dostarczania wody i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie gminy Stargard Szczeciński
UCHWAŁA VI/55/03
RADY GMINY w STARGARDZIE SZCZECIŃSKIM z dnia 28 marca 2003 r.
w sprawie regulaminu zbiorowego dostarczania wody i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie gminy Stargard Szczeciński.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. l ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, póz. 1591, z 2002 r. Nr 23, póz. 220, Nr 62, póz. 558, Nr 113, póz. 984, Nr 153, póz. 1271, Nr 214, poz.1806) oraz 19 ust. l ustawy z dnia 7 czerwca 2001 roku o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków (Dz. U. Nr 72, póz. 747, z 2002 r. Nr 113, póz. 984, Nr 155, póz. 1271, Nr 214, póz. 1806), Rada Gminy Stargard Szczeciński uchwala, co następuje:
§1-
Uchwala się „Regulamin zbiorowego dostarczania wody i zbiorowego odprowadzania ścieków", obowiązujące przedsiębiorstwa wodociągowo - kanalizacyjne, świadczące usługi w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie gminy Stargard Szczeciński, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§2.
Wykonanie uchwały powierza się wójtowi gminy Stargard Szczeciński.
§3.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.
Załącznik do Uchwały nr YI/55/03
Rady Gminy Stargard Szczeciński z dnia 28 marca 2003 r.
REGULAMIN
Zbiorowego dostarczania wody i zbiorowego odprowadzania ścieków
Rozdział I Postanowienia ogólne
§1
Regulamin niniejszy określa prawa i obowiązki przedsiębiorstw wodociągowo -kanalizacyjnych, w rozumieniu ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. z 2001 r. Nr 72, póz. 747 z póz. zm.), zwane w regulaminie ustawą, prowadzących działalność gospodarczą w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę lub zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie Gminy Stargard Szczeciński, zwanych dalej Przedsiębiorstwem oraz odbiorców usług wodociągowo-kanalizacyjnych w rozumieniu tejże ustawy, zwanych dalej Odbiorcami.
§2
Odbiorcą usług w znaczeniu niniejszego regulaminu jest każdy, kto korzysta z usług wodociągowo-kanalizacyjnych w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na podstawie zawartej umowy.
§3
Przedsiębiorstwo wykonuje swoją działalność w oparciu o zezwolenie na prowadzenie zbiorowego zaopatĘgenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków udzielone decyzją wójta gminy Stargard Szczeciński.
Rozdział n
Minimalny poziom usług świadczonych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne oraz obowiązki przedsiębiorstwa i odbiorcy usług warunkujące jego utrzymanie
§4
Przedsiębiorstwo, zgodnie z przepisami ustawy, ma obowiązek zapewnić:
1) zdolności dostawcze przyłącza wody w ilości określonej w umowie oraz zapewnić minimalne ciśnienie wody, nie mniejsze niż 0,2 MPa na poziomie terenu w miejscu połączenia przyłącza z siecią wodociągową,
2) przepustowość przyłącza kanalizacyjnego zapewniającą odprowadzenie określonej w umowie ilości ścieków,
3) jakość dostarczanej wody spełniającą określone w rozporządzeniu ministra właściwego do spraw zdrowia wymagania dotyczące jakości, stawiane wodzie przeznaczonej do spożycia przez ludzi,
4) ciągłość i niezawodność dostaw wody oraz odprowadzania ścieków,
5) prawidłową eksploatację posiadanej sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, ponadto zobowiązane jest do:
regularnie informować wójta gminy o jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi,
7) zainstalowania i utrzymania u Odbiorcy wodomierza głównego za wyjątkiem wodomierzy do czasowego wykorzystania,
8) dokonywania kontroli funkcjonowania wodomierzy.
§5
1. Odbiorca usług powinien:
1) racjonalnie gospodarować wodą i używać jej zgodnie z przeznaczeniem;
2) zapewnić niezawodne działanie posiadanych instalacji i przyłączy wodociągowych lub instalacji i przyłączy kanalizacyjnych z urządzeniami pomiarowymi włącznie, w szczególności dokonywać na swój koszt wszelkich napraw tych instalacji, przyłączy i urządzeń;
3) zapewnić niezawodne działanie wodomierzy i urządzeń pomiarowych poprzez ich odpowiednie zabezpieczanie przed uszkodzeniami mechanicznymi lub skutkami niskich temperatur a także prawidłowe utrzymanie studzienki czy też pomieszczenia, w którym są zamontowane oraz przed dostępem osób nieuprawnionych, jeżeli urządzenia pomiarowe i wodomierze zainstalowane są na terenie odbiorcy usług;
4) na umotywowany wniosek Przedsiębiorstwa, Odbiorca usług jest zobowiązany do zamontowania urządzenia pomiarowego, służącego do ustalania ilości ścieków wprowadzanych do sieci kanalizacyjnej Przedsiębiorstwa; nie dotyczy to odbiorców wody na cele gospodarstw domowych;
5) natychmiast powiadomić Przedsiębiorstwo o:
a) wszelkich stwierdzonych uszkodzeniach wodomierza głównego lub urządzenia pomiarowego w tym o zerwaniu plomby,
b) zmianach własnościowych nieruchomości lub zmianach użytkownika lokalu,
c) wszelkich zmianach technicznych w instalacji wewnętrznej, które mogą mieć wpływ na działanie sieci,
d) awaryjnych zmianach ilości i jakości odprowadzanych ścieków,
6) terminowo regulować należności za dostawę wody i odprowadzanie ścieków;
7) korzystać z zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków w sposób zgodny
z przepisami ustawy i nie powodujący pogorszenia jakości usług świadczonych przez Przedsiębiorstwo oraz nie utrudniający działalności Przedsiębiorstwa, a w szczególności do:
a) użytkowania instalacji wodociągowej w sposób eliminujący możliwość wtórnego zanieczyszczenia wody albo wystąpienia skażenia chemicznego lub bakteriologicznego wody w sieci wodociągowej na skutek cofnięcia się wody z instalacji wodociągowej, powrotu ciepłej wody lub wody z instalacji centralnego ogrzewania,
b) użytkowania instalacji kanalizacyjnej w sposób nie powodujący zakłóceń funkcjonowania sieci kanalizacyjnej,
c) poinformowania Przedsiębiorstwo o własnych ujęciach wody oraz instalacjach zasilanych z tych ujęć, w stopniu umożliwiającym ustalenie czy mogą one oddziaływać na instalacje zasilane z sieci eksploatowanej przez Przedsiębiorstwo oraz w celu prawidłowego ustalania opłat za odprowadzanie ścieków,
d) wykorzystywania wody z sieci wodociągowej oraz korzystania z przyłącza kanalizacyjnego wyłącznie w celach określonych w warunkach przyłączenia do sieci.
2. Odbiorca usług nie może przemieszczać wodomierza, zakłócać jego funkcjonowania, zrywać umieszczonych na nim plomb i osłony oraz wykorzystywać instalacji wodociągowej do uziemiania urządzeń elektrycznych.
Przedsiębiorstwo na wniosek Odbiorcy usług dokonuje sprawdzenia prawidłowości działania wodomierza.
. W przypadku, gdy sprawdzenie prawidłowości działania nie potwierdza zgłoszonej przez Odbiorcę usług niesprawności wodomierza, pokrywa on koszty sprawdzenia.
5. Odbiorca usług nie powinien dokonywać zabudowy ani nasadzeń drzew lub krzewów nad przyłączami wodociągowymi w pasie 3 m oraz 5 m nad przyłączami kanalizacyjnymi. Naruszenie tej zasady uniemożliwia uzyskanie przez Odbiorcę odszkodowania za starty spowodowane przez Przedsiębiorstwo w tym pasie w przypadku likwidacji awarii, daje natomiast możliwość dochodzenia odszkodowań przez Przedsiębiorstwo w wyniku spowodowanych nie dotrzymaniem tego warunku uszkodzeń należących do niego urządzeń.
Rozdział III Warunki przyłączenia do sieci
§6
1. Przedsiębiorstwo jest obowiązane przyłączyć do sieci nieruchomość osoby ubiegającej się o przyłączenie do sieci, jeżeli istnieją techniczne możliwości świadczenia usług. Możliwości te warunkowane są usytuowaniem nieruchomości oraz zdolnościami dostawczymi istniejącej sieci wodociągowej oraz zdolnościami przepustowymi istniejącej sieci kanalizacyjnej.
2. Przedsiębiorstwo jest obowiązane zapewnić realizację budowy i rozbudowy urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych, ustalonych w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego w zakresie uzgodnionym w wieloletnim planie rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowo-kanalizacyjnych.
3. Realizację budowy przyłącza oraz studni wodomierzowej lub pomieszczeń przewidzianych do lokalizacji wodomierza głównego jak również urządzeń pomiarowych odprowadzanych ścieków zapewnia na własny koszt osoba ubiegająca się o przyłączenie nieruchomości docięci wodociągowej lub kanalizacyjnej.
4. W przypadku, gdy nieruchomość Odbiorcy usług usytuowana jest w miejscu, w którym nie przewiduje się w planach, o których mowa w § 6 ust. 2, wybudowania urządzeń wodociągowo-kanalizacyjnych, Odbiorca może je wybudować, a potem przekazać Przedsiębiorstwu na warunkach uzgodnionych w umowie o przyłączeniu.
5. Przyłączenie nieruchomości do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej odbywa się na wniosek osoby ubiegającej się o przyłączenie, po spełnieniu technicznych warunków przyłączenia, zwanych dalej "warunkami przyłączenia".
6. Przedsiębiorstwo po otrzymaniu wniosku wraz z kompletem dokumentów o których mowa w § 7 ust 2 niniejszego regulaminu, wydaje warunki techniczne na przyłączenie nieruchomości, w terminie do 14 dni od otrzymania wniosku.
7. W sprawach skomplikowanych termin o którym mowa w § 6 ust 6 może zostać wydłużony do 30 dni.
§7
1. Wniosek o przyłączenie do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej powinien w szczególności zawierać:
1) oznaczenie wnioskodawcy,
2) określenie:
a) rodzaju i parametrów instalacji odbiorczych,
b) rodzaju i ilości, a w przypadku Odbiorców usług, którzy prowadzą działalność produkcyjną lub usługową również jakości odprowadzanych ścieków,
przeznaczenia wody,
3. informacje określające charakterystykę techniczną obiektu, do którego będzie dostarczana woda, w szczególności:
a) powierzchnię użytkową i rodzaj lokali (mieszkalne, użytkowe, inne) w budynkach zasilanych w wodę,
b) wyposażenie lokali i obiektów w urządzenia zużywające wodę i odprowadzające ścieki,
4) proponowany termin rozpoczęcia poboru wody.
2. Do wniosku, o którym mowa w ust.l, osoba ubiegająca się o przyłączenie do sieci, powinna załączyć:
1) dokument, potwierdzający tytuł prawny do korzystania z nieruchomości, której dotyczy wniosek,
2) mapę sytuacyjną (2 egz.), określającą usytuowanie nieruchomości, o której mowa w ust. l, z uwzględnieniem istniejącej sieci wodociągowej i kanalizacyjnej oraz innych obiektów i urządzeń uzbrojenia terenu.
3) decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu.
3. Wzór wniosku stanowi załącznik do regulaminu.
§8
1. Warunki przyłączenia są ważne dwa lata od dnia ich określenia.
2. Warunki przyłączenia powinny określać w szczególności:
1) miejsca i sposób przyłączenia sieci wodociągowej i kanalizacyjnej z instalacjami odbiorcy,
2) wymagania dotyczące:
a) miejsca zainstalowania wodomierza głównego,
b) miejsca zainstalowania urządzenia pomiarowego,
c) jakości odprowadzanych ścieków,
d) termin ważności warunków przyłączenia.
§9
1. Warunkiem przystąpienia do wykonania robót przyłączeniowych jest wcześniejsze uzgodnienie dokumentacji technicznej z Przedsiębiorstwem.
2. Włączenie nowego przyłącza do sieci następuje na podstawie zgody Przedsiębiorstwa.
3. Warunkiem podpisania umowy na dostawę wody lub odprowadzanie ścieków jest dokonanie przez Przedsiębiorstwo (przy udziale upoważnionych przedstawicieli stron) odbioru wykonanego przyłącza pod kątem spełnienia warunków technicznych.
4. Przedsiębiorstwo rozpoczyna dostawę wody lub odprowadzanie ścieków nie później niż w ciągu 7 dni od dnia podpisania umowy lub w terminie uzgodnionym z Odbiorcą
5. Przedsiębiorstwo ma prawo odmówić przyłączenia do sieci jeśli przyłącze zostało wykonane bez uzyskania zgody Przedsiębiorstwa, bądź zostało wykonane niezgodnie z wydanymi warunkami technicznymi.
Rozdział IV Szczegółowe warunki i tryb zawierania umów z Odbiorcami usług
§10
1. Dostarczanie wody lub odprowadzanie ścieków odbywa się na podstawie umowy o zaopatrzeniu w wodę lub odprowadzaniu ścieków zawartej między Przedsiębiorstwem a Odbiorcą.
2. Przedsiębiorstwo jest zobowiązane do zawarcia umowy o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków z osobą, której nieruchomość została przyłączona do sieci i która wystąpiła z pisemnym wnioskiem o zawarcie umowy.
§11
1. Umowa, o której mowa w §10 ust.ł, zawiera w szczególności postanowienia dotyczące:
1) ilości i jakości świadczonych usług wodociągowych lub kanalizacyjnych oraz warunków ich świadczenia,
2) sposobu i terminów wzajemnych rozliczeń,
3) praw i obowiązków stron umowy,
4) procedur i warunków kontroli urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych,
5) okresu obowiązywania umowy oraz odpowiedzialności stron za niedotrzymanie warunków umowy, w tym warunków wypowiedzenia,
6) rozwiązania lub wygaśnięcia umowy oraz wynikającego z tego postępowania Przedsiębiorstwa w celu zastosowania środków technicznych uniemożliwiających dalsze korzystanie z usług,
7) okresów obrachunkowych oraz sposób uiszczania opłat,
8) skutków niedotrzymania terminów zapłaty jak również skutków niedotrzymania terminów i jakości usług.
2. W przypadku dostawy wody zawór za wodomierzem głównym jest miejscem wydania rzeczy w rozumieniu kodeksu cywilnego, jak również miejscem rozdziału sieci i przyłącza od instalacji wewnętrznej.
3. W przypadku odbioru ścieków miejscem odbioru ścieków jest miejsce połączenia wewnętrznej instalacji kanalizacyjnej z siecią kanalizacyjną tj. pierwsza studzienka licząc od strony budynku, a w przypadku jej braku granica nieruchomości.
§12
1. Umowa o zaopatrzenie w wodę lub na odprowadzanie ścieków może być zawarta z osobą, która posiada tytuł prawny do korzystania z obiektu budowlanego, do którego ma być dostarczana woda^lub, z której mają być odprowadzane ścieki, a w uzasadnionych przypadkach z osobą, która korzysta z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym.
2. Jeżeli nieruchomość zabudowana jest budynkami wielo lokalowymi, umowa zawierana jest z właścicielem budynku lub zarządcą nieruchomości wspólnej.
3. Na wniosek właściciela lub zarządcy budynku wielo lokalowego, o którym mowa w ust* 2
Przedsiębiorstwo zawiera umowy o rozliczenie opłat za wodę i ścieki z korzystającymi z
lokali osobami, jeżeli są spełnione następujące warunki: ,
1) wszystkie lokale wyposażone są w zainstalowane wodomierze zgodnie z obowiązującymi warunkami technicznymi w sposób uzgodniony z Przedsiębiorstwem,
2) możliwy jest jednoczesny odczyt wskazań wodomierzy,
3) wnioskodawca ustala sposób rozliczeń różnic wskazań między wodomierzem głównym a wodomierzami zainstalowanymi w poszczególnych lokalach oraz zasady ich utrzymania co winien udokumentować stosownymi zgodami wszystkich użytkowników lokali,
4) uzgodniony został przez strony i potwierdzony pisemną zgodą wszystkich lokatorów sposób przerwania dostarczania wody do lokalu bez zakłócenia dostaw w pozostałych lokalach.
4. Przedsiębiorstwo może zawrzeć umowę w szczególnym przypadku z korzystającymi z lokali osobami, o których mowa w ust. 2 i 3 również w przypadku, gdy nie są spełnione warunki, o których mowa w ust. 3.
§13
Umowa o odbiór ścieków dostarczanych samochodami asenizacyjnymi do punktu zlewnego zlokalizowanego na oczyszczalni ścieków z określeniem warunków odbioru ścieków i ich
jakość może być zawarta wyłącznie z podmiotem, który okaże się zezwoleniem na prowadzenie takiej działalności.
§14
W umowach dotyczących odprowadzania ścieków Przedsiębiorstwo uwzględnia postanowienia wynikające z rozporządzenia ministra właściwego do spraw gospodarki przestrzennej i mieszkaniowej wydanego na podstawie art. 11 ustawy.
§15
1. Przedsiębiorstwo ma prawo odmówić zawarcia umowy na dostawę wody lub odprowadzanie ścieków, gdy wnioskodawca nie spełni warunków określonych w niniejszym regulaminie, ustawie lub rozporządzeniach wykonawczych do ustawy.
2. Przedsiębiorstwo może odmówić ponownego zawarcia umowy na dostawę wody lub odprowadzanie ścieków, jeśli nie zostały usunięte przeszkody będące przyczyną zaniechania świadczenia usług.
§16
1. Przedsiębiorstwo może odciąć dostawę wody lub zaniknąć przyłącze kanalizacyjne, jeżeli:
1) przyłącze wodociągowe lub przyłącze kanalizacyjne wykonano niezgodnie^ z przepisami prawa,
2) stan techniczny przyłącza kanalizacyjnego może zagrażać utrzymaniu wymaganego poziomu usług,
3) Odbiorca usług nie uiścił opłat za pełne dwa okresy obrachunkowe następujące po dniu otrzymania upomnienia w sprawie uregulowania zaległej opłaty,
4) jakość odprowadzanych ścieków nie spełnia wymogów określonych w przepisach prawa lub stwierdzono celowe uszkodzenie albo pominięcie urządzenia pomiarowego,
5) został stwierdzony nielegalny pobór wody lub nielegalne odprowadzanie ścieków, to jest bez zawarcia umowy, jak również przy celowo uszkodzonych albo pominiętych wodomierzach lub urządzeniach pomiarowych.
2. Jeżeli wyniku nieprawidłowej eksploatacji przyłącza wodociągowego lub kanalizacyjnego będącego własnością Odbiorcy, powstanie zagrożenie istotnego obniżenia poziomu świadczonych przez Przedsiębiorstwo usług, Przedsiębiorstwo wzywa Odbiorcę do niezwłocznego usunięcia przyczyn zagrożeń a w przypadku, gdy wezwanie nie jest skuteczne, może okresowo odciąć dopływ wody lub odpływ ścieków i przystąpić do usuwania przyczyn zagrożenia, obciążając Odbiorcę poniesionymi w związku z tymi pracami kosztami.
§17
1. W przypadku zmiany Odbiorcy usług, następuje wygaśnięcie umowy zawartej z dotychczasowym Odbiorcą. Obowiązek zawarcia nowej umowy ciąży na nowym Odbiorcy usług.
2. Integralną część umowy o zaopatrzenie w wodę lub odprowadzanie ścieków stanowi załącznik określony w § 7 ust. l i 2 regulaminu składany przez Odbiorcę i aktualizowany każdorazowo po zmianie warunków korzystania z usług, określający charakterystykę zużycia wody oraz rodzaj, ilość, a w przypadku Odbiorców usług, którzy prowadzą działalność produkcyjną lub usługową również jakość odprowadzanych ścieków.
§18
Uprawnieni przedstawiciele Przedsiębiorstwa po okazaniu legitymacji służbowej mają prawo wstępu na teren nieruchomości lub do pomieszczeń każdego, kto korzysta z usług, w celu
przeprowadzenia kontroli urządzenia pomiarowego, wodomierza głównego lub wodomierzy zainstalowanych w lokalach i dokonania odczytu ich wskazań, dokonania badań i pomiarów, przeprowadzenia przeglądu i napraw urządzeń wodociągowo-kanalizacyjnych posiadanych przez Przedsiębiorstwo, a także sprawdzenia ilości i jakości ścieków wprowadzanych do sieci.
Rozdział V
Sposób rozliczeń w oparciu o ceny i stawki opłat ustalone w taryfach
§19
1. Rozliczenia za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków są prowadzone przez Przedsiębiorstwo z odbiorcami usług na podstawie określonych w taryfach cen i stawek opłat oraz ilości dostarczanej wody i odprowadzanych ścieków.
2. Taryfę zatwierdza Rada Gminy w trybie art. 24 ustawy.
3. Przedsiębiorstwo ogłasza zatwierdzone taryfy w sposób zwyczajowo przyjęty w terminie do 7 dni od dnia podjęcia uchwały, o jej zatwierdzeniu przez Radę Gminy.
4. Taryfa obowiązuje przez l rok.
5. Zmiana taryfy nie wymaga zmiany umowy o dostarczenie wody i odprowadzanie ścieków.
6. Ustala się dwumiesięczny okres obrachunkowy. W uzasadnionych, określonych w umowie przypadkach opłaty od Odbiorców mogą być pobierane co jeden miesiąc lub raz na kwartał.
7. Zwłoka w uregulowaniu należności pociąga za sobą odsetki ustawowe.
§20
1. Ilość dostarczonej wody ustala się na podstawie odczytu wodomierza głównego.
2. Wodomierze poza wodomierzem głównym są częścią instalacji wewnętrznej i ich montaż, utrzymanie i legalizacja obciąża Odbiorcę usług.
3. Przedsiębiorstwo zawiadamia Odbiorcę o planowanych zmianach warunków technicznych zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków co najmniej z 12 miesięcznym wyprzedzeniem, umożliwiającym uzgodnienie umowy przyłączeniowej, ustalenie obowiązków stron i dostosowanie instalacji do nowych warunków.
4. W przypadku zawarcia umów z użytkownikami lokali w budynkach wielolokalowych ilość dostarczonej wody ustala się na podstawie zainstalowanych tam wodomierzy, z uwzględnieniem różnicy wynikającej pomiędzy odczytem na wodomierzu głównym a sumą odczytów z wodomierzy w lokalach.
5. W przypadku braku wodomierza ilość dostarczonej wody określa się zgodnie z przeciętnymi normami zużycia określonymi zgodnie z art. 27 ust. 3 ustawy.
6. W przypadku niesprawności wodomierza głównego, jeżeli umowa nie stanowi inaczej, ilość dostarczonej wody ustala się na podstawie średniego zużycia wody w okresie 6 miesięcy przed stwierdzeniem niesprawności wodomierza, a gdy jest to możliwe - na podstawie średniego zużycia wody w analogicznym okresie roku ubiegłego lub iloczynu średniomiesięcznego zużycia wody w roku ubiegłym i liczby miesięcy niesprawności wodomierza.
§21
1. Ilość odprowadzanych ścieków ustala się na podstawie wskazań urządzeń pomiarowych.
2. W razie braku urządzeń pomiarowych ilość odprowadzonych ścieków ustala się na podstawie umowy jako równą ilości wody dostarczonej lub w szczególnie uzasadnionych przypadkach określonej w umowie.
W rozliczeniach ilości odprowadzanych ścieków ilość bezpowrotnie zużytej wody uwzględnia się wyłączenie w przypadkach, gdy wielkość jej zużycia na ten cel ustalona jest na podstawie dodatkowego wodomierza zainstalowanego na koszt Odbiorcy usług.
§22
1. Odbiorca usług dokonuje zapłaty za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki w terminie określonym w fakturze, nie krótszym niż 14 dni od daty jej dostarczenia,
2. Wniesienie przez Odbiorcę usług reklamacji lub zastrzeżeń do wysokości faktury nie wstrzymuje obowiązku uregulowania należności.
3. W przypadku stwierdzenia nadpłaty, zostanie ona zaliczona na poczet przyszłych należności, a na żądanie Odbiorcy usług jej zwrot następuje w ciągu 14 dni od daty złożenia wniosku w tej sprawie.
§23
1. Przedsiębiorstwo obciąża Gminę Stargard Szczeciński na podstawie cen i stawek ustalonych w taryfie za wodę:
1) pobraną z publicznych studni i zdrojów ulicznych,
2) zużytą do zasilania publicznych fontann i na cele przeciwpożarowe,
3) zużytą do zraszania publicznych ulic i publicznych terenów zielonych.
2. Zasady dostawy wody zostaną określone w umowie zawartej między Przedsiębiorstwem a Gminą Stargard Szczeciński.
Rozdział VI Możliwość dostępu do usług wodno-kanalizacyjnych
§24
Potencjalni Odbiorcy usług wodociągowo-kanalizacyjnych mogą uzyskać informacje dotyczące dostępność^ usług:
1) w urzędzie gminy, który udostępnia nieodpłatnie wgląd:
a) w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy;
b) w miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego ( dotyczy terenów gdzie plan obowiązuje),
c) w regulamin świadczenia usług;
d) w warunki udzielania zezwolenia na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków,
2) w Przedsiębiorstwie, świadczącym usługi wodociągowo - kanalizacyjne, które udostępnia nieodpłatnie wgląd:
a) w wieloletnie plany rozwoju i modernizacji;
b) w regulamin świadczenia usług.
Rozdział VII
Sposób postępowania w przypadku niedotrzymania ciągłości usług
§25
1) O planowanych przerwach lub ograniczeniach w dostawie wody oraz przewidywanym obniżeniu jej jakości Przedsiębiorstwo poinformuje Odbiorców w sposób zwyczajowo przyjęty co najmniej na dwa dni przed planowanym terminem.
2) W razie przerwy w dostawie wody przekraczającej 12 godzin Przedsiębiorstwo zapewni zastępczy punkt poboru wody i poinformuje Odbiorcę o jego lokalizacji.
§26
1. Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do udzielania Odbiorcom usług informacji dotyczących występujących zakłóceń zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków oraz awarii urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych.
2. Wstrzymanie zaopatrzenia w wodę i odprowadzenie ścieków może nastąpić bez uprzedniego zawiadomienia Odbiorców w przypadkach, gdy występują warunki stwarzające zagrożenie dla życia, zdrowia i środowiska lub uniemożliwiające świadczenie usług, w szczególności gdy:
1) z powodu awarii sieci nie ma możliwości prowadzenia zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków,
2) dalsze funkcjonowanie sieci stwarza bezpośrednie zagrożenie dla życia, zdrowia lub
środowiska, 3. O wstrzymaniu zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków, o którym mowa w ust. 2,
Przedsiębiorstwo niezwłocznie informuje Odbiorców, w sposób zwyczajowo przyjęty.
§27
1. Odbiorca usług ma prawo zgłaszania reklamacji dotyczących ilości i jakości świadczonych usług oraz wysokości opłat za usługi.
2. Reklamacje, o których mowa w ust. L, wnoszone są na piśmie osobiście przez zainteresowanego w siedzibie spółki, listem poleconym lub za pomocą poczty elektronicznej i rozpatrywane są przez Zarząd Przedsiębiorstwa.
§28
Jeżeli strony nie ustaliły w umowie zaopatrzenia w wodę i odprowadzanie ścieków inaczej, obowiązują następujące wymagania w zakresie udzielania informacji i odpowiedzi, w związku z niedotrzymaniem ciągłości usług i odpowiednich parametrów dostarczanej wody i wprowadzania ścieków do sieci kanalizacyjnej: 1) udzielenie informacji na żądanie Odbiorców następuje w ciągu:
a) 12 godzin -*na telefoniczne żądanie określenia przewidywanego terminu usunięcia przerw i zakłóceń w świadczeniu usług,
b) 7 dni - na pisemne żądanie usunięcia przerw i zakłóceń, o których mowa w pkt. a,
c) 14 dni - na pisemne i telefoniczne skargi i zażalenia, wymagające przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego.
§29
Przedsiębiorstwo zapewnia:
1) Odbiorcom należyty poziom usługi, szczególnie przez wyodrębnienie stanowiska pracy do spraw obsługi klienta.
2) udzielanie na życzenie klienta lub z własnej inicjatywy pełnej informacji dotyczącej realizacji usługi, a przede wszystkim informacji taryfowych.
§30
W przypadku stwierdzenia przez Przedsiębiorstwo lub organ Inspekcji Sanitarnej obniżenia jakości dostarczanej wody Odbiorcy przysługuje upust na zasadach określonych w umowie.
Rozdział VIII
Przepisy karne i kary pieniężne
§31
Kto nie przestrzega przepisów określonych ustawą, przepisów wykonawczych i niniejszego regulaminu podlega karom określonym w ustawie.
Rozdział IX Postanowienia końcowe
§32
Ze względu na zmiany uwarunkowań prawnych realizowanych usług Przedsiębiorstwo przygotuje i zawrze z Odbiorcami, którzy już są podłączeni do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej nowe umowy o zaopatrzeniu w wodę i odprowadzaniu ścieków.
§33
W sprawach nie objętych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa, a w szczególności ustawa z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz.U. Nr 72, póz. 747) wraz z przepisami wykonawczymi wydanymi na podstawie ustawy.
§34
Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do bezpłatnego dostarczania niniejszego regulaminu Odbiorcom usług.
§35
Regulamin niniejszy został zatwierdzony uchwałą Nr YI/55/03 Rady Gminy w Stargardzie Szczecińskim z dnia 28 marca 2003 r. i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.
Załącznik Nr l do Regulaminu zbiorowego dostarczania wody i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie
gminy Stargard Szczeciński
............................ dnia...........................
Wniosek o przyłączenie do sieci wodociągowej, kanalizacyjnej
Nazwisko i imię/ Nazwa* ..........................................................................................................................
........................................................................................................................................................................
Adres zamieszkania/ Siedziba ..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
PESEL/NIP ..............................................................................................................................................
Proszę o wydanie warunków przyłączenia do sieci wodociągowej, kanalizacyjnej dla nieruchomości położonej w miejscowości ....................................................., działka
nr .............................
1. Przewidywane zapotrzebowanie na wodę ...................................................m3/d
w tym przeznaczenie wody na cele: ....................................................m /d
2. Ilość odprowadzanych ścieków
a) ścieki bytowe .....................................................m3/d
3. Charakterystyka techniczna obiektu, do którego doprowadzana będzie woda*, z którego odprowadzane będą ścieki*:
a) powierzchnia użytkowa ......................................................... m
b) wyposażenie sanitarne:
* umywalka ......................................................... szt.
* natrysk ......................................................... szt.
* zlewozmywak ......................................................... szt.
4 ....................... ......................................................... szt.
* sposób przygotowania ciepłej wody ......................................................................................
4. Ilość zamieszkałych*/ zatrudnionych* osób ...........................
5. Powierzchnia działki ogółem.................................................. m2
w tym: powierzchnia zabudowy...................................... m2
powierzchnia terenów zielonych ......................... m2
6. Proponowany termin rozpoczęcia poboru wody ........................... 200... r.
podpis Wnioskodawcy Załączniki:
1. Dokument potwierdzający tytuł prawny do korzystania z nieruchomości
2. Mapa sytuacyjno-wysokościowa - 2 egz.
3. Decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu (*) - niepotrzebne skreślić
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Robert Lange | 07-09-2004 10:38 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 07-09-2004 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 07-09-2004 10:38 |